Bilkart til Garmin GPS

Duppeditter og programvare
Svar
Brukeravatar
Indrebø
Bruker
Bruker
Innlegg:142
Registrert:fre 18 nov 2011 15:38
Bilkart til Garmin GPS

Legg inn av Indrebø » tir 24 des 2013 00:26

Jeg har kjøpt meg Garmin Monterra og i den forbindelse vil jeg også ha bilkart til den.

Etter å ha sett litt på sidene til Garmin sitter jeg igjen med to varianter:
City Navigator® Europe
nüMaps Lifetime™ Europe

Så lang jeg kan se så koster de like mye, og det virker veldig fristende å kjøpe den siste da den kan oppdateres i hele levetiden til GPSen.
(Hva som menes med levetid har jeg ikke klart å finne beskrevet)

På min forrige GPS hadde jeg City Navigator og var fornøyd med det.
Ulempen var at om jeg ønsket å oppdatere det etter ett år måtte jeg kjøpe det på nytt.

Er det noen forskjell på kartene?
Kan jeg bruke nüMaps kartet?
Bilde

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Bilkart til Garmin GPS

Legg inn av avigerus » tir 24 des 2013 09:57

Hei og god jul!

Har Navigator med oppgradering betalt...Fornøyd med løsningen.... Nüvi vet jeg ikke om går å ha på Monterra...
Bilde

Falcon1975
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:29
Registrert:ons 08 aug 2012 09:50

Re: Bilkart til Garmin GPS

Legg inn av Falcon1975 » tor 26 des 2013 20:03

Hei.

Jeg har Monterra og kjøpte City Navigator Norden.

Det funker bra når man blir vant til omveiene rundt bugsene.

Slik jeg har forstått det må man bytte profil for å få den til bilnavigasjon. Dette må gjøres før man setter den i holderen. Når man skal skifte profil til geocaching funker det så som så etter man tar den av holderen. Noen ganger endrer den seg ikke og man må skru den av/på - andre ganger funker det fjell. Sikkert en bug som vil bli fikset snart (ja jeg tror på julenissen)

Selve navigasjonen virker veldig bra. Jeg har funnet alle adresser som jeg har søkt på uten problem. Den er også veldig grei å kjøre etter.

Et tips er å kjøpe bilholder fra ebay - kostet en brøkdel av hva butikkene i Norge tar.

God Jul :)

Svar