Frikart

Duppeditter og programvare
Svar
Moland
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:10
Registrert:søn 09 des 2012 18:58
Frikart

Legg inn av Moland » ons 26 des 2012 21:36

Hva gjør jeg feil ? Jeg laster ned kart fra Frikart.no og alt ser greit ut inntil jeg skal opner kartene. Da blir Internet Ekslorer brukt til å opne med og den blir bare stående og jobbe og ingenting skjer. Laster jeg direkte til etrex så kommer de ikke frem i det hele, men de er blitt lagret.
Noen som kan gi en "Oppskrift " ? Det ser ut som det er samme problemet som Dakota 20 har.

Sigmund

Brukeravatar
ok67
Senior
Senior
Innlegg:333
Registrert:man 11 feb 2008 19:28
Sted:Trondheim

Re: Frikart

Legg inn av ok67 » ons 26 des 2012 22:04

Først kan du kanskje forklare kva det er du eigentleg er ute etter. Er det å sjå kartet på din PC, på gpsen eller?

Om du skal ha det på GPSen, som eg kanskje mistenker må du legge kartfila inn i katalogen Garmin på minnekortet (anbefalt) eller i katalogen Garmin på sjølve GPSen. Pass på at du ikkje slettar kartfiler som eventuelt ligg der frå før.

Moland
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:10
Registrert:søn 09 des 2012 18:58

Re: Frikart

Legg inn av Moland » ons 26 des 2012 22:44

Jeg forsøker å legge den på GPS.

Sigmund

frodegill
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:39
Registrert:ons 13 jun 2012 14:09
Sted:Drøbak
Kontakt:

Re: Frikart

Legg inn av frodegill » tor 27 des 2012 20:41

Moland skrev:Hva gjør jeg feil ? Jeg laster ned kart fra Frikart.no og alt ser greit ut inntil jeg skal opner kartene. Da blir Internet Ekslorer brukt til å opne med og den blir bare stående og jobbe og ingenting skjer.
Litt usikker på hva du mener her. På frikart.no laster du ned en .zip-fil. Denne pakkes ut til en .img-fil som skal legges i Garmin-mappen på GPSens minnekort. Hva er det du klikker på når IE åpnes, og hva forventet du skulle skje?
Moland skrev:Laster jeg direkte til etrex så kommer de ikke frem i det hele, men de er blitt lagret.
Hva mener du med å laste ned direkte til etrex?

Jeg har en etrex vista. Har ofte opplevd problemer med å overføre store filer (som .img-filene ofte er) hvis jeg mounter GPSen med USB-kabel. Derfor tar jeg ut minnekortet, stapper det i en microSD-til-USB overgang, stapper det rett i USB-porten på maskinen og mounter og kopierer derfra. Det funker 100%.
.gpx-filer (PQ) overfører jeg med gpsbabel og USB-kabel rett i GPSen.

Moland
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:10
Registrert:søn 09 des 2012 18:58

Re: Frikart

Legg inn av Moland » tor 27 des 2012 21:25

Direkte ned til etrexen mener jeg ikke i kortet. Skal forsøke din "oppskrift".
Takk for svarene.

Sigmund

Brukeravatar
ninad
Senior
Senior
Innlegg:916
Registrert:tir 11 des 2007 21:27
Sted:Markagrensa

Re: Frikart

Legg inn av ninad » tir 15 jan 2013 11:35

Jeg har opplevd at frikart ikke funker med IE, men derimot med f.eks Firefox.
Bilde Bilde

Svar