GPSMap 64

Duppeditter og programvare
Brukeravatar
ninad
Senior
Senior
Innlegg:916
Registrert:tir 11 des 2007 21:27
Sted:Markagrensa
Re: GPSMap 64

Legg inn av ninad » man 02 jun 2014 09:51

Alle dere som er så negative til Garmin, hvilket merke bruker dere?
Bilde Bilde

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: GPSMap 64

Legg inn av avigerus » ons 04 jun 2014 16:17

Hei,
Tror ditt spørsmål kan svares litt forskjellig gitt...for i nuet, altså for øyeblikket, er vi veldig fornøyd med både Oregon 650 og vår Montana 650.
Dersom du hadde stillet spørsmålet for bare noen få måneder siden, vill jeg ha svart at de begge er nå med så mye trøbbel at jeg ihvertfall ikke kunne anbefale noe kjøp...
Videre så ser jeg at Monterra også begynner å få på plass software? Vel, stoler fortsatt ikke på den utgaven, så er det en jeg ikke ville kjøpe så er det Monterra.

Et godt kjøpt i dag vil være en Oregon 550 eller en 62S.... mener jeg....
Bilde

Falcon1975
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:29
Registrert:ons 08 aug 2012 09:50

Re: GPSMap 64

Legg inn av Falcon1975 » tor 05 jun 2014 13:00

avigerus skrev:Hei,
Tror ditt spørsmål kan svares litt forskjellig gitt...for i nuet, altså for øyeblikket, er vi veldig fornøyd med både Oregon 650 og vår Montana 650.
Dersom du hadde stillet spørsmålet for bare noen få måneder siden, vill jeg ha svart at de begge er nå med så mye trøbbel at jeg ihvertfall ikke kunne anbefale noe kjøp...
Videre så ser jeg at Monterra også begynner å få på plass software? Vel, stoler fortsatt ikke på den utgaven, så er det en jeg ikke ville kjøpe så er det Monterra.

Et godt kjøpt i dag vil være en Oregon 550 eller en 62S.... mener jeg....
Monterra har blitt veldig bra med sine siste oppdateringer :)

gacrux
Senior
Senior
Innlegg:1098
Registrert:tir 20 nov 2007 22:59
Sted:Langt syd i Oslo
Kontakt:

Re: GPSMap 64

Legg inn av gacrux » tir 10 jun 2014 09:36

ninad skrev:Alle dere som er så negative til Garmin, hvilket merke bruker dere?
Det største irritasjonen er jo at når Garmin lanserer et nytt produkt så virker det ikke.
Greit nok for en lek som Geocaching, men i båt skal du helst ikke gå på grunn, og da må ting fungere.

Da man kjøpe en GPS og måtte ha samme firmware gjennom GPSens levetid var Garmin suverene.
For min 45XL, 12(et eller annet), 60CSX så virket GPSen da du fikk den.

Da Colorado kom på markedet var produktet så uferdig at det var til å grine av. Absolutt ingenting virket.
Selv ikke opplasting av cacher virket. Det kom oppdateringer, men jeg gikk lei og kvittet meg med denne lenge før produktet ble stabilt.

Etter det har det vært slik at nye enheter ikke virker. Oregon 550 var heller tragisk i starten, men etter noen år med oppdateringer er den OK. Ikke suveren på GPS-enheten, men heller ikke ubrukelig.

Største skuffelse var Oregon 650 hvor selve GPS-enheten var elendig. Denne var generelt unøyaktig, Sporlogg gled ut opp til 70m, Testing mot fastmerke ga mer en 5m feil, Høydemåleren viste stort sett 80m feil. Om denne er blitt bedre aner jeg ikke for jeg hadde den mindre enn en uke.

Monterra har god GPS, men full av feil i førsteutgave. Garmin-appene feilet hele tiden, tripteller hadde helt banale feil. Selvfølgelig er mye rettet, og jeg har kjøpt ekstern marineapp til denne som jeg er fornøyd med.

Nå har jeg fått en eTrex30. Den har vært på markedet en stund. Det er en helt suveren GPS, og så god at det er første jeg har etter 60CSX som jeg stoler på. Faktisk også første jeg har fått etter 60CSX som har virket fra dag 1.
Otto Milvang

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: GPSMap 64

Legg inn av ArveAnd » tir 10 jun 2014 14:19

Sidan dette er ein tråd om GPSMap 64 (tru det eller ei...) så kan eg melde om at eg nyleg har fått ein 64s i hus.
Og den virkar suverent frå dag 1. (tru det eller ei...)

9TAT9
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:15
Registrert:fre 05 nov 2010 15:25

Re: GPSMap 64

Legg inn av 9TAT9 » tir 10 jun 2014 19:14

Støtter @ArveAnd i dette. Ble utrolig bra etter siste (og min første) firmware-oppdatering.

Bra skjerm, smart hurtigmeny, rask, holder over ti timer med oppladbare 2850 mAh batterier.

Skal jeg trekke for noe, er det mangel på støtte for Android ennå, men det er visst "rundt hjørnet". Men det er ingen feil med gps'en. Bra oppgradering fra e-trex 30 for meg...

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

gacrux
Senior
Senior
Innlegg:1098
Registrert:tir 20 nov 2007 22:59
Sted:Langt syd i Oslo
Kontakt:

Re: GPSMap 64

Legg inn av gacrux » ons 11 jun 2014 08:04

Det var veldig gode nyheter. Kan dere si noe om nøyaktigheten. Føles den bra?
Har dere hatt noen store eller uforklarlige utfall i sporloggen?
Otto Milvang

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: GPSMap 64

Legg inn av ArveAnd » ons 11 jun 2014 18:38

Den føles ok på nøyaktighet - utifra at eg fann cachane rimelig greitt. Eg er i testmodus mhp GPS el GPS+GLONAS
Har ikkje konkludert der enda.

Var i området rundt Holmenkollen i går, der følte eg derimot at sporloggen min ikkje "traff" så godt på kartet. Men det kan jo også vere mitt gamle kart... var virkelig uroleg mhp denne:
http://coord.info/GC4Q19R

her viste kartet mitt at cachen skulle ligge ved stien... og 64s meinte jo eg var ein anna stad.... eg fulgte GPSen (og droppa kartet) og fann cachen på gode koordinatar. Ser no på oppdatert kart (statkart på gc.com) at stien som er tegna der er ein heilt anna enn den eg har... så dermed var det dårleg kart i dette tilfellet.

Men hadde også litt avvik mhp bilvegane eg gjekk langs - dette kan jo skuldast at "streken som viser vegen" er på andre sida enn fortauet eg gjekk på...

Men har ikkje gjort noko vitenskapelige testar... forventar i utgspkt at den er ganske lik 62s'en, som eg har god erfaring med - men at det her altså er GLONAS i tillegg.

akh76
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:28
Registrert:ons 24 aug 2011 20:10

Re: GPSMap 64

Legg inn av akh76 » ons 11 jun 2014 19:18

ArveAnd skrev:Den føles ok på nøyaktighet - utifra at eg fann cachane rimelig greitt. Eg er i testmodus mhp GPS el GPS+GLONAS
Har ikkje konkludert der enda.

Var i området rundt Holmenkollen i går, der følte eg derimot at sporloggen min ikkje "traff" så godt på kartet. Men det kan jo også vere mitt gamle kart... var virkelig uroleg mhp denne:
http://coord.info/GC4Q19R

her viste kartet mitt at cachen skulle ligge ved stien... og 64s meinte jo eg var ein anna stad.... eg fulgte GPSen (og droppa kartet) og fann cachen på gode koordinatar. Ser no på oppdatert kart (statkart på gc.com) at stien som er tegna der er ein heilt anna enn den eg har... så dermed var det dårleg kart i dette tilfellet.

Men hadde også litt avvik mhp bilvegane eg gjekk langs - dette kan jo skuldast at "streken som viser vegen" er på andre sida enn fortauet eg gjekk på...

Men har ikkje gjort noko vitenskapelige testar... forventar i utgspkt at den er ganske lik 62s'en, som eg har god erfaring med - men at det her altså er GLONAS i tillegg.
Fortsett gjerne å skrive "tester" av den, jeg er interessert i å skaffe meg en selv etterhvert. Jeg har 62 nå, og er relativt godt fornøyd. Det eneste jeg har vært litt plaget med på den, er at den kan henge seg hvis man blar i menyen og deretter trykker enter. Da hjelper det kun å ta ut batteriene for å få liv i den igjen. Merket noen sånne rariteter på 64?

Brukeravatar
Catch
Senior
Senior
Innlegg:715
Registrert:man 07 jan 2008 20:49
Sted:Rødtvet, Oslo

Re: GPSMap 64

Legg inn av Catch » fre 20 jun 2014 03:36

GPSMAP 64 (WebUpdater) software version 2.90

Changes made from version 2.80 to 2.90:
Added support for Android version of Garmin Connect Mobile app (for LiveTrack).
Improved 3-axis compass performance.
Fixed missing 'AA Battery Type' option when not using the optional rechargeable battery pack in Setup > System. This only affected the standard (yellow) GPSMAP 64 model.
Fixed issue with barometer when auto calibration is turned off.
Fixed missing ascent, descent, and elevation statistics when reviewing certain tracks.
Fixed possible shutdown when using custom waypoint symbols.
Fixed possible shutdown when displaying the option menu in Czech.
Mvh Catch
Bilde

Brukeravatar
Catch
Senior
Senior
Innlegg:715
Registrert:man 07 jan 2008 20:49
Sted:Rødtvet, Oslo

Re: GPSMap 64

Legg inn av Catch » lør 21 jun 2014 06:01

GPSMAP 64 (WebUpdater) software version 3.00

Changes made from version 2.90 to 3.00:
Fixed issue with geocaching 'Next Stage' feature.
Fixed potential issue with geocache filters.
Mvh Catch
Bilde

Breivikaas
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:16
Registrert:ons 27 jul 2011 20:07

Re: GPSMap 64

Legg inn av Breivikaas » ons 30 jul 2014 17:37

GPSMAP 64 (WebUpdater) software version 3.10

Changes made from version 3.00 to 3.10:
Fixed issue with power off pressure trending (64s/64st models).
Bilde

Breivikaas
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:16
Registrert:ons 27 jul 2011 20:07

Re: GPSMap 64

Legg inn av Breivikaas » fre 24 okt 2014 06:48

Denne hadde gått meg hus forbi... :wink:

GPSMAP 64 (WebUpdater) software version 3.20

Changes made from version 3.10 to 3.20:
Improved cartography support (Garmin Hunt View maps)
Improved boot time when a large amount of BirdsEye satellite imagery is present
Bilde

Brukeravatar
Catch
Senior
Senior
Innlegg:715
Registrert:man 07 jan 2008 20:49
Sted:Rødtvet, Oslo

Re: GPSMap 64

Legg inn av Catch » søn 08 feb 2015 07:04

GPSMAP 64 (WebUpdater) software version 3.70

Changes made from version 3.40 to 3.70:
Improved 3-axis compass performance

Changes made from version 3.20 to 3.40:
Fixed shutdown on charging page when PAGE or QUIT buttons are pressed
Fixed possible shutdown in when reviewing a route in Russian
Fixed device not reconnecting to a tempe wireless temperature sensor across a power cycle
Fixed several track distance statistic issues
Fixed waypoint distances being listed incorrectly for Waypoint Averaging
Mvh Catch
Bilde

Svar