Kart på geocaching.com

Duppeditter og programvare
kosunde
Bruker
Bruker
Innlegg:163
Registrert:fre 18 jul 2008 13:06
Sted:Ringerike
Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av kosunde » fre 17 feb 2012 09:15

Indrebø skrev:Er det noen som har fått dette til å fungere med Chrome?
Hvis så, hvordan?
Ikke som jeg har fått med meg, dessverre, virker kun med Firefox. :cry: Jeg er selv ihuga Chrome-bruker og skulle gjerne sett det løst. Burde være mulig, håper noen tar utfordringen! :wink:

kosunde
Bilde

Brukeravatar
olea
Senior
Senior
Innlegg:486
Registrert:tor 22 nov 2007 12:41
Sted:Bergen
Kontakt:

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av olea » fre 17 feb 2012 09:27

Internett viser seg igjen fra sin beste side. Hvis en tjeneste forsvinner, vil noen implementere en erstatning. Greasemonkey-scriptet fra
http://www.sjaastad.org/greasemonkey_googlemaps.user.js er installert, og denne gangen synes i hvert fall jeg at erstatningen er bedre enn originalen :D

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior
Innlegg:711
Registrert:søn 20 jun 2010 13:10

Kart på geocaching.com

Legg inn av hstad » fre 17 feb 2012 09:43

kosunde skrev:
Indrebø skrev:Er det noen som har fått dette til å fungere med Chrome?
Hvis så, hvordan?
Ikke som jeg har fått med meg, dessverre, virker kun med Firefox. :cry: Jeg er selv ihuga Chrome-bruker og skulle gjerne sett det løst. Burde være mulig, håper noen tar utfordringen! :wink:

kosunde
Da har eg forsøkt å lagre scriptet med UTF8 koding og installert, men dessverre uten suksess. Ny feil følger:)


Mykje Vyrdsamt
hstad on Tapatalk

Brukeravatar
Indrebø
Bruker
Bruker
Innlegg:142
Registrert:fre 18 nov 2011 15:38

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av Indrebø » fre 17 feb 2012 09:56

hstad skrev:
kosunde skrev:
Indrebø skrev:Er det noen som har fått dette til å fungere med Chrome?
Hvis så, hvordan?
Ikke som jeg har fått med meg, dessverre, virker kun med Firefox. :cry: Jeg er selv ihuga Chrome-bruker og skulle gjerne sett det løst. Burde være mulig, håper noen tar utfordringen! :wink:

kosunde
Da har eg forsøkt å lagre scriptet med UTF8 koding og installert, men dessverre uten suksess. Ny feil følger:)


Mykje Vyrdsamt
hstad on Tapatalk
Jeg begynte å lure på om det var meg det var noe feil med som ikke fikk det til.
Godt å se at jeg ikke er alene.

Jeg forsøkte både som native script og via TamperMonkey, men det skjedde ikke noe.
Bilde

Brukeravatar
Captain Hardy
Junior
Junior
Innlegg:51
Registrert:lør 14 mai 2011 06:06
Sted:Mafialand
Kontakt:

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av Captain Hardy » fre 17 feb 2012 10:48

Fikk noen spørsmål om hvordan man fikk til dette, så jeg laget en miniguide for de som ikke vet hva Greasemonkey, java og skript er. Så slipper de å Google så mye rundt på det.

http://www.bodopirates.net/page.php?15

Dette er fremgangsmåten jeg brukte, og det fungerte med en gang :-)
Bilde

Don't mess with a geocacher. We know all the best places to hide a body...

Brukeravatar
kjerstih
Junior
Junior
Innlegg:80
Registrert:fre 04 jun 2010 16:39
Sted:Nannestad

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av kjerstih » fre 17 feb 2012 17:43

TUSEN TAKK!!! :D :D :D

Jeg ble så lei meg da Google-kartene forsvant at jeg ikke har vært motivert til å geocache de siste dagene. Nå kjenner jeg at både humøret og motivasjonen er som det skal igjen! Dette er jo enda bedre enn det var tidligere! Det fungerer som en drøm og tok meg bare noen sekunder å installere i Firefox. Hurra!! :D
Bilde

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av Kjedalen » fre 17 feb 2012 19:45

Så får vi bare håpe at denne grisete apa ikke bare utnytter et hull i systemet hos hos Groundspeak som blir tettet... For meg som kan lite om dette, virker det litt skummelt at dette bare fungerer som et skudd på Firefox. :stupid: Det ville jo bli en gedigen nedtur om vi mistet tilgang til alle de flotte kartene dere har gravd fram!
BildeBilde

InsaneTTM
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:45
Registrert:ons 04 aug 2010 13:22

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av InsaneTTM » fre 17 feb 2012 23:02

Kjedalen skrev:Så får vi bare håpe at denne grisete apa ikke bare utnytter et hull i systemet hos hos Groundspeak som blir tettet... For meg som kan lite om dette, virker det litt skummelt at dette bare fungerer som et skudd på Firefox. :stupid: Det ville jo bli en gedigen nedtur om vi mistet tilgang til alle de flotte kartene dere har gravd fram!
På en fin fredagskveld satser vi på at glasset er halvfullt og ikke halvtomt.

