Oppsett for å holde gsak oppdatert

Duppeditter og programvare
Svar
Team eika
Bruker
Bruker
Innlegg:211
Registrert:tir 30 aug 2011 20:06
Oppsett for å holde gsak oppdatert

Legg inn av Team eika » søn 23 sep 2012 16:47

Er det noe som har en oversikt på hvilke pq'r og når de lastes ned. Tenkte å gå mer over til å bruke gsak for å kjøre queryer.
Dette er jo noe som suser å går av seg selv hver uke.

esbjug
Senior
Senior
Innlegg:420
Registrert:tir 08 sep 2009 09:03

Re: Oppsett for å holde gsak oppdatert

Legg inn av esbjug » søn 23 sep 2012 17:47

Oversikten over egne PQ-er har du jo på egen side på gc.com. Det finnes også flere oppsett på nettet over mulige valg på de ulike ukedagene. I den siste gsakversjonen, 8.2.0 har du også mulighet til å hente inn cacher ut fra et kartsøk, samt å oppdatere cacher som alt er inne i gsak med et api kall

Team eika
Bruker
Bruker
Innlegg:211
Registrert:tir 30 aug 2011 20:06

Re: Oppsett for å holde gsak oppdatert

Legg inn av Team eika » søn 23 sep 2012 20:52

Det er noe rart her for cacher som har blitt arkivert for lenge siden sees som gyldige her hos meg. Ingen cache på kartet i geocaching.com nå.
Jeg leiter etter en som ikke har blitt logget på lenge.
Ønsker å få gsak opp å gå slik at jeg kan lage en pq når som helst. Fortell meg hvilke filer og når de skal lastes ned. Først alle hovedfilene og deretter bare oppdateringer? Er det måten å gjøre det på?

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Oppsett for å holde gsak oppdatert

Legg inn av Raggsokk » søn 23 sep 2012 22:07

Slik gjør jeg det:

- Først lastet jeg inn alle cacher som har vært publisert i Norge ved å bruke PQene til Grenlandsmafiaen, samt bokmerkelistene til mamoreb over arkiverte cacher i Norge. Dette gjorde jeg én gang.
- De siste PQene, typisk fra 22 til 28, kjører ukentlig i tilfelle noen skulle publisere en cache der utleggsdato er satt langt tilbake i tid. Det slenger inn en cache nå og da på dette.
- Den nyeste PQen kjører daglig slik at jeg får inn alle de siste publiseringene i GSAK hver dag (med unntak av de i forrige punkt, som kommer ukentlig).
- Før jeg laster over geocacher til GPS, kjører jeg en 'Status check' fra geocaching.com-menyen i GSAK på utvalget. Dette går rimelig kjapt og sjekker bare om cachen er Available, Disabled eller Archived.
- Hvis jeg skal cache i et bestemt område kan det også hende jeg tar en 'Refresh cache data' for akkurat det lille området. Dette tar lengre tid jo flere cacher man har i utvalget og man kan risikere å overstige API-kvoten, derfor bruker jeg det bare på en begrenset mengde.

Jeg vet ikke om dette var akkurat det du lurte på, men kanskje noen kan ha nytte av det.
- Raggsokk

Bilde

Svar