iPhone app for navigering til punkt (mystery)

Duppeditter og programvare
Svar
Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Sted: Oslo

iPhone app for navigering til punkt (mystery)

Legg inn av tomahg » tor 16 aug 2012 19:25

De siste årene har en iPhone vært mitt foretrukne hjelpemiddel på ~98% av geocachefunnene, men med mysterycacher har jeg av og til hatt litt problemer.

Oppdaget nettopp at den innebyggede kart-applikasjonen leder meg til nærmeste vei/gateadresse den kjenner til når jeg taster inn finalekoordinatene på en mysterycache.

Finnes det en annen app som kan lede meg direkte til geocachen, eller i det minste til koordinatene jeg taster inn?

Brukeravatar
tah69
Junior
Junior
Sted: Drammen

Re: iPhone app for navigering til punkt (mystery)

Legg inn av tah69 » tor 16 aug 2012 19:47

GCbuddy i AppStore bruker jeg.
Funker bra til det.

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior

Legg inn av tomahg » tor 16 aug 2012 20:33

Ser GCBuddy har noen andre kjekke funksjoner også, men jeg synes kanskje 70 kr er litt i overkant... :?

Brukeravatar
CSundseth
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av CSundseth » tor 16 aug 2012 20:38

Du kan bruke Geocaching-appen til det. Åpne den cachen du skal til, velg "Naviger til cache" Trykk så på det lille flagget oppe i høyre hjørne ved siden av kompasset for å legge til nytt veipunkt
Bilde Bilde Bilde

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior

Legg inn av hstad » tor 16 aug 2012 20:44

CSundseth skrev:Du kan bruke Geocaching-appen til det. Åpne den cachen du skal til, velg "Naviger til cache" Trykk så på det lille flagget oppe i høyre hjørne ved siden av kompasset for å legge til nytt veipunkt
Jepp, det er aller enklest, og da kan du legge den inn som veipunkt på selve mysterien også, og gjera det enda enklare:)

Mykje vyrdsamt
Hstad on Tapatalk

Brukeravatar
tah69
Junior
Junior
Sted: Drammen

Legg inn av tah69 » fre 17 aug 2012 05:51

CSundseth skrev:Du kan bruke Geocaching-appen til det. Åpne den cachen du skal til, velg "Naviger til cache" Trykk så på det lille flagget oppe i høyre hjørne ved siden av kompasset for å legge til nytt veipunkt
Ja den funker sånn noenlunde. Men ofte vil den ikke godta de koordinatene du legger inn, men finne et punkt i nærheten som den vil lede deg til. Vet ikke hvorfor det er slik men set har ganske stor betydning når man skal legge inn finalekoordinater på en mysteri.

Enig at 70.- er i overkant mye for en GC app, men sen funker bra og har en sel fine tilleggsfunksjoner som kan være nyttige.

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior

Legg inn av hstad » fre 17 aug 2012 08:07

tah69 skrev:
Ja den funker sånn noenlunde. Men ofte vil den ikke godta de koordinatene du legger inn, men finne et punkt i nærheten som den vil lede deg til. Vet ikke hvorfor det er slik men set har ganske stor betydning når man skal legge inn finalekoordinater på en mysteri.
Med groundspeak appen? Aldri vært borti.

Mykje vyrdsamt
Hstad on Tapatalk

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior

Legg inn av tomahg » fre 17 aug 2012 17:24

Takk, dette var en nyttig funksjon jeg hadde oversett! :)

Endte opp med å teste GCTools (gratis i appstore) da jeg navigerte meg frem til en mystery tidligere i dag. Det fungerte fint...

Svar