Garmin Oregon 600/650

Duppeditter og programvare
Svar
Falcon1975
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:29
Registrert:ons 08 aug 2012 09:50
Re: Garmin Oregon 600/650

Legg inn av Falcon1975 » tir 13 aug 2013 13:39

Tenkte jeg skulle finne en veske e.l til min Garmin 650, noe som ikke var like enkelt :)

Vil denne passe: http://www.magasinet.no/display.aspx?me ... rodid=8138
Noen som har forslag til andre typer vesker?

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Garmin Oregon 600/650

Legg inn av sven-egil » tir 13 aug 2013 15:30

image.jpg
image.jpg (9.89kiB)Vist 10994 ganger
. Denne passer til din personlighet
Bilde Bilde Bilde

Kay L
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:5
Registrert:man 05 aug 2013 16:17

Re: Garmin Oregon 600/650

Legg inn av Kay L » tir 20 aug 2013 22:41

Jeg har en Oregon 600 som jeg rett og slett elsker. Den sitter godt i hånden og er fantastisk å bruke. Bortsett fra en ting. Den låser seg. Når jeg er ute og navigerer på tur og trykker litt på knappene som er til spor, og når jeg er ute og cacher. Spesielt når jeg skal logge en cach. Da fryser den til is. Om jeg har 4 cacher lagt inn på enheten eller cacher for hele Nordland fylke spiller ingen rolle. Når han fryser er eneste utvei å ta ut batteriene og vente 6-8 sekunder til bildet saaaakte har forlatt skjermen for så å sette dem i og starte enheten på nytt. Dette gjør at jeg ikke kan stole helt på enheten. Noen flere som har opplyst det samme?? Noen som kan ha en ide til løsning?
MVH Kay L
www.kayfoto.no
Mo i Rana

Brukeravatar
Catch
Senior
Senior
Innlegg:715
Registrert:man 07 jan 2008 20:49
Sted:Rødtvet, Oslo

Re: Garmin Oregon 600/650

Legg inn av Catch » ons 21 aug 2013 07:02

Oregon 6x0 (WebUpdater) software version 3.10

Changes made from version 2.90 to 3.10:
Added support for VIRB Remote. Setup > Main Menu to add. See TrailTech (http://garmin.blogs.com/softwareupdates ... emote.html) for more information.
Improved 3-axis compass performance
Improved guidance text on the map when using certain maps
Fixed an issue with the geocaching quick filter in languages other than English
Fixed a possibility of certain geocaches not appearing on the map immediately after turning on the device
Mvh Catch
Bilde

Falcon1975
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:29
Registrert:ons 08 aug 2012 09:50

Re: Garmin Oregon 600/650

Legg inn av Falcon1975 » ons 21 aug 2013 12:12

Kay L skrev:Jeg har en Oregon 600 som jeg rett og slett elsker. Den sitter godt i hånden og er fantastisk å bruke. Bortsett fra en ting. Den låser seg. Når jeg er ute og navigerer på tur og trykker litt på knappene som er til spor, og når jeg er ute og cacher. Spesielt når jeg skal logge en cach. Da fryser den til is. Om jeg har 4 cacher lagt inn på enheten eller cacher for hele Nordland fylke spiller ingen rolle. Når han fryser er eneste utvei å ta ut batteriene og vente 6-8 sekunder til bildet saaaakte har forlatt skjermen for så å sette dem i og starte enheten på nytt. Dette gjør at jeg ikke kan stole helt på enheten. Noen flere som har opplyst det samme?? Noen som kan ha en ide til løsning?
Jeg har samme problemet som du har - og jeg tror ikke vi er alene. Har dessverre ingen løsning, man får kanskje håpe på at en softwareupdate vil løse problemet....

