Restarte Garmin 62s

Duppeditter og programvare
Svar
Brukeravatar
ninad
Senior
Senior
Innlegg:916
Registrert:tir 11 des 2007 21:27
Sted:Markagrensa
Restarte Garmin 62s

Legg inn av ninad » tir 26 mai 2015 13:10

Hei, gps-en min fader ut og dør under oppstarten. Jeg har fått tips om å forsøke en restart, og på forumet til Geobergen så jeg noen skrive at det gjøres ved å holde Enter- og Page-knappene inne samtidig som en trykker på startknappen. På min gps virker det ikke, den begynner på startprosedyren og fader ut igjen som før. Noen tips?
Bilde Bilde

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Restarte Garmin 62s

Legg inn av Raggsokk » tir 26 mai 2015 13:28

Min erfaring med dette er at det skyldes en korrupt GPX-fil, eller at det er lastet inn for mange veipunkter i den. Prøv å slette GPX-filen(e) og last over på nytt, og se om det hjelper.

En litt mer felt-orientert variant, hvis man ikke har tilgang til PC og MÅ få igang GPSen, er å slå den på og så slå den av igjen under oppstarten, før den rekker å gå i frys. Ved neste gangs oppstart starter ofte GPSen, selv om veipunkter og slikt i beste fall er rotet til. Jeg kan ikke garantere at dette virker for deg, men jeg har hatt et par tilfeller hvor dette har løst saken midlertidig. Ny GPX-fil må uansett til, men da får man i det minste brukt GPSen til å navigere med inntil man finner en PC.
- Raggsokk

Bilde

pjacklam
Senior
Senior
Innlegg:810
Registrert:tir 13 mai 2008 09:39
Sted:Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Re: Restarte Garmin 62s

Legg inn av pjacklam » tir 26 mai 2015 13:37

ninad skrev:Hei, gps-en min fader ut og dør under oppstarten. Jeg har fått tips om å forsøke en restart, og på forumet til Geobergen så jeg noen skrive at det gjøres ved å holde Enter- og Page-knappene inne samtidig som en trykker på startknappen. På min gps virker det ikke, den begynner på startprosedyren og fader ut igjen som før. Noen tips?
Det kan skyldes en ødelagt GPX-fil, men det kan også skyldes andre problemer som må løses med en "factory reset". Tastekombinasjonene for en "factory reset" husker jeg aldri, så derfor har jeg skrevet ut følgende nettside og lagt den i cachesekken:

https://garmingpsmap.wikispaces.com/Miscellaneous

På den nettsiden står det hvordan du kan tvinge GPS-en til å starte i masslagringsmodues for å slette ev. ødelagte GPX-filer, hvordan du skal utføre "factory reset" osv.
~/.signature: No such file or directory.

Brukeravatar
ninad
Senior
Senior
Innlegg:916
Registrert:tir 11 des 2007 21:27
Sted:Markagrensa

Re: Restarte Garmin 62s

Legg inn av ninad » lør 30 mai 2015 17:19

Takk for tips! Jeg kontaktet Garmin også. De ba meg sende den inn, siden stripen over skjermen ikke forsvant etter reset, og i løpet av en halv uke har jeg endt opp med en ny gps. Det sto at de hadde sendt (d)en reparert(e) enhet(en) (refurbished), men den ser helt ny ut :-)
Bilde Bilde

Brukeravatar
ninad
Senior
Senior
Innlegg:916
Registrert:tir 11 des 2007 21:27
Sted:Markagrensa

Re: Restarte Garmin 62s

Legg inn av ninad » lør 27 aug 2016 08:45

Tar opp tråden her. Hvor mange veipunkter er det egentlig plass til, og hva er egentlig en korrupt gpx-fil? I går dukket samme feil opp på den nye gps-en. Jeg har inne to pq-er (1000 cacher i hver, inkl veipunktene som kommer som egen fil - kan det bli for mange veipunkter), og så lå det noen sporsamlinger der i gpx-format. Slettet disse og den ene pq-en, og nå virker den igjen.

Garmin 62s.
Bilde Bilde

Svar