Varsel på Garmin Montana

Duppeditter og programvare
Svar
Brukeravatar
bjoff
Bruker
Bruker
Innlegg:139
Registrert:søn 18 apr 2010 22:16
Sted:Egersund, Rogaland
Varsel på Garmin Montana

Legg inn av bjoff » ons 25 jul 2012 21:26

Noen som vet hvorvidt det er mulig, og i så fall hvordan, sette opp at Montana skal hyle når den nærmer seg definerte POI'er?

Savner fotoboksvarslene jeg hadde på TomTom'en, samt at det er greitt å få en beskjed dersom man er nærmere enn x meter fra en geocache.

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Varsel på Garmin Montana

Legg inn av avigerus » ons 25 jul 2012 22:40

Hmmmm...
Har satt opp min egen Montana med fotoboksvarsel, og den hyler opp for alle boksene vel 300 meter unna... Dessverre så snakker den ikke, lsik Nüvidama gjorde... Men, ved navigering nakker den på godt norsk.
Er litt usikker på om det er en funksjon som kom med lisensavtalen med fartsboks.net? Usikker, men skal undersøke.....
Bilde

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: Varsel på Garmin Montana

Legg inn av mamoreb » ons 25 jul 2012 22:47

Denne nettsiden kan være nyttig for "fotobokshyling", det fungerer på min Montana:
http://forum.gps.no/showthread.php?t=1299

Det er også mulig å velge varsling for individuelle POIs, inne i varslingsmenyen på GPSen. (Husker ikke nøyaktig begrep nå, kan sjekke i morgen.) Mulig at dette kan fikses i BaseCamp for flere enn én POI av gangen, det har jeg ikke prøvd.

Jeg har IKKE greid å få Montanaen til å varsle når man nærmer seg geocacher. GarminExport-makroen i GSAK legger opp til dette, men jeg får det ikke til å fungere. Kanskje noen andre
Bilde

esbjug
Senior
Senior
Innlegg:420
Registrert:tir 08 sep 2009 09:03

Re: Varsel på Garmin Montana

Legg inn av esbjug » ons 25 jul 2012 22:49

Overført som POI, kan varsling settes opp i Garmin POI-loader når man kjører over geocacher i dette formatet. Man kan da velge avstand i meter for varsling.

Brukeravatar
bjoff
Bruker
Bruker
Innlegg:139
Registrert:søn 18 apr 2010 22:16
Sted:Egersund, Rogaland

Re: Varsel på Garmin Montana

Legg inn av bjoff » ons 25 jul 2012 23:41

Takker for svar.

Da skal jeg se om dette ikke fungerer for fotobokser ihvertfall, så får vi heller se det an når det gjelder geocacher..

Svar