pulsebelter med gps, suuto, polar, garmin

Duppeditter og programvare
Svar
Brukeravatar
Villbring.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:48
Registrert:lør 17 jul 2010 17:39
Sted:der min myke dun-pute ligger
pulsebelter med gps, suuto, polar, garmin

Legg inn av Villbring. » tir 21 feb 2012 20:52

jeg spinner med et puslbelte fra suuto. Og på en vegg mitt i mot ser jeg det jeg egentlig vet, at hjertet slår! og når jeg kan synge mens jeg sykler så arbeider jeg ikke så hardt. Jeg har funnet ut at jeg vil ha et pulsbelte tilknyttet alle aktiviteter som kan medføre puls høyerer en aktiv tastatur-tasting....

har noen erfaring med pulsklokker og gps.
Noen av de håndholdte gps'ne i garmin som er aktuelle for geocaching er det mulig å koble pulsbelte til.

Pulsklokka garmin Forerunner® 910XT er den som virker mest morsom.

ute eter andres tanker og erfaringer

(hadde mye glede av en pulsklokke polar for en del år siden, men den hadde litt lite tekniske morsomheter. Nå vil jeg ha noe der jeg kan laste over info til en nettklubb, se masse grafer og avlese ymse om høyde og lengde og tid og pusl på alle økter de kommende måneder)



håper på innspill
Ordblind Oslo tante i Odal

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: pulsebelter med gps, suuto, polar, garmin

Legg inn av Raggsokk » tir 21 feb 2012 22:24

Jeg bruker app'en RunKeeper til trening utendørs. Den bruker GPSen og logger ruten underveis, inkludert med høyde, og den har støtte for pulsbelte (dog har ikke jeg klart å få kontakt med pulsbeltet jeg kjøpte, men det kan være pga. dårlig blåtann på telefonen min). Jeg planla å kjøpe meg klokke jeg også, men å laste ned en gratis app til telefonen sparte meg for et innkjøp der! :D
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
JanIflisa
Bruker
Bruker
Innlegg:183
Registrert:fre 15 jan 2010 19:44

Re: pulsebelter med gps, suuto, polar, garmin

Legg inn av JanIflisa » ons 22 feb 2012 20:32

Jeg bruker Garmins pulsbelte sammen med Oregon 550. Fungerer greit. Pulsdataene legger seg i GPX-fila som jeg laster videre opp til en treningsdagbok på nett. Har ennå ikke fått brukt pulsdataene til noe kontruktivt, men det kommer nok. Det jeg savner, er at Oregonen gjerne skulle gitt alarmer når jeg faller utenfor definerte pulssoner, men jeg tar det on-the-fly mens jeg løper. Når jeg trener, har jeg stilt inn at kun distanse, hastighet og puls i displayet.

Du kan jo ta en titt på http://sportypal.com/Workouts/Details/1 ... 0ba5d&ms=0 for å se hvordan det blir, men nå må ikke folk henge seg opp i at jeg burde vært i bedre form........ :oops:
Bilde

Bilde

Svar