Hvordan overfører jeg geocacher til Garmin Monterra?

Duppeditter og programvare
Wenches_
Nybegynner
Nybegynner
Sted:Stjørdal/Bærum
Re: Hvordan overfører jeg geocacher til Garmin Monterra?

Legg inn av Wenches_ » ons 22 jan 2014 12:43

Hehe ja, det var vel kanskje det. Men jeg skal klare å finne ut av det :mrgreen:
Bilde

Team eika
Bruker
Bruker

Legg inn av Team eika » ons 22 jan 2014 14:53

Men det er ikke bare rett fram på de gamle heller :( :oops: :roll: . Kanskje like godt å gå for det beste med en gang så slipper en å fylle hode med unyttig kunnskap. :D :lol:

Wenches_
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av Wenches_ » ons 22 jan 2014 15:19

Hehe. Ja jeg tenkte at det var like greit å gå for det nye da teknologien bare utvikler seg mer og mer. Redd for at de eldre versjonene snart blir litt utgåtte (tenker langsiktig). Jeg må uansett sette meg inn i ting og tang da jeg ikke har noe peiling fra før. :lol: :oops: :oops:
Forhåpentligvis blir jeg smartere på dette her, eller så får jeg spørre noen bekjente om de kan ordne den for meg :P :wink: :mrgreen: eller her! :lol:
Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Legg inn av thomfre » ons 22 jan 2014 15:53

GorgonVaktmester skrev:Det eneste den (til nå) ikke har bedt meg gjøre er å kjøre mot envegskjøringen :lol:
Min Nüvi, som har samme kart, prøver seg på det også... Riktignok har den kun gjort det i Bergen, og der kan jeg jo forstå at den ble forvirret... :D
Team eika skrev:Jeg tror kanskje at det var et spenstig valg som første gps. Har du lest tråden om Monterraen.
Det er mange som jobber med data til daglig som bruker svært mye av sin fritid for å få den til å fungere tilfredstillende vedrørende caching.
Jeg må si meg enig med Team eika her. Hvis du har mulighet til å levere den inn, f.eks. angrerett eller lignende, så vil jeg anbefale deg å gjøre det.

Det er så mange problemer med Monterra, at du bør være over middels interessert for å ha en. Det at du bruker Mac/iCaching gjør nok ikke saken enklere, dessverre.

Skal du ha en Garmin vil jeg anbefale Garmin Montana, evt. Oregon 550 (ikke 600/650) hvis Montana er for stor (fysisk) for deg.
Men det beste hvis du ikke er så teknisk er nok en Magellan eXplorist GC. Den er enkel, stabil og billig. Og aller best, den er skreddersydd for geocaching.
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Wenches_
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av Wenches_ » ons 22 jan 2014 17:01

Ahh okai.. Ja, siden den er så avansert så burde jeg vel få meg en litt enklere... :( Men hvorfor går ikke Oregon 600/650?
Bilde

Team eika
Bruker
Bruker

Legg inn av Team eika » ons 22 jan 2014 17:17

Jeg har en Oregon 600 og den viser ofte feil med 50-70 meter. Heldigvis er vi som regel to på tur, og kona har en Oregon 550T. Jeg kjøpte denne 600 pga at jeg ville bort fra trykknapper som det var på min 62S. Fruens 550T og min gamle 62S mener jeg er svært nøyaktige.
En annen ting er at det ikke er lett å få noe hjelp ennå til monterraen for det er ikke så mange som har trykket på den.
Disse andre kjenner folk i detalj og mange kan hele menytreet så det er nok lettere å få hjelp både pr internett ogt når en møter andre geocachere.

Til informasjon så er det et event i Porsgrunn på Rio Pizza i dag kl 1900. Bare sånn for å ha nevt det i tilfelle du er herifra distriktet.

Wenches_
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av Wenches_ » ons 22 jan 2014 17:23

Ok :) Jeg vil helst ha touch screen skjønner du. :) Men jeg skal se om jeg finner en gps som er lettere enn Monterraen. Uff, jeg som trodde jeg valgte noe bra.. :lol: :cry: :wink:

Men tusen takk for hjelp og anbefalinger! Sender tilbake Monterraen, så får man se hva slags GPS jeg ender opp med til slutt. :mrgreen: :wink:
Bilde

Dr_Eamy
Junior
Junior
Sted:Lyngdal

Legg inn av Dr_Eamy » ons 22 jan 2014 17:54

Monterra er en øverste hylle gps med et hav av muligheter, store problemet med den er nettop at brukerterskelen er høy. Det andre problemet er alle barnesykdommene den har. Men vi håper jo at Garmin kommer med FW oppdateringer til den slik at den virker som tiltenkt :D

doc

Team eika
Bruker
Bruker

Legg inn av Team eika » ons 22 jan 2014 18:02

Oregonserien er touch.

Wenches_
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av Wenches_ » ons 22 jan 2014 18:41

Har lest litt og har egentlig falt litt for Oregon 650, selv om den er litt unøyaktig.. :o Men skal tenke nøye gjennom dette denne gangen. Jeg er helt blond på duppeditter. :lol: Flaut, men må bare starte et sted :P
Bilde

samuels1
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av samuels1 » tor 23 jan 2014 12:55

Det er ikke noen problemer med å kjøre GSAK på Mac bare man er åpen for litt alternative løsninger for å få det til.

Beste muligheten er nok å kjøre BootCamp og så evet. kjøre den virtuellt på Macen.

Hvis man ikke har Windows lisens, kan man bruke denne oppskriften http://www.frso.se/index.php/geocaching ... ng-on-os-x for å installere det.

Har gjort det selv, men har ikke brukt det mye da jeg har flere Windows maskiner i tillegg til Macen min.

Team eika
Bruker
Bruker

Legg inn av Team eika » tor 23 jan 2014 15:11

Litt info om de forskjellige modellene.
http://www.grenlandsmafiaen.no/index.ph ... &Itemid=19

E-Lie
Bruker
Bruker

Legg inn av E-Lie » tor 23 jan 2014 15:50

Jeg har 650, men helt ærlig: Om jeg kunne ha levert den inn hadde jeg gjort det i går! Den henger, tar ikke imot Pqer, går i baklås , "mister" kart osv! Så jeg har alltid min 550 i bakhånd om jeg går alene. Når gubben er med er også hans Montana med. Det er ikke til å komme fra at Motanaen har en tumerket skjerm om man ikke synes maskinen er for stor.

avigerus
Senior
Senior
Sted:Porsgrunn

Legg inn av avigerus » tor 23 jan 2014 16:51

ikke for å slenge enda mer salt i såret, men jeg stoler mest på vår gamle, gode 60CSx ved utlegg av bokser.

Når vi er flere sammen på tur, er selvsagt 650 grei nok, men selv holder jeg da hardt i vår 550. Kona fikk sin 650 i høst, og tror ikke hun har funnet så veldig mange...Dette med det store avviket kjenner jeg ikke til, for vår er like nøyaktig opplever vi som vår Montana...og da er jo det bra?
Hvis en liker store GPSr og vil ha en nå gjennomprøvd modell er en Montana det beste kjøpet...mener nå jeg.
Bilde

Team eika
Bruker
Bruker

Legg inn av Team eika » tor 23 jan 2014 17:09

Jeg sendte en mail til garmin å spurte om å få omgjordt kjøpet mitt (oregon 600). Klaget på unøyaktighet.
Fikk en ny i retur etter 2-3 dager. Har ikke fått prøvd den noe særlig.

Svar