Kart på geocaching.com

Duppeditter og programvare
Svar
kosunde
Bruker
Bruker
Innlegg:163
Registrert:fre 18 jul 2008 13:06
Sted:Ringerike
Kart på geocaching.com

Legg inn av kosunde » lør 14 apr 2012 23:46

Indrebø skrev:Er det mulig å få Google hybrid kart, dvs gatekartet med satelitt bakgrunn?
ja, det er absolutt mulig. Skal se om jeg får lagt det inn i opplegget ved leilighet.

kosunde



Sent from my iPad using Tapatalk
Bilde

kosunde
Bruker
Bruker
Innlegg:163
Registrert:fre 18 jul 2008 13:06
Sted:Ringerike

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av kosunde » søn 15 apr 2012 12:07

kosunde skrev:Skal se om jeg får lagt det inn i opplegget ved leilighet.
Da er JSON-streng for Google Hybrid lagt inn i tabellen nederst på Wiki-artikkelen http://wiki.gcinfo.no/Kart_p%C3%A5_Geocaching.com. Kartet kan nå enkelt konfigureres inn i scriptet "Geocaching Map Enhancements". I scriptet "Norske kart for Geocaching.com" ligger kartet allerede inne.

kosunde
Bilde

Brukeravatar
Indrebø
Bruker
Bruker
Innlegg:142
Registrert:fre 18 nov 2011 15:38

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av Indrebø » søn 15 apr 2012 12:45

kosunde skrev:
kosunde skrev:Skal se om jeg får lagt det inn i opplegget ved leilighet.
Da er JSON-streng for Google Hybrid lagt inn i tabellen nederst på Wiki-artikkelen http://wiki.gcinfo.no/Kart_p%C3%A5_Geocaching.com. Kartet kan nå enkelt konfigureres inn i scriptet "Geocaching Map Enhancements". I scriptet "Norske kart for Geocaching.com" ligger kartet allerede inne.

kosunde
Snakk om rask respons!

Testet det nettopp og det fungerer utmerket.
Tusen takk!
Bilde

Synth75
Senior
Senior
Innlegg:645
Registrert:fre 14 nov 2008 19:30

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av Synth75 » søn 13 mai 2012 21:23

Disse kartscriptene fungerer utmerket og de er til stor nytte. Takk til utviklerne!

Er det mulig å få til et script som fixer det lille kartet nederst på cachesiden også? Det er der cachen og wp'ene til cachen vises. Der vises jo cachen riktig når koordinatene endres. Problemet er at kartet er ubrukelig. Før var det mulig å velge satelittkart og googlekart, men ikke nå lenger.
Skulle gjerne bidratt selv, men her er nok grensen for teknisk innsikt på området nådd for lenge siden :?

kosunde
Bruker
Bruker
Innlegg:163
Registrert:fre 18 jul 2008 13:06
Sted:Ringerike

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av kosunde » søn 13 mai 2012 21:39

Synth75 skrev:Disse kartscriptene fungerer utmerket og de er til stor nytte. Takk til utviklerne!

Er det mulig å få til et script som fixer det lille kartet nederst på cachesiden også? Det er der cachen og wp'ene til cachen vises. Der vises jo cachen riktig når koordinatene endres. Problemet er at kartet er ubrukelig. Før var det mulig å velge satelittkart og googlekart, men ikke nå lenger.
Skulle gjerne bidratt selv, men her er nok grensen for teknisk innsikt på området nådd for lenge siden :?
Det er akkurat dette som gjorde at jeg gikk over til å bruke GME i stedet for "Norske kart for geocaching.com". Da får en alle de gode kartene inn på cachesiden også, og kan selvsagt velge mellom dem. I tillegg har GME mange andre morsomme funksjone, f.eks. kobling til Google Street View. Nyttig når en planlegger powercaching! ^^ Men GME må konfigureres av hver enkelt bruker. Oppskriften finnes på wikien.

kosunde
Bilde

Synth75
Senior
Senior
Innlegg:645
Registrert:fre 14 nov 2008 19:30

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av Synth75 » søn 13 mai 2012 22:30

Det der var bra greier! Takk så mye! :D
Da trenger jeg kun et script som stikker til fjells og henter boksene for meg. Du fixer sikkert det også?

fotimyr
Bruker
Bruker
Innlegg:263
Registrert:ons 13 jul 2011 19:51

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av fotimyr » søn 13 mai 2012 23:43

Synth75 skrev:Da trenger jeg kun et script som stikker til fjells og henter boksene for meg.
Da må jeg få sitere en kjenning av meg (fra Bærum, stereotypisk nok): "Man har da folk til slikt."

