Garmin Montana - feil ved beregning av kjørerute

Duppeditter og programvare
Svar
Brukeravatar
saltaj
Junior
Junior
Innlegg:90
Registrert:ons 28 aug 2013 08:41
Sted:Hvaler
Garmin Montana - feil ved beregning av kjørerute

Legg inn av saltaj » fre 27 des 2013 09:09

De siste dagene har min Montana (600) gitt feilmelding når jeg trykker "Kjør". Feilmeldinga lyder "Feil ved ruteberegning". Feilen kommer uansett om jeg har valgt luftlinje, bilnavigering, låst på eller ikke låst på vegen. Noen med erfaring med denne typen feil?
Bilde Bilde

Brukeravatar
Barskog
Junior
Junior
Innlegg:71
Registrert:søn 13 feb 2011 12:33
Sted:Sande i Vestfold

Re: Garmin Montana - feil ved beregning av kjørerute

Legg inn av Barskog » fre 27 des 2013 09:20

Hei. Jeg har også Montana 600.
Hvis flere kart er aktive får jeg ofte den feilmelding ved bilnavigering. Når jeg deaktiverer alle kart, unntatt det ene kartet jeg skal bruke, så fungerer det for min del.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

Brukeravatar
Indrebø
Bruker
Bruker
Innlegg:142
Registrert:fre 18 nov 2011 15:38

Re: Garmin Montana - feil ved beregning av kjørerute

Legg inn av Indrebø » fre 27 des 2013 09:25

Jeg har opplevd det samme og observerer to situasjoner som fører til dette.
Jeg bruker City Navigator kartet for bilkjøring, og ulike Frikart.no kart til Geocaching/Rekreasjon/etc.

For profilen Bil har jeg kun City Navigator kartet valgt.
Når jeg oppdaterer Frikart.no kartene så blir dette oppfattet som nye kart, og automatisk aktivert.
Da fungerer ruteberegningen dårlig inntil jeg får deaktivert Frikart.no kartene.

I tillegg hender det av og til at kartene som var aktive på profilen jeg hadde valgt før jeg byttet til Bil henger igjen.
Dette kan forstyrre ruteberegning samt stemmenavigasjon.
Restart av GPS slik at den starter på profilen bil hjelper for dette.
Bilde

Brukeravatar
saltaj
Junior
Junior
Innlegg:90
Registrert:ons 28 aug 2013 08:41
Sted:Hvaler

Re: Garmin Montana - feil ved beregning av kjørerute

Legg inn av saltaj » fre 27 des 2013 09:31

takk for disse tipsene - skal variere litt med innstillingene. Jeg har ikke city navigator installert - har nytt SDkort med bare frikart vei og topo for NO, SE, DB, DE installert og aktivert. Feilmeldinga har begynt etter at jeg satte opp bilnavigasjon og monterte i dashbordholder.

Nå resatte jeg "ruting" til fabrikkinnstillinger, og da ble det ingen feilmelding. Det er i det minste noe.

(Skulle ønske jeg kunne laste inn POIer og cachepunkter i bilens egen navi - Citroën, så kunne jeg bruke montanaen til den siste terrengbiten... en app til bilnavigatoren hadde vært noe, det...)
Bilde Bilde

Svar