Feil kart ved bruk av internet explorer

Duppeditter og programvare
Svar
Team eika
Bruker
Bruker
Innlegg:211
Registrert:tir 30 aug 2011 20:06
Feil kart ved bruk av internet explorer

Legg inn av Team eika » man 28 okt 2013 08:04

Jeg har Stamen, Esri osv. kart når jeg åpner kartene på geocaching.com. Hvordan kan jeg få norsk topokart på denne maskinen? Ser ikke det srår skrivd noe til denne nettleseren.

Brukeravatar
olea
Senior
Senior
Innlegg:486
Registrert:tor 22 nov 2007 12:41
Sted:Bergen
Kontakt:

Re: Feil kart ved bruk av internet explorer

Legg inn av olea » man 28 okt 2013 08:18

du bruke Internet Explorer? Det finnes så mange andre nettlesere som takler dette, og da virker det litt rart å tviholde på IE.
Bilde

Team eika
Bruker
Bruker
Innlegg:211
Registrert:tir 30 aug 2011 20:06

Re: Feil kart ved bruk av internet explorer

Legg inn av Team eika » man 28 okt 2013 11:29

Det ser likedan ut på firefox

kosunde
Bruker
Bruker
Innlegg:163
Registrert:fre 18 jul 2008 13:06
Sted:Ringerike

Re: Feil kart ved bruk av internet explorer

Legg inn av kosunde » man 28 okt 2013 18:11

Det står noen greier her: http://wiki.gcinfo.no/Kart_p%C3%A5_Geocaching.com. Jeg bruker GME med henholdsvis Tampermonkey/Chrome og Greasemonkey/Firefox og begge deler fungerer aldeles utmerket. IE er ikke spesielt lurt hvis man skal kjøre userscripts, tror jeg.

kosunde
Bilde

Team eika
Bruker
Bruker
Innlegg:211
Registrert:tir 30 aug 2011 20:06

Re: Feil kart ved bruk av internet explorer

Legg inn av Team eika » man 28 okt 2013 19:56

Men på jobb maskinen så kan man ikke velge nettleser. Jeg ønsker å bruke denne nettleseren.
Men jeg har også FF installert der. Kanskje det er lettere å få den til å vise bedre kart.

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø

Re: Feil kart ved bruk av internet explorer

Legg inn av Kjedalen » tir 29 okt 2013 18:11

Team eika skrev:Men på jobb maskinen så kan man ikke velge nettleser. Jeg ønsker å bruke denne nettleseren.
Men jeg har også FF installert der. Kanskje det er lettere å få den til å vise bedre kart.
Som beskrevet på siden kosunde henviser til, kan du få bedre kart (i alle fall) i nettleserne Firefox, Chrome og Opera. For å få dette på Firefox er du imidlertid avhengig å ha tillegget Greasemonkey installert på maskinen (tilsvarende Tampermonkey i Chrome). Jeg har ikke hørt om noen som har fått det til i Internet Explorer.
BildeBilde

Team eika
Bruker
Bruker
Innlegg:211
Registrert:tir 30 aug 2011 20:06

Re: Feil kart ved bruk av internet explorer

Legg inn av Team eika » tir 29 okt 2013 22:58

Jeg gjorde som beskrevet for FF og det gikk bra, men FF er syk til å bruke ressurser på maskinen. Alt går veldig sakte når den er i bruk.
Har heller ikke hørt om at det skal gå an å få feil kart i Internet explorer.
Jeg prøvde her nå med internett explorer her hjemme og jeg har de samme dårlige kartene her. Da er det vel de som er standard til denne nettleseren.

Brukeravatar
Olen
Bruker
Bruker
Innlegg:111
Registrert:lør 03 jul 2010 22:45

Re: Feil kart ved bruk av internet explorer

Legg inn av Olen » tor 31 okt 2013 08:25

Kartene er ikke innebygd i nettleseren. Det er nettstedet som velger kart. Og så finnes det hack for Chrome og Firefox for å bytte ut det kartet nettsiden gir deg.
Bilde

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: Feil kart ved bruk av internet explorer

Legg inn av ArveAnd » tor 31 okt 2013 10:25

Olen skrev:Kartene er ikke innebygd i nettleseren. Det er nettstedet som velger kart. Og så finnes det hack for Chrome og Firefox for å bytte ut det kartet nettsiden gir deg.
og Opera

Svar