Side 1 av 1

Feilmelding i GSAK

Lagt inn: søn 12 jul 2015 13:55
av JanVaaga
Hei
Får meldingen "The access token is expired" når jeg prøver å hente inn nye cacher i GSAK.
Har oppgradert til versjon 8.5.1.32 uten at det hjelper. Noen fix for dette ?

mvh
JanVaaga

Re: Feilmelding i GSAK

Lagt inn: søn 12 jul 2015 14:38
av Indrebø
Sakset fra GSAK forumet:
GSAK uses Internet Explorer regardless of your default browser (it does not matter which other browsers you have installed). If you are unable to retrieve a new access token, follow these steps:

1) Open Internet Explorer (it must be Internet Explorer - not another browser).
2) Go to Tools>Internet Options, General tab.
3) Click the Settings button
4) Click the View Files button
5) Type "Geocaching" (without the quotes) into the search box in the upper right corner of that window.
6) Delete the file "cookie:?????@geocaching.com/" where ????? is probably your Windows user name.
8) In GSAK, go to Geocaching.com Access>Get another access token. Log in to Geocaching.com and authorize GSAK.

Now try using the Geocaching.com Access menu items again.
Jeg tror det bør løse problemet. Det fungerte for meg.

Re: Feilmelding i GSAK

Lagt inn: søn 12 jul 2015 15:24
av JanVaaga
Dette gjorde susen ja. Takk for hjelpen :D

Re: Feilmelding i GSAK

Lagt inn: man 13 jul 2015 10:23
av pjacklam
For meg fungerer det ikke. Jeg har oppgradert GSAK til siste versjon, slettet cookies, startet om PC-en, men jeg får ikke hentet noe nytt "access token". Hvis jeg forsøker å hente nytt "access token", får jeg en ny cookie, men det er alt jeg kan se at skjer. GSAK er ikke i stand til å kommunisere ordentlig med geocaching.com.

Re: Feilmelding i GSAK

Lagt inn: fre 17 jul 2015 09:01
av avigerus
hmmmm....
Prøvde samme oppskrift men ikke samme svar.... Problemet er der fortsatt.
En liten detalj som kanskje ikke er nevnt tidligere.... Jeg har flere kontoer på geocaching.com, og flere brukere langt inn i GSAK. Kan det være en bug der, som bare vi med flere kontoer opplever?

Re: Feilmelding i GSAK

Lagt inn: man 20 jul 2015 04:48
av BosseG
avigerus skrev:hmmmm....
Prøvde samme oppskrift men ikke samme svar.... Problemet er der fortsatt.
En liten detalj som kanskje ikke er nevnt tidligere.... Jeg har flere kontoer på geocaching.com, og flere brukere langt inn i GSAK. Kan det være en bug der, som bare vi med flere kontoer opplever?
Du har nok ett token per GC-konto du har koblet deg opp mot fra GSAK. Jeg hadde et strev med å bytte tilbake til min egen GC-konto den gang jeg brukte min GSAK for å lage en "my finds"-database for en medcacher. Husker ikke helt hvordan jeg endelig klarte det, og vet ikke om hvordan det kan være til hjelp her. Men det er et hint om at det nok er flere cookies hvis du kobler mot flere GC-konti,

Re: Feilmelding i GSAK

Lagt inn: tor 23 jul 2015 09:23
av reodor09
Nytt problem:
Jeg har en bråte med backlogger og har lagt alt klart i Publish Logger, men får samme feilmelding gang på gang. Har prøvd over flere dager, og ja, jeg har skiftet Token. Alt annet funker i GSAK. Det er bare denne funksjonen som sliter. Er det full rulle på logging rundt om i verden som skaper trøbbel, eller noe annet?
Skjermbilde 2015-07-23 kl. 10.17.36.png
Skjermbilde 2015-07-23 kl. 10.17.36.png (44.85kiB)Vist 13555 ganger

Re: Feilmelding i GSAK

Lagt inn: tor 23 jul 2015 09:44
av thomfre
reodor09 skrev:Er det full rulle på logging rundt om i verden som skaper trøbbel, eller noe annet?
Jeg merker at geocaching.com er rimelig treg om dagen (og om kvelden), og jeg får faktisk enkelte ganger feilmeldinger når jeg prøver å gå inn på cacher.
Tipper det er en sammenheng der.

Re: Feilmelding i GSAK

Lagt inn: tor 23 jul 2015 21:06
av reodor09
Da er saken oppklart. Det var bare å logge øverste logg manuelt og slette den. Så kunne jeg kjøre hele Publish log-jobben uten problemer.