GPS Logger/Tracker

Duppeditter og programvare
Svar
gacrux
Senior
Senior
Innlegg:1098
Registrert:tir 20 nov 2007 22:59
Sted:Langt syd i Oslo
Kontakt:
GPS Logger/Tracker

Legg inn av gacrux » tir 19 feb 2013 22:54

Jeg leter etter en liten GPS (uten skjerm) som kan kobles til PC med USB, og med ekstern antennetilkbling, fortrinnsvis 3v Ekstern aktiv antenne (jeg har antenne).
Finnes det noe slikt?
Otto Milvang

anders99

Re: GPS Logger/Tracker

Legg inn av anders99 » ons 20 feb 2013 10:09

gacrux skrev:Jeg leter etter en liten GPS (uten skjerm) som kan kobles til PC med USB, og med ekstern antennetilkbling, fortrinnsvis 3v Ekstern aktiv antenne (jeg har antenne).
Finnes det noe slikt?
Jeg tror jeg har en gammel sak med bluetooth (ikke USB) og ekstern antenneinngang liggende i en skuff. Kan det fungere?

Et kjapt søk på DX sier meg at enheter med ekstern antenneinngang kan bli vanskelig å finne.

Brukeravatar
Catch
Senior
Senior
Innlegg:715
Registrert:man 07 jan 2008 20:49
Sted:Rødtvet, Oslo

Re: GPS Logger/Tracker

Legg inn av Catch » ons 20 feb 2013 10:36

Mvh Catch
Bilde

gacrux
Senior
Senior
Innlegg:1098
Registrert:tir 20 nov 2007 22:59
Sted:Langt syd i Oslo
Kontakt:

Re: GPS Logger/Tracker

Legg inn av gacrux » ons 20 feb 2013 10:57

Takker, via siste forslag kom jeg på at jeg kunne søke etter
GNSS SMA
Det ga svar. Jeg kom fram til

UBLOX NEO-7N GPSGPS/GNSS receiver board with SMA for UAV, Robots
og jeg har allerede testet ut Ublox med godt resultat
http://www.csgshop.com/product.php?id_product=131

(Jeg bestilte 3 siden de var så billige 8) )
Otto Milvang

frodegill
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:39
Registrert:ons 13 jun 2012 14:09
Sted:Drøbak
Kontakt:

Re: GPS Logger/Tracker

Legg inn av frodegill » ons 20 feb 2013 13:57

gacrux skrev:Jeg leter etter en liten GPS (uten skjerm) som kan kobles til PC med USB, og med ekstern antennetilkbling, fortrinnsvis 3v Ekstern aktiv antenne (jeg har antenne).
Ser du allerede har funnet et produkt, men nevner også at Phidgets har en snerten sak, desverre litt dyr. APIet til å programmere mot Phidgets er ufattelig enkelt og greit.

arvf
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:38
Registrert:lør 29 mai 2010 19:48
Sted:Røyken

Re: GPS Logger/Tracker

Legg inn av arvf » fre 22 feb 2013 20:06

gacrux skrev:Jeg leter etter en liten GPS (uten skjerm) som kan kobles til PC med USB, og med ekstern antennetilkbling, fortrinnsvis 3v Ekstern aktiv antenne (jeg har antenne).
Finnes det noe slikt?
Jeg kutter suverent bort det siste du spør om, for det kjenner jeg ikke til. Derimot har jeg litt erfaring med GPS-loggere, som jeg bruker i forbindelse med fotografering (geomerking av bilder).

Jeg har en Holux http://www.holux.com/JCore/en/products/ ... sp?pno=341 og en Amod http://www.amazon.com/AGL3080-Logger-Wi ... B000WO6HJW

Holuxen er suveren på batterikapasitet, men Amoden er enklest i bruk. Amoden lagrer sporet som NMEA, så det er normalt den jeg tar med for å logge. Holuxen har display som viser posisjon, klokke etc, men man må selv passe på å stoppe loggingen før man slår den av. Med begge to gjelder at hvis de går tomme for strøm mens du bruker dem (altså at de er påslått og logger), så dør de uten å lagre sporet.

Ting tyder på at Amoden ikke selges lenger (jeg kjøpte min i 2008), så da er den kanskje ikke så interessant. Holuxen er still going strong.
Bilde

Svar