GPSMap 64

Duppeditter og programvare
Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:
GPSMap 64

Legg inn av thomfre » man 13 jan 2014 15:19

www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: GPSMap 64

Legg inn av sven-egil » man 13 jan 2014 18:08

Ny feil?

Forklar....
Bilde Bilde Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: GPSMap 64

Legg inn av thomfre » man 13 jan 2014 18:36

sven-egil skrev:Ny feil?

Forklar....
Nytt Garmin-produkt = Ny feil :lol:
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: GPSMap 64

Legg inn av sven-egil » man 13 jan 2014 20:05

Da er vi enige :D

Lurer på om msn skulle anmeldt den for ulovlig markedsføring?
Ingen ting av det de skriver stemmer med virkeligheten....

Batteritiden på 16 timer?
Muligens avslått, men ikke i bruk...osv...osv...osv.
Bilde Bilde Bilde

Brukeravatar
Olen
Bruker
Bruker
Innlegg:111
Registrert:lør 03 jul 2010 22:45

Re: GPSMap 64

Legg inn av Olen » tir 14 jan 2014 08:20

Men interessant at de preloader hele geocaching.com. Lurer på hva det betyr for opencaching.
Bilde

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: GPSMap 64

Legg inn av Raggsokk » tir 14 jan 2014 10:56

Dette blir nok min neste GPS, når jeg må bytte. Tror jeg venter til jeg ser litt brukererfaringer og til de mest grunnleggende barnesykdommene er ryddet unna.
- Raggsokk

Bilde

pjacklam
Senior
Senior
Innlegg:810
Registrert:tir 13 mai 2008 09:39
Sted:Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Re: GPSMap 64

Legg inn av pjacklam » tir 14 jan 2014 11:36

thomfre skrev:Nytt Garmin-produkt = Ny feil :lol:
Og ennå har de ikke fikset alle feilene i 62-serien. Fremdeles husker ikke min 62s hvilke kart jeg har aktivert og deaktivert når jeg bytter frem og tilbake mellom profiler.
Olen skrev:Men interessant at de preloader hele geocaching.com.
250 000 cacher er 10–11 prosent av geocaching.com. Forhåpentlig kan disse kastes ut og erstattes med ferske geocacher.
Raggsokk skrev:Dette blir nok min neste GPS, når jeg må bytte. Tror jeg venter til jeg ser litt brukererfaringer og til de mest grunnleggende barnesykdommene er ryddet unna.
Jeg tror også dette kan bli min neste GPS. E’kke glad i touch-skjermer på GPS.
~/.signature: No such file or directory.

Brukeravatar
Indrebø
Bruker
Bruker
Innlegg:142
Registrert:fre 18 nov 2011 15:38

Re: GPSMap 64

Legg inn av Indrebø » tir 14 jan 2014 12:51

Monterraen har også mye av de samme feilene som Montanaen.
Bytting av profiler er nå blitt veldig lett tilgjengelig, men dessverre så fungerer dette ikke 100%.
Det virker som at kartene henger med i forhold til hvilke som er aktive i de ulike profilene.
Men spesielt bytte til automotive fungerer ofte ikke. Rutingen kommer aldri igang, og kartet forblir i 2D visning.

For Monterraen så forstår jeg at det å bytte til Android kan være en stor jobb.
Men basert på alle feil og svakheter på den enheten så virker det som de finner opp kruttet hver gang fremfor å gjenbruke eksisterende løsninger.
Bilde

buzkaz
Junior
Junior
Innlegg:55
Registrert:tir 05 jun 2012 15:54

Re: GPSMap 64

Legg inn av buzkaz » tir 14 jan 2014 14:06

:evil: :evil: :evil: :evil:

Da var det en ny generasjon igjen ja. Den forrige er ræva, men kjøp den nye! De virker sikkert mye bedre! Bare 3-4-5-6 tusen!

Nei, går ikke på den igjen. Har hatt nok trøbbel med Garmin-produkter nå, og de blir jo verre og verre! Lar de helst ligge hjemme nå, mye koseligere på tur når man slipper å slåss med dårlige verktøy. Går ut over cachingen, men det får bare være. Neste gang det skal handles telefon blir den regn- og støtsikker, så får vi se om det blir gøy igjen da.

