Kart på geocaching.com

Duppeditter og programvare
ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen
Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av ArveAnd » tor 24 mai 2012 21:28

Kartet fungerer veldig bra det! Mao akkurat som før oppdatering - dersom ein vel vekk google maps.

2v
Bruker
Bruker
Innlegg:289
Registrert:ons 27 feb 2008 20:24

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av 2v » fre 25 mai 2012 09:53

Kjedalen skrev:
2v skrev:Då har eg testa dette. Korleis går eg attende? Det gråe feltet med "Set Map Preferences" forsvann.
Dersom du mener hele det breie, lys grå feltet til venstre for kartbildet, så klikker du bare på den grå borden helt i venstre kant, så får du feltet tilbake.
Takk! Såg ikkje pila, ho var skjult bak ei anna, påtregjande verktylinje.

Brukeravatar
Hofstad
Junior
Junior
Innlegg:89
Registrert:søn 08 aug 2010 02:31
Sted:Christianssand

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av Hofstad » søn 27 mai 2012 01:42

Har problemer med SK sine kart etter oppdateringa, de vil ikke oppdatere seg når jeg zoomer mye inn. Siste trinn kartet henger med på er når cachene går fra fargede firkanter til symboler, ved neste zoom blir kartet grått mens cachene fremdeles synes.
Bilde

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av Kjedalen » søn 27 mai 2012 07:25

Hofstad skrev:Har problemer med SK sine kart etter oppdateringa, de vil ikke oppdatere seg når jeg zoomer mye inn. Siste trinn kartet henger med på er når cachene går fra fargede firkanter til symboler, ved neste zoom blir kartet grått mens cachene fremdeles synes.
Hos meg fungerer det som før, så dette er tydeligvis ikke noe generelt problem.
BildeBilde

Brukeravatar
Hofstad
Junior
Junior
Innlegg:89
Registrert:søn 08 aug 2010 02:31
Sted:Christianssand

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av Hofstad » søn 27 mai 2012 18:29

Problemet løste seg på mystisk vis av seg selv. :) Kan kanskje ha vært noe tull med Greasemonkey etter ei manuell oppdatering av nettleseren.
Bilde

Brukeravatar
ArvinDeep
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:32
Registrert:lør 03 mai 2008 21:09
Sted:Bærum

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av ArvinDeep » søn 27 mai 2012 21:37

Hos meg har knappen Configure Geocaching Map Enhancements sluttet å virke. De andre knappene på samme rad, fungerer...rare greier.

optimistene
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:7
Registrert:ons 05 okt 2011 08:05

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av optimistene » ons 30 mai 2012 22:24

klippet fra weekly newsletter:
This Week...

Google Maps for Premium Members

Google Maps for Premium MembersGeocaching Premium Members have another powerful option in mapping their geocaching adventures. They can now access Google Maps on Geocaching.com. Google Maps offer extensive global map coverage, a shaded topographical map layer, and high resolution satellite imagery. Premium Members will be able to access Google Maps on the Geocaching.com advanced map. The current selection of maps, including OpenStreetMap and MapQuest, are still available.

The price of a Premium Membership will remain the same. Learn more about the benefits of Premium Membership, which also include custom searches, sorting search results by Favorite Points, and robust find statistics. Sign up for a Premium Membership for as little as $2.50 per month.

Brukeravatar
ArvinDeep
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:32
Registrert:lør 03 mai 2008 21:09
Sted:Bærum

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av ArvinDeep » tor 31 mai 2012 10:00

Er det andre som ikke får oppdatert kart med Leaflet instillinger nå? For noen dager siden mistet jeg denne muligheten (samt at de innlagte falt ut) på begge PC'ene jeg bruker daglig.

Har prøvd diverse på å slå av og på Tampermonkey og scriptene, men det virker forsatt ikke. "Leaflet" menyen ligger i kartbildet, men knappen for å få lagt inn kart etc virker ikke lenger. De andre knappene på samme meny virker.

Kan det ha skjedd noe med Chrome, som er feil? Utrolig hvor irriterende det kan være når noe har vært bra, og så blir dårlig... :evil:

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av Kjedalen » tor 31 mai 2012 19:39

ArvinDeep skrev:Er det andre som ikke får oppdatert kart med Leaflet instillinger nå?
Tannhjulknappen ser nå ut til å være helt død, men foreløpig har jeg i behold alle kartene som var lagt inn tidligere. Som kosunde skrev 14. mai får vi håpe dette blir gjort noe med (selv om jeg mener jeg en periode etter 14. mai fikk åpnet meny via denne knappen, men ikke kunne velge nye kart - tgror jeg det var...).
BildeBilde

kosunde
Bruker
Bruker
Innlegg:163
Registrert:fre 18 jul 2008 13:06
Sted:Ringerike

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av kosunde » man 04 jun 2012 20:15

Geocaching Map Enhancements 0.5.10

v0.5.10
* Fixed: lots of bugs caused by GC.com website changes (interactions with map preferences popup, Google directions, pan-to-home, search by GC code, configuration dialog).
* Improved display of corrected coordinates
+ Added link for MAGIC Map (shows environmentally sensitive areas where special permission is needed to place geocaches, UK only).
+ Placename search now shows list of alternatives.

Mao. er problemene som oppstod når Google Maps igjen ble tilgjengelig nå fikset. Konfigurasjon av egne kart skal nå fungere som før. :D

kosunde
Bilde

kosunde
Bruker
Bruker
Innlegg:163
Registrert:fre 18 jul 2008 13:06
Sted:Ringerike

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av kosunde » lør 21 jul 2012 10:22

Geocaching Map Enhancements v 0.6.0

v0.6.0
+ Drag & Drop support
+ Some support for Internet Explorer (see post)
+ Displays Panoramio photos
* Improved display of Geograph photos
* Fixed: various bugs.
- Removed cache list button (function now on i menu)

Hvis det fortsatt er noen som tviholder på IE er kanskje løsningen her