:lol:

Brukeravatar
bjoff
Bruker
Bruker
Innlegg:139
Registrert:søn 18 apr 2010 22:16
Sted:Egersund, Rogaland

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av bjoff » tor 17 mai 2012 23:12

Har ikke sett dette andre steder, så om dette er rykter er tilfellet er jeg usikker på.

Håper bare det ikke knekker de scriptene ganske mange av oss etterhvert har tatt i bruk for å kunne velge blant mange kartleverandører.

akh76
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:28
Registrert:ons 24 aug 2011 20:10

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av akh76 » tir 22 mai 2012 19:13

bjoff skrev:Har ikke sett dette andre steder, så om dette er rykter er tilfellet er jeg usikker på.

Håper bare det ikke knekker de scriptene ganske mange av oss etterhvert har tatt i bruk for å kunne velge blant mange kartleverandører.
Jeg lurer på om dette har skjedd nå? Iallefall forsvant mitt script, og jeg sitter igjen med det gamle geocaching-kartet. Er det flere enn meg?

Edit: trekker tilbake forrige uttalelse. Etter å ha installert enhancement-scriptet på nytt, gikk alt så meget bedre.

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av mamoreb » tir 22 mai 2012 21:35

Det stemmer at Groundspeak har gitt tilbake tilgang til google maps til premium-medlemmer. Her er beskrivelse av oppdateringene som er gjort i dag:
http://forums.groundspeak.com/GC/index. ... pic=296071

Godt å høre at scriptet fortsatt fungerer, så vi får det beste fra begge verdener. :)
Bilde

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av ArveAnd » tir 22 mai 2012 21:43

akkurat no fungerer det vel fordi GC.com har gått tilbake til forrige versjon pga alle problema den ferske installeringen hadde.

kosunde
Bruker
Bruker
Innlegg:163
Registrert:fre 18 jul 2008 13:06
Sted:Ringerike

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av kosunde » tor 24 mai 2012 10:01

Nå er Groundspreaks rollback av oppdateringen fra 22. mai rullet frem igjen og endringen i kartsiden gjort aktiv igjen. Det betyr at man møter Google Maps, og ingenting annet når kartsiden lastes. Alle andre kart og script virker å være blåst vekk. :cry:

Men fortvil ikke! 8) Nederst i det skyvbare feltet til venstre på kartsiden har det nå kommet en knapp "Set Map Preferences". Trykk på denne og velg så Leaflet i stedet for Google Maps. Og vips så er kartene der igjen og GME virker som før. Det er jo ikke noe problem å "velge bort" Google Maps, for de har man jo sikkert konfigurert inn i GME slik at de virker gjennom Leaflet. :D

kosunde
Bilde

2v
Bruker
Bruker
Innlegg:289
Registrert:ons 27 feb 2008 20:24

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av 2v » tor 24 mai 2012 16:38

kosunde skrev:Men fortvil ikke! 8) Nederst i det skyvbare feltet til venstre på kartsiden har det nå kommet en knapp "Set Map Preferences". Trykk på denne og velg så Leaflet i stedet for Google Maps. Og vips så er kartene der igjen og GME virker som før. Det er jo ikke noe problem å "velge bort" Google Maps, for de har man jo sikkert konfigurert inn i GME slik at de virker gjennom Leaflet. :D
Då har eg testa dette. Korleis går eg attende? Det gråe feltet med "Set Map Preferences" forsvann.

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av Kjedalen » tor 24 mai 2012 17:17

2v skrev:Då har eg testa dette. Korleis går eg attende? Det gråe feltet med "Set Map Preferences" forsvann.
Dersom du mener hele det breie, lys grå feltet til venstre for kartbildet, så klikker du bare på den grå borden helt i venstre kant, så får du feltet tilbake.
BildeBilde

kosunde
Bruker
Bruker
Innlegg:163
Registrert:fre 18 jul 2008 13:06
Sted:Ringerike

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av kosunde » tor 24 mai 2012 21:15

kosunde skrev: Nederst i det skyvbare feltet til venstre på kartsiden har det nå kommet en knapp "Set Map Preferences". Trykk på denne og velg så Leaflet i stedet for Google Maps. Og vips så er kartene der igjen og GME virker som før. Det er jo ikke noe problem å "velge bort" Google Maps, for de har man jo sikkert konfigurert inn i GME slik at de virker gjennom Leaflet.
Det virker for meg som om konfigurasjonsdialogen for GME (bak tannkjulsknappen) ikke virker etter denne oppdateringen. Det kommer sikkert raskt en oppdatert versjon av GME som fikser dette. I mellomtiden anbefaler jeg å la innstillingene for GME være som de er. Da ser alt ut til å virke helt utmerket.

kosunde
Bilde

Svar