Tomtom æpp

Duppeditter og programvare
Svar
Hvammen
Bruker
Bruker

Tomtom æpp

Legg inn av Hvammen » man 24 jun 2013 23:19

Sitter å lurer på om jeg skulle ha kjøpt meg en BilGPS. Hovedbruksområdet mitt vil være å legge inn mange cacher som POI og å kunne navigere til de. Har lest mye flott om Tomtom når det gjelder akkurat det, og jeg lurer på om noen har noe erfaring med AndroidAppen til Tomtom. og om den takler slik bruk. Appen koster rundt 500 kroner det hadde vært fint hvis noen som har prøvd denne hadde noen (kloke) innspill..

Chevy-lpg
Nybegynner
Nybegynner
Sted: Sørum

Re: Tomtom æpp

Legg inn av Chevy-lpg » tir 25 jun 2013 08:08

Om jeg ikke tar helt feil må du da legge de kun som favoritter. Man kan ikke lage egne Poi lengre slik som man gjorde med de gamle modellene.

Husker jeg ikke feil ble dette borte fra og med Go1000 modellene.

For meg ble dette et stort savn da jeg brukte egne poi i stor skala

Brukeravatar
Smort78
Bruker
Bruker

Legg inn av Smort78 » tir 25 jun 2013 21:29

Chevy-lpg skrev:Om jeg ikke tar helt feil må du da legge de kun som favoritter. Man kan ikke lage egne Poi lengre slik som man gjorde med de gamle modellene.

Husker jeg ikke feil ble dette borte fra og med Go1000 modellene.

For meg ble dette et stort savn da jeg brukte egne poi i stor skala
Jeg har en TomTom GoLive 1005, og det er ikke noe problem å lage egne poi på denne - brukte denne bruksanvisningen: http://www.grenlandsmafiaen.no/index.ph ... &Itemid=14

Når det gjelder app'en så kan jeg ikke uttale meg...

Hvammen
Bruker
Bruker

Legg inn av Hvammen » tir 25 jun 2013 21:36

Takk for de svar jeg har fått. Har ikke blitt mye klokere, så jeg skal forsøke å sende spørsmålet til tomtom i steden. Hvis jeg får et vettugt svar så poster jeg det her.

Hvammen
Bruker
Bruker

Legg inn av Hvammen » ons 26 jun 2013 14:33

Da er vettugt svar mottat. Appen støtter ikke dette offisielt ennå, men det finnes noen omveier for å få det til alikevel.

Jeg kommer nok til å kjøpe meg en vanlig bilgps i steden for å slippe å måtte fikle for mye med dette.

yarnslayer
Bruker
Bruker
Sted: Halden

Legg inn av yarnslayer » ons 26 jun 2013 21:15

Sygic gjør det du vil i tillegg til å være en glimrende bilGPS. Så om du har android så er det bare å laste den ned og bruke gratisuken til å finne ut om dette er noe du vil betale for...

Hvammen
Bruker
Bruker

Legg inn av Hvammen » ons 26 jun 2013 23:05

Så denne meldingen for sent. Jeg er jo en handlingens mann, så handling ble det. Det ble en TomTom Start 20M. Med livstidsoppdatering.

TomTom makroen er allerede utprøvd, og jeg må si jeg er meget fornøyd med resultatet. Stort enklere blir det nok ikke. (bortsett fra at alle dingsene mine oppdaterte seg selv, uten at jeg behøvde å koble til noe som helst, og at de til enhver tid kunne ligge klare i bilen. Fulladet!) Kan noen fikse dette er det bare å ta kontakt!

Uansett, Sygic vil muligens hjelpe noen andre? Håper det. For øvrig kan jeg informere om at min nevnte modell kostet 1299,- på expert, og på expert.no 899,- Jeg fikk den alikevel til nettpris da ekspeditøren så at jeg var i gang med å bestille den via telefonen..

Ekspeditøren anbefalte egentlig en annen modell, til nærmere 2500 kroner, og skrøt av at den var oppkoblet og kunne styre meg unna alskens køer og elendighet. Jeg svarte at jeg egentlig foretrakk mange korte stopp og lange omveger.. Han ristet oppgitt på hodet..

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Sted: Skien
Kontakt:

Legg inn av GorgonVaktmester » tor 27 jun 2013 09:29

Interessant det der med nettpris kontra butikkpris...

Elkjøp har til alt overmål en ordning med "utlevering i butikk" av varer du kjøper på nettet. Da slipper du frakt...

Jeg har ved flere anledninger brukt det argumentet når jeg har handlet på Elkjøp, og butikkprisen er høyere enn nettprisen. Deres svar har vært "Ja, men da får du den ikke med deg nå!" Da har jeg sagt at det gjør ingenting, jeg har tid til å vente.
- Og så har jeg fått det til nettpris :mrgreen:
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Sted: Molde
Kontakt:

Legg inn av bjorges » man 01 jul 2013 23:18

Har kjøpt Tomtom for Android, og har kommet så langt at jeg har lagt inn fotobokser som POI. Works like a charm.

Neste steg er å legge inn Cacher, som nok også vil virke.

Det jeg ikke har fått til er å sette opp varsling på POI, men jeg har bare lett rundt i menyene, og ikke prøvd ut i praksis om varselet kommer likevel.

Det ser altså ut til at Appen er litt "redusert" med tanke på muligheter for egne POI med varsling, men egne POIs vises som bare det på kartet, så så lenge du ikke skal ha nærhetsvarsling funker ting bra :)
Bilde

yarnslayer
Bruker
Bruker
Sted: Halden

Legg inn av yarnslayer » tir 02 jul 2013 10:40

yarnslayer skrev:Sygic gjør det du vil i tillegg til å være en glimrende bilGPS. Så om du har android så er det bare å laste den ned og bruke gratisuken til å finne ut om dette er noe du vil betale for...
Og har en fungerende fotoboksvarsler via POIs for Norge (testet - var default inne ved nedlasting av norgeskartet)... Jeg har ikke testet å laste over cacher som en POI-liste, men ser vel ingen grunn til at ikke det skal fungere heller.
Har man så holder og 12v-lader til mobilen så er dette mange kroner spart til bruk på andre ting. Hele samlingen med europakart koster ca 35€ med livstidslisens og jevnlige oppdateringer ... *reklamerer kraftig for et produkt jeg ikke tjener en krone på, men som jeg synes fortjener veldig hederlig omtale!*

esbjug
Senior
Senior

Legg inn av esbjug » søn 09 mar 2014 22:25

Tar tak i denne tråden som ikke er helt ny...

Er det noen her som har testet ut TomTom Go 5000 eller 6000? Er disse verdt prisen? Fungerer systemet med oppkopling mot trafikkinfo? Er det mulig å laste inn poi? Kan man skrive inn en koordiant, og navigere til den?

Hilsen esbjug

Svar