Dine anbefalte GSAK-makroer

Duppeditter og programvare
Svar
Brukeravatar
Brakar
Junior
Junior
Innlegg:71
Registrert:tir 16 okt 2012 21:26
Sted:Lier, Buskerud
Dine anbefalte GSAK-makroer

Legg inn av Brakar » man 30 des 2013 15:41

Hei!

Det går sjelden lang tid fra jeg åpner GSAK makro-biblioteket til jeg oppgitt himler med øynene og lukker ned siden. Det er voldsomt omfattende bibliotek; helt sikkert med mange skatter, men også mye for helt spesielt interesserte. For spesifikke søk er det ikke så vanskelig å orientere seg, men hva med alle de behovene vi ikke engang vet at vi har?

Har søkt både her på forumet og på Google for å finne generelle makro-anbefalinger, men det beste treffet til nå er Gorgon Vaktmesters påbegynte liste der det foreløpig kun er én (ekstern) makro. Her på forumet er det en rekke tråder som omhandler spesifikke makroer, men har enda ikke funnet en samletråd der vi brukere kan komme med anbefalinger på gode/nyttige makroer.

Dersom det allerede finnes beklager jeg spamming av forumet, hvis ikke er jeg genuint interessert i å høre hvilke makroer dere kan anbefale oss andre. Gjerne også med en kort begrunnelse/beskrivelse.

Jeg kan begynne med å anbefale en makro for overføring av cacher til Garmin Nüvi-enheter, Nuvi_GPX_by_CT. Den er (var) litt tungvinn å sette opp, men fungerer kjempebra med min Nüvi 2595.
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Dine anbefalte GSAK-makroer

Legg inn av GorgonVaktmester » tir 31 des 2013 15:52

Brakar skrev:Har søkt både her på forumet og på Google for å finne generelle makro-anbefalinger, men det beste treffet til nå er Gorgon Vaktmesters påbegynte liste der det foreløpig kun er én (ekstern) makro.
Takk for at du nevner listen min, selv om den p.t. bare inneholder en makro. Jeg har brukt mere ressurser på mine egne makroer (som jeg selvsagt vil anbefale :wink: ) enn på "eksterne" makroer. Jeg har selvsagt ikke gitt opp anbefalingslisten, og har som målsetning å få inn flere anbefalinger på den 8)
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Svar