Dagens utblåsning, beklager om det var upassende.

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø

Re: GPSMap 64

Legg inn av Kjedalen » tir 14 jan 2014 18:54

Kanskje er Garnin for hissig med å komme med nye modelller i stedet for å pusse på de gamle - og geocachere for ivrige med å kaste seg på nye "Beta-versjoner"? Jeg har nå brukt min Oregon 450 problemfritt i tre og et halvt år, og håper den holder noen år til... Det er sikkert mange spennende muligheter med nye modeller - når de fungerer - men forløpig holder jeg meg til den trygge (og gode nok) 450-en!
BildeBilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: GPSMap 64

Legg inn av GorgonVaktmester » tir 14 jan 2014 20:39

Her var det neiggu ikke mye funksjonalitet jeg virkelig føler at jeg trenger, sammenlignet med min 32s!
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

pjacklam
Senior
Senior
Innlegg:810
Registrert:tir 13 mai 2008 09:39
Sted:Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Re: GPSMap 64

Legg inn av pjacklam » ons 15 jan 2014 09:40

GorgonVaktmester skrev:Her var det neiggu ikke mye funksjonalitet jeg virkelig føler at jeg trenger, sammenlignet med min 32s!
32s? 62s? Det jeg virkelig ser frem til, er å kunne ha flere cacher på GPS-en. Derfor frister denne veldig. Når jeg først tar meg en skikkelig cachetur, er aksjonsradiusen relativt stor.
~/.signature: No such file or directory.

Bikeridr
Bruker
Bruker
Innlegg:107
Registrert:fre 26 des 2008 08:54
Sted:N56°57', E023°56'

Re: GPSMap 64

Legg inn av Bikeridr » ons 15 jan 2014 10:09

Nå har jeg jo nettopp kjøpt Oregon 650t, så noe "oppgradering" blir det ikke.
Forresten, så begynner jeg å bli enig med "almuen" her inne. Garmin har begynt nedturen og setter ikke lenger kunden i fokus. :non:
Hvis de ikke går tilbake til gjennomprøvd kvalitet, blir det nok merkebytte ved neste oppgradering. Spørsmålet er bare; hva skal man velge? Her i Latvia selger de både Delorme og Magellan, så kanhende de vil få prøvd seg etterhvert. :)
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: GPSMap 64

Legg inn av GorgonVaktmester » ons 15 jan 2014 11:15

pjacklam skrev:32s? 62s? Det jeg virkelig ser frem til, er å kunne ha flere cacher på GPS-en. Derfor frister denne veldig. Når jeg først tar meg en skikkelig cachetur, er aksjonsradiusen relativt stor.
Ja, for all del! Det er flere ting på 64s som er kjekt å ha! Hadde ikke hatt noe i mot å ha mer enn 5000 cacher på GPS'en jeg heller. Og uten at jeg helt skjønte hvordan det fungerte så jeg at 64s'en skulle kunne kommunisere via min Iphone og dermed komme på nett. Sikker kjekt det også. Men dette er funksjonalitet jeg fint klarer meg uten. Jeg har uansett med meg PC eller nettbrett med GSAK når jeg er på lengre tur, og laster ned oppdaterte PQ'er dit for å være oppdatert. Da må jeg uansett laste over cachene på nytt til GPS'en...

(Forøvrig mente jeg selvsagt 62s :oops: )
Bikeridr skrev:Her i Latvia selger de både Delorme og Magellan, så kanhende de vil få prøvd seg etterhvert. :)
Jeg kjenner at par Magellanbrukere som er kjempefornøyd med sine GPS'er. Men for meg som foretrekker GPS med knapper er ikke Magellan tingen, for det har de ikke. Har ikke sett om DeLorme har det, men det kunne vært interessant og finne ut av. Ulempen med andre merker enn Garmin er tilgangen på gode kart her i Norge :(
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
TA-
Bruker
Bruker
Innlegg:105
Registrert:ons 30 jun 2010 22:44

Re: GPSMap 64

Legg inn av TA- » ons 15 jan 2014 13:30

Each device comes preloaded with the locations of 250,000 geocaches from Geocaching.com.
Nok en grunn til å sette cacher til Premium.
Bilde

Svar