Ingen grunn til at dette skal skje før alle gazillioner av gc.com-brukere gjør dette 8)

kosunde
Bruker
Bruker
Innlegg:163
Registrert:fre 18 jul 2008 13:06
Sted:Ringerike

Kart på geocaching.com

Legg inn av kosunde » fre 17 feb 2012 23:22

Her begynner vel glasset å bli noenlunde halvtomt. Men likevel: Slik Greasemonkey fungerer så tilfører vi Geocaching.com litt ny finksjonalitet ved hjelp av en fil (et script) vi har liggende på vår egen harddisk. Et slags hull, ja. Men vi dytter noe inn, vi trekker ikke noe ut. Risikoen er at Groundspeak endrer noe. Da vil kanskje ikke scriptet virke lenger. Men kartappen er nettopp lansert etter en lang betaperiode, så det skjer neppe. Og i så fall vil den dugnadsånden som har kommet til dyne i denne tråden raskt rette opp i det! :D

kosunde
Bilde

Brukeravatar
eikerkongen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:20
Registrert:tor 01 sep 2011 06:19

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av eikerkongen » lør 18 feb 2012 16:58

Captain Hardy skrev:Fikk noen spørsmål om hvordan man fikk til dette, så jeg laget en miniguide for de som ikke vet hva Greasemonkey, java og skript er. Så slipper de å Google så mye rundt på det.

http://www.bodopirates.net/page.php?15

Dette er fremgangsmåten jeg brukte, og det fungerte med en gang :-)
Fenomenalt! Tusen takk for linken, Captain Hardy! Og tusen takk til alle andre som snudde minus til pluss så genialt! Nå kan all snøen som skjuler diverse cacher forsvinne! :-)
(dvs, gi meg halvannen måned til med skimuligheter - så forblir jeg blid!)

fotimyr
Bruker
Bruker
Innlegg:263
Registrert:ons 13 jul 2011 19:51

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av fotimyr » lør 18 feb 2012 19:05

Og bare for å være ekstra sær gikk jeg i dag ut og tracet en sti. Den eksisterer nå (snart) på OSM. Å drive og krangle seg inn på Google Maps er ikke noe langsiktig løsning slik jeg ser det. Den dagen Google krever betalt også fra privatpersoner, da trenger vi jo et alternativ.

There is no such thing as a free lunch.

anders99

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av anders99 » lør 18 feb 2012 22:50

fotimyr skrev:Og bare for å være ekstra sær gikk jeg i dag ut og tracet en sti. Den eksisterer nå (snart) på OSM. Å drive og krangle seg inn på Google Maps er ikke noe langsiktig løsning slik jeg ser det. Den dagen Google krever betalt også fra privatpersoner, da trenger vi jo et alternativ.
Nettopp. Min første tanke var at dette var flott for OSM. Bra jobbet!
There is no such thing as a free lunch.
Edit: TANSTAAFL (There Ain't No Such Thing As A Free Lunch)

n5k
Junior
Junior
Innlegg:53
Registrert:man 13 jun 2011 09:36
Sted:Hommersåk

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av n5k » søn 19 feb 2012 11:06

For folk som bruker Chrome, og ikke får dette til å funke:
Legg inn en extension som heter "Tampermonkey". Etterpå installerer du denne: http://userscripts.org/scripts/show/116103 og så funker det fint som bare det :) (Ser at det står på siden til scriptet at det bare funker på Windows, men jeg har akkurat gjort det på en iMac, og det fungerte perfekt)
n5k m/fam Geocaching @ Flickr

Hneite
Junior
Junior
Innlegg:65
Registrert:fre 26 aug 2011 09:26

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av Hneite » søn 19 feb 2012 15:13

n5k skrev:For folk som bruker Chrome, og ikke får dette til å funke:
Legg inn en extension som heter "Tampermonkey". Etterpå installerer du denne: http://userscripts.org/scripts/show/116103 og så funker det fint som bare det :) (Ser at det står på siden til scriptet at det bare funker på Windows, men jeg har akkurat gjort det på en iMac, og det fungerte perfekt)
Det fungerte som en drøm på chrome, takker for det.

Brukeravatar
Indrebø
Bruker
Bruker
Innlegg:142
Registrert:fre 18 nov 2011 15:38

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av Indrebø » søn 19 feb 2012 16:16

n5k skrev:For folk som bruker Chrome, og ikke får dette til å funke:
Legg inn en extension som heter "Tampermonkey". Etterpå installerer du denne: http://userscripts.org/scripts/show/116103 og så funker det fint som bare det :) (Ser at det står på siden til scriptet at det bare funker på Windows, men jeg har akkurat gjort det på en iMac, og det fungerte perfekt)
Og med litt modifisering så fikk jeg samtlige kart fra http://www.sjaastad.org/greasemonkey_googlemaps.user.js til å fungere med Chrome også.
Bilde

Svar