Sette verdier på flere cacher i GSAK

Duppeditter og programvare
Svar
Brukeravatar
Indrebø
Bruker
Bruker
Innlegg:142
Registrert:fre 18 nov 2011 15:38
Sette verdier på flere cacher i GSAK

Legg inn av Indrebø » søn 19 aug 2012 17:47

Jeg har forsøkt å finne ut hvordan jeg kan f.eks. sette samme verdi i UserData for alle cachene jeg har i mitt utvalg.

Det jeg tenker å gjøre er å tagge alle powertrails i databasen min med "_PT_" + navnet på den.
På den måten har jeg noe generelt jeg kan ekskludere dem på i forhold til å overføre cacher til GPSen.

Har ikke spesielt lyst å begi meg ut på en macro men må man så må man..
Da frister det nesten å bare få logget dem å få dem bort fra oversikten på den måten. :D
Bilde

Brukeravatar
bjoff
Bruker
Bruker
Innlegg:139
Registrert:søn 18 apr 2010 22:16
Sted:Egersund, Rogaland

Re: Sette verdier på flere cacher i GSAK

Legg inn av bjoff » søn 19 aug 2012 18:32

Indrebø skrev:Det jeg tenker å gjøre er å tagge alle powertrails i databasen min med "_PT_" + navnet på den.
På den måten har jeg noe generelt jeg kan ekskludere dem på i forhold til å overføre cacher til GPSen.
To forslag:
Søk opp de cachene dette gjelder og bruk funksjonen 'Database -> Global Replace' til å sette en verdi i et av UserData-feltene som du så kan filtrere bort på senere.

Eller du kan lage et helt nytt felt i databasen for dette, gjøres via 'Waypoint -> Custom Data' og sette en hake for de cachene dette gjelder (bruk i så fall Global Replace til å fylle inn verdier her). Jeg har laget et slikt felt som jeg kaller 'Powertrail' som er et ja/nei felt som jeg bruker for å behandle alle cachene i Dalane Powertrail.

Brukeravatar
Indrebø
Bruker
Bruker
Innlegg:142
Registrert:fre 18 nov 2011 15:38

Re: Sette verdier på flere cacher i GSAK

Legg inn av Indrebø » søn 19 aug 2012 18:40

bjoff skrev:
Indrebø skrev:Det jeg tenker å gjøre er å tagge alle powertrails i databasen min med "_PT_" + navnet på den.
På den måten har jeg noe generelt jeg kan ekskludere dem på i forhold til å overføre cacher til GPSen.
To forslag:
Søk opp de cachene dette gjelder og bruk funksjonen 'Database -> Global Replace' til å sette en verdi i et av UserData-feltene som du så kan filtrere bort på senere.
Så enkelt kan det gjøres.
Takk for hjelpen!
Bilde

Svar