Automatisk beregning av datoer for Pocket Query

Duppeditter og programvare
Svar
Brukeravatar
thomfre
Styret
Sted: Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Automatisk beregning av datoer for Pocket Query

Legg inn av thomfre » man 12 nov 2012 17:54

Project-GC har nå en egen funksjon som gir deg en oversikt over alle PQer som må opprettes for å dekke et helt land, eller et område.

Oversikten for Norge finner du her: http://project-gc.com/Tools/pqsplit/?mu ... ton=Filter
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Bikeridr
Bruker
Bruker
Sted: N56°57', E023°56'

Re: Automatisk beregning av datoer for Pocket Query

Legg inn av Bikeridr » man 12 nov 2012 22:26

Authentication required
Kanskje verdt å nevne at man må være medlem av siden for å få lest innholdet?
(Jeg har ikke tenkt å bli medlem der ennå).
Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Kontakt:

Legg inn av thomfre » man 12 nov 2012 22:30

Bikeridr skrev:Kanskje verdt å nevne at man må være medlem av siden for å få lest innholdet?
(Jeg har ikke tenkt å bli medlem der ennå).
Denne siden er omtalt flere ganger i det siste, og man trenger ikke være medlem.
Siden autentiseres mot geocahcing.com, og det må gjøres av lisenshensyn (antar jeg).

Du ganske enkelt logger på geocaching.com, går til www.project-gc.com og autentiserer siden for bruk med din profil.
Bilde

Bikeridr
Bruker
Bruker

Legg inn av Bikeridr » man 12 nov 2012 22:46

Se det. Da lærte man jo noe nytt. :)
Bl.a at prosjektsiden tar FEIL. Jeg har da vitterlig (minst) én FTF men ble logget med "0" på deres statistikk.
Jeg har logget én cache hittil i Latvia, men "distinct region" er "0".. ?
Nuvel, ser ut til at jeg allikevel kan redusere mine PQ'er i Latvia med én. :)
Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Kontakt:

Legg inn av thomfre » man 12 nov 2012 23:04

Bikeridr skrev:Bl.a at prosjektsiden tar FEIL. Jeg har da vitterlig (minst) én FTF men ble logget med "0" på deres statistikk.
For at den skal klare å finne hvilke cacher du har blitt FTF på må du skrive en tag i loggen din, f.eks. {*FTF*} som er en av de europeiske standardtaggene. Hvis du endrer loggen og legger inn {*FTF*} så vil den dukke opp i lista etterhvert.
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Sted: Skien
Kontakt:

Legg inn av GorgonVaktmester » man 12 nov 2012 23:45

Denne fordelingen er i teorien den "optimale" fordelingen for å generere PQ'er.

Jeg ser at algoritmen som brukes legger inn minimum 10 cacher "slakk" i hver PQ. For de eldste PQ'ene er det i grunnen ikke nødvendig med 10 cachers slakk! Og for de nyeste er det muligens i minste laget.

Det er som kjent "placed date" som brukes, og den kan for det første endres av eier når som helst og for det andre vil de nyeste som publiseres alltid ha en placed date litt tibake i tid. (Alt fra et par dager til flere uker) Det hender derfor ikke så sjelden at det må til en endring i grensene på de nyeste som følge av dette. Hvis man ønsker å unngå det, legger man inn litt mer "slakk " enn det denne algoritmen legger opp til.

Som ren liste vil nok denne funksjonen kunne ta over for den tjenesten vi har holdt gående på Grenlandsmafiaen.no (som har vært manuelt vedlikeholdt), men det vi tilbyr i tillegg til bare en liste over datoene er ferdiglagede PQ'er som man klikke på, og så klikke "Submit" og dermed er den lagt inn i din egen PQ-liste. Vi vil derfor fortsette og opprettholde listen vår!
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
thomfre
Styret
Kontakt:

Legg inn av thomfre » man 12 nov 2012 23:50

GorgonVaktmester skrev:Som ren liste vil nok denne funksjonen kunne ta over for den tjenesten vi har holdt gående på Grenlandsmafiaen.no (som har vært manuelt vedlikeholdt), men det vi tilbyr i tillegg til bare en liste over datoene er ferdiglagede PQ'er som man klikke på, og så klikke "Submit" og dermed er den lagt inn i din egen PQ-liste. Vi vil derfor fortsette og opprettholde listen vår!
Det er uten tvil en kanonliste dere har laget, og jeg bruker den selv - rett og slett fordi det er veldig enkelt å bare få PQen ferdig servert :D

Utvikleren av project-gc er åpen for innspill, og jeg vil anta at det er ganske enkelt for han å legge inn en tilsvarende mulighet for automagisk generering av ferdiglagd PQ.

Uansett så er det jo ett flott verktøy å ha når man skal på tur i den store verden!
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Sted: Skien
Kontakt:

Legg inn av GorgonVaktmester » man 12 nov 2012 23:59

thomfre skrev:Utvikleren av project-gc er åpen for innspill, og jeg vil anta at det er ganske enkelt for han å legge inn en tilsvarende mulighet for automagisk generering av ferdiglagd PQ.
Tjaaaa..... Det er jeg faktisk ikke så sikker på :shock: For å kunne servere en sånn ferdig PQ må du ha den definert i PQ-listen på din egen profil på Geocaching.com. Og med alle de alternativene project-gc tilbyr i grensesnittet sitt ville det blitt SYKT mange PQ'er de måtte hatt på profilen sin. Bare for Norge (listen for hele landet og alle fylkeslistene) har vi nå 69 PQ'er. Og siden de tilbyr alle land og "fylker" i alle land kan man jo selv tenke seg hvor umulig det ville blitt.
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
thomfre
Styret
Kontakt:

Legg inn av thomfre » tir 13 nov 2012 00:06

GorgonVaktmester skrev:Tjaaaa..... Det er jeg faktisk ikke så sikker på :shock: For å kunne servere en sånn ferdig PQ må du ha den definert i PQ-listen på din egen profil på Geocaching.com. Og med alle de alternativene project-gc tilbyr i grensesnittet sitt ville det blitt SYKT mange PQ'er de måtte hatt på profilen sin. Bare for Norge (listen for hele landet og alle fylkeslistene) har vi nå 69 PQ'er. Og siden de tilbyr alle land og "fylker" i alle land kan man jo selv tenke seg hvor umulig det ville blitt.
Okay, jeg trodde det fantes en enklere måte å få det til på, men hvis det er slik blir det ganske vanskelig ja...

Uansett et fint verktøy å ha når man skal på tur!
Bilde

Bikeridr
Bruker
Bruker

Legg inn av Bikeridr » fre 16 nov 2012 15:54

thomfre skrev:
Bikeridr skrev:Bl.a at prosjektsiden tar FEIL. Jeg har da vitterlig (minst) én FTF men ble logget med "0" på deres statistikk.
For at den skal klare å finne hvilke cacher du har blitt FTF på må du skrive en tag i loggen din, f.eks. {*FTF*} som er en av de europeiske standardtaggene. Hvis du endrer loggen og legger inn {*FTF*} så vil den dukke opp i lista etterhvert.
Beklager sent svar.
Aha - sånn å forstå. Jeg trodde den siden var så "smart" at den leste første post med "smailey" :-)
Spørs da om jeg får redigere en 5 år gammel logg..
Bilde

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Sted: Oslo

Legg inn av tomahg » lør 17 nov 2012 18:57

Bikeridr skrev:Aha - sånn å forstå. Jeg trodde den siden var så "smart" at den leste første post med "smailey" :-)
Det er jo ikke alltid den som logger først i den fysiske boksen, logger først på nett...

Bikeridr
Bruker
Bruker

Legg inn av Bikeridr » lør 17 nov 2012 19:32

@tomahg: Nei, det er jo sant. :-)
Bilde

Svar