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Garmin Oregon 600/650

Legg inn av sven-egil » ons 21 aug 2013 22:03

Da var ihvertfall pekeren riktig...
Noe mer har jeg ikke fått testet ennå.
Bilde Bilde Bilde

akiil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:25
Registrert:man 15 feb 2010 16:05

Re: Garmin Oregon 600/650

Legg inn av akiil » ons 21 aug 2013 22:32

Kay L skrev:Jeg har en Oregon 600 som jeg rett og slett elsker. Den sitter godt i hånden og er fantastisk å bruke. Bortsett fra en ting. Den låser seg. Når jeg er ute og navigerer på tur og trykker litt på knappene som er til spor, og når jeg er ute og cacher. Spesielt når jeg skal logge en cach. Da fryser den til is. Om jeg har 4 cacher lagt inn på enheten eller cacher for hele Nordland fylke spiller ingen rolle. Når han fryser er eneste utvei å ta ut batteriene og vente 6-8 sekunder til bildet saaaakte har forlatt skjermen for så å sette dem i og starte enheten på nytt. Dette gjør at jeg ikke kan stole helt på enheten. Noen flere som har opplyst det samme?? Noen som kan ha en ide til løsning?
Med min var det et lignende problem på 600. Om det var det samme husker jeg ikke helt.
I Utforsker slettet jeg alle GGZ og GPX-filene som lå inne. I tillegg slettet jeg alle "Alle POIer" som lå inne. Så koblet jeg fra, startet jeg opp GPSen på nytt og så at den var i orden før den ble koblet til igjen og nye cacher lagt inn med GSAK.
Det hører også med at jeg er litt treg med oppdateringer, så de 2 siste er ikke lagt inn.
Håper det ordner seg :D

Bikeridr
Bruker
Bruker
Innlegg:107
Registrert:fre 26 des 2008 08:54
Sted:N56°57', E023°56'

Re: Garmin Oregon 600/650

Legg inn av Bikeridr » tor 22 aug 2013 08:36

Sånn,
Da vi var på handletur i går ble det "spontanhandlet" en Oregon 650t med "Recreation Map Europe v4.00,Sept 12" installert.
Som den gadgetfreak jeg er, så ble det jo selvsagt også lagt inn rutbare kart fra frikart og openmtbmap. I tillegg måtte jeg jo prøve å legge inn et "custom map". Custom map gikk jo i og for seg feiende flott å få lagt inn, men med en trackpad på laptopen som ser ut til å ha influensa for tiden, var det et hælv**es plunder å få det nøyaktig. Dog, den funksjonen ser jeg stor nytte i når jeg reiser i litt mer desentraliserte strøk i Antarktis og i Arktis.

Ellers er førsteinntrykket godt. Omtrent før jeg startet den, oppgraderte jeg fra v.2,7 som den ble levert med til v.3,1 som visstnok er siste versjon. Selvsagt klarte jeg det stuntet å foreta en "absolutely all reset", så alle forhåndsinstallerte profiler gikk i dass. Nuvel, fikk nå plundret meg noenlunde tilbake til et oppsett jeg er fornøyd med. Kommer til å bruke "Motorcycle", "Recreational" og "Geocaching" profilene aller mest.

Det fine jeg oppdaget var at hver profil kan vise forskjellige kart uavhengig av hverandre, så i "recreational" er *alle* kartene aktive, mens i "geocaching" kan jeg ha på kun det aktuelle kartet, mens i "motorcycle" velges kun det/de rutbare kartet/ene. :)

GSAK fikk oppgaven å lage en .ggz-fil av alle cachene i den latviske databasen min. Dette gikk knirkefritt og nå er det "teppebombet" med cacher på kartsiden i Oregon'en. ^^
Hva jeg oppdaget da jeg foretok en "master reset" var at .ggz-filen også ble slettet, men ikke "normale" waypoints. Så får jeg forske litt videre utover i dag om det går å "tilføye" noe til .ggz-filen eller om jeg må gjøre det på samme måte som når man valgte kart på "gamlemåten" i MapSource, der alt måtte velges der og da..

Har egentlig aldri fått til å bruke BaseCamp skikkelig før, men nå fikk jeg gravd litt i materien og etter etpar "learning videos" gikk det jo forsåvidt greit å bli venner med programmet. Nydelig forresten, at man slipper å dunke sammen alle kartene i én gmapsupp.img fil, men kan ha så mange man vil. Pluss også for at MapLoader er såpass smart at alle "utenomkart" havner på minnekortet istedet for hovedminnet. :)

"Fotoapparatet" er også utprøvd. Kvaliteten på bildene (for en ihuga RAW-dSLR-fotograf) er vel i beste fall "nesten ok", men duger nok flott på cachetur for utlegg på GC.

Min første krasj hadde jeg nå i morges med den. Antakelig trykket jeg litt for fort mellom "lagre spor" og "vis lagrede spor". Ble litt hikke, men ikke verre enn at av/på med knappen holdt for å få liv i den igjen.

Nå gjenstår det å se om nøyaktigheten er så dårlig som tidligere nevnt i tråden..

Forresten, på min GPSMAP 60CSx er det et felt med "owners information" hvor jeg la inn navn og adresse i tilfelle en ærlig finner ønsket å levere den tilbake. Denne funksjonen synes å ikke forefinnes på 650t. Hvordan legger dere inn brukerdata? Selv har jeg jo (selvsagt) lagt inn "Home" som eget WP, men det hadde jo vært greit å kunnet legge inn adresse og telefon/mail for en potensiell ærlig finner.
Bilde

Team eika
Bruker
Bruker
Innlegg:211
Registrert:tir 30 aug 2011 20:06

Re: Garmin Oregon 600/650

Legg inn av Team eika » tor 22 aug 2013 08:39

Det er en txt fil som du kan redigere. Tror den heter oppstart.txt

Brukeravatar
Indrebø
Bruker
Bruker
Innlegg:142
Registrert:fre 18 nov 2011 15:38

Re: Garmin Oregon 600/650

Legg inn av Indrebø » tor 22 aug 2013 09:14

How can I display customized information on the splash screen of my Garmin GPS?

http://support.garmin.com/support/searc ... cale=en_US
Bilde

Bikeridr
Bruker
Bruker
Innlegg:107
Registrert:fre 26 des 2008 08:54
Sted:N56°57', E023°56'

Re: Garmin Oregon 600/650

Legg inn av Bikeridr » tor 22 aug 2013 09:46

Team eika & Indrebø:
Takk for svar. Nå er det "på stell" her :D
Bilde

Team eika
Bruker
Bruker
Innlegg:211
Registrert:tir 30 aug 2011 20:06

Re: Garmin Oregon 600/650

Legg inn av Team eika » man 02 sep 2013 09:23

Denne helga gikk gummilokket som beskytter kontakten for datakabelen istykker. Dette skjedde uten at jeg merket noe så jeg vet ikke hvordan det skjedde. Litt dårlig patent?
Får sende en mail å spørre om ny plugg.

Brukeravatar
BosseG
Bruker
Bruker
Innlegg:238
Registrert:fre 19 nov 2010 23:50
Sted:Bærum

Re: Garmin Oregon 600/650

Legg inn av BosseG » man 02 sep 2013 16:35

Det gummilokket har jeg vært mistenksom til siden jeg fikk dingsen for 2 måneder siden. Hmm...
Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Garmin Oregon 600/650

Legg inn av sven-egil » man 02 sep 2013 18:41

Feil med gummien kan føre til uønskede hendelser....

Ikke bra.
Bilde Bilde Bilde

v&v
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:23
Registrert:fre 28 des 2007 08:46

Re: Garmin Oregon 600/650

Legg inn av v&v » tor 05 sep 2013 12:20

Team eika skrev:Denne helga gikk gummilokket som beskytter kontakten for datakabelen istykker. Dette skjedde uten at jeg merket noe så jeg vet ikke hvordan det skjedde. Litt dårlig patent?
Får sende en mail å spørre om ny plugg.
Vi har hver vår 600. Plutselig var gummidekselet på min revet løs og lå i hånda mi. Tenkte straks vi mottok GPS-ene at dette er et skjørt punkt og der satt jeg med bekreftelsen i hånda. Kontaktet Garmin og spurte pent om de kunne sende én så skal jeg skru den på selv. Det ville de ikke. Jeg spurte om å få kjøpt noen ekstra til "senere bruk" men det ville de heller ikke. Jeg måtte sende inn. Jeg spurte om jeg kunne kjøre ned til dem (Moss) og vente mens de fikset saken, men heller ikke det lot seg gjøre. Nå ligger min 600 altså et sted i Moss og venter på "ny gummi". Det kostet oss en rekommandert pakke-takst og litt frustrasjon. Jeg har rimeligvis klaget på konstruksjonen i håp om at slikt meldes oppover i systemet. Vi behandler heretter konstruksjonen som om den var .. tja .... (noen forslag?) ... i hvert fall veldig forsiktig.

PS! Etter år med et par E-trexer, en 60csx og en Colorado, så er vi etter én sommers erfaring ikke i tvil om at denne er suverent best - bortsett fra hva presisjon gjelder da, men det er kanskje ikke så viktig ......

Vegard i V&V

Svar