Oppsett av GPSMAP 62s

Duppeditter og programvare
Svar
kbra
Bruker
Bruker
Innlegg:105
Registrert:man 10 mar 2008 21:18
Oppsett av GPSMAP 62s

Legg inn av kbra » ons 09 jul 2014 23:09

Trodde i min enfoldighet at erfaringer fra nettopp avdøde 60csx kunne viderføres til 62s, men der tok jeg grundig feil. Kart, PC, GSAK og overføring har jeg noenlunde taket på. Men hvordan få orden på et håpløst komplisert oppsett ? Hvordan navigere forbi alt fjaset som bare lager trøbbel ?

Finnes det noen 62s eiere i Mjøsområdet som kan gi et par privattimer?
Hilsen kbra

Brukeravatar
Brakar
Junior
Junior
Innlegg:71
Registrert:tir 16 okt 2012 21:26
Sted:Lier, Buskerud

Re: Oppsett av GPSMAP 62s

Legg inn av Brakar » tor 10 jul 2014 11:32

Jeg har riktignok Astro 320, men konseptet er det samme. Slet med mye av det samme som deg innledningsvis, helt til jeg "oppdaget" menyknappen. Trykk "Meny" i hvilken som helst meny, og du vil se at du enkelt kan legge til og fjerne snarveier, samt endre rekkefølge på elementer.
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Oppsett av GPSMAP 62s

Legg inn av GorgonVaktmester » søn 13 jul 2014 23:01

Hvis du kommer til Savalen neste helg er det plenty fornøyde 62s eiere der som sikkert kan hjelpe deg (meg selv inklusiv) :wink:
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
whoelse
Site Admin
Site Admin
Innlegg:334
Registrert:tir 27 nov 2007 21:41
Sted:Under tak

Re: Oppsett av GPSMAP 62s

Legg inn av whoelse » tor 17 jul 2014 21:31

Jeg hadde sammen "overgangen" selv og var spesielt superirritert over "båndet" som viste meg rekkefølgen av siden sombrukte mye tid på i vise seg fram m.m. grrrrr. Fant ut at jeg kan skru det av på følgende vis:

Setup->Page Sequence->"Menu"-knappen->Page Ribbon Display->Off

Ellers finnes det muligheter for å velge sider, rekkefølge på sider m.m. bare man roter litt rundt i menyene/setup m.m.

Er veldig fornøyd med 62s'en og bruker den mest selv om jeg har en fint fungerende 60csx. Så det er bare å få mekka litt til så blir den (nesten) like bra som den gamle :D
Bilde

kbra
Bruker
Bruker
Innlegg:105
Registrert:man 10 mar 2008 21:18

Re: Oppsett av GPSMAP 62s

Legg inn av kbra » tor 17 jul 2014 21:45

Takk for tips! En kan jo lure på hva disse "utviklerne" driver med i denne databransjen. Som Whoelse sier, " ved å mekke litt" på den nye modellen, blir det nesten, ja, nettopp, NESTEN !! like bra som den gamle.

Litt om senn går det seg nok til, hjelp fra noen manual kan en bare glemme.

Svar