Oregon 450 og multi-cacher

Duppeditter og programvare
Svar
Rhesus Minus
Junior
Junior

Oregon 450 og multi-cacher

Legg inn av Rhesus Minus » fre 05 okt 2012 18:06

Hei alle sammen.

En liten ting jeg lurer på. Når jeg laster over fra GSAK til GPSr'en, så får jeg med alle child waypoints i en multi. Jeg har dog ikke funnet noen lur måte å enkelt navigere til disse, når koordinatene er oppgitt? Velger jeg 'next stage' må jeg taste inn koordinatene manuellt, og da må jeg notere/ta bilde av koordinatene først. Er det noen enklere måte å gjøre dette på?
Det er jo ganske enkelt på fruktofonen...

RH-

esbjug
Senior
Senior

Re: Oregon 450 og multi-cacher

Legg inn av esbjug » fre 05 okt 2012 21:50

Hei, du skal få opp disse punktene som waypoints på din Garmin. Forutsetter at GSAK er satt opp til å overføre ekstra koordinatene.

Rhesus Minus
Junior
Junior

Legg inn av Rhesus Minus » lør 06 okt 2012 07:55

Joda, de kommer inn som waypoints. Men, da må jeg gå 'ut' av mao, inn på navigate to, waypoints, og finne dem der. Ikke vanskelig, og de kommer jo sortert etter avstand. Problemet er at jeg bruker 'Geocaching Dashboard', og da vises ikke distanse/retning til waypointet, men til 'steg 1'. Ville jo tro at det var en enklere måte å gjøre dette på uten å gå 'ut' fra dashbordet?
Har ingen problemer med om svaret er 'det bare er sånn' altså. Hadde bare håpet at det kanskje er noe jeg har oversett.

RH-

Hvammen
Bruker
Bruker

Legg inn av Hvammen » lør 06 okt 2012 10:35

Jeg løser dette ved å gå ut av geocacheprofilen og inn på den som default hette recreational på min 62s. Da er det en smal sak å navigere til disse childwaypointsene.

Men jeg håper som Rhesus Minus at jeg har oversett en mulighet/innstilling og at det egentlig er enklere å navigere til disse, uten å måtte gå ut av Geocacheprofilen.

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Sted: Oslo

Legg inn av mamoreb » lør 06 okt 2012 11:49

Dette er ikke helt knirkefritt på Montana heller... Jeg vet ikke hvor lik Oregon er Montana, men dette er den beste løsningen jeg har funnet:
viewtopic.php?p=29797#p29797
Bilde

Svar