Overføre cacher

Duppeditter og programvare
Svar
Hoppetussa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:7
Registrert:lør 25 des 2010 19:08
Overføre cacher

Legg inn av Hoppetussa » man 14 apr 2014 21:23

I helgen var jeg bedt bort til en hytte i nærheten av Skeikampen, og selvfølgelig overførte jeg en del cacher til min GPS, i god radius, da jeg ikke visste akkurat hvor denne hytta lå. De ble overført fra nettet, og siden jeg ikke hadde tid til å lese alle beskrivelsene, ble de overført etter den velbrukte metoden, fra kartsiden, via den lille ruta. Alt gikk successfull, og de viste seg på kartet i Basecamp med GPS tilkoblet. Til min store skuffelse var det ikke en eneste av cachene på min GPS, ikke på kartet, ikke i siden som viser nærmeste cache. Vel hjemme igjen, kobler til Basecamp, så vises alle sammen på min GPS. Jeg har nå testet , det viser seg at når jeg overfører fra siden med cachebeskrivelsen, så funker det fint. Jeg har overført med begge metoder i mange år, men aldri opplevd dette tidligere. Er det noen som har en forklaring? Jeg har GSAK også, men er ikke akkurat noen flittig bruker, all den tid denne hobbyen er noe sporadisk.

Brukeravatar
saltaj
Junior
Junior
Innlegg:90
Registrert:ons 28 aug 2013 08:41
Sted:Hvaler

Re: Overføre cacher

Legg inn av saltaj » søn 27 apr 2014 22:21

Her bruker jeg nesten bare pocket query, men av og til enkeltvis fra cachens webside eller geocaching.com-kartet og klikk på cachen og linken i den hvite firkanten som da kommer opp. Alt virker greitt (på hjemmemaskinen, da. Ikke på laptopen, se egen tråd)
Bilde Bilde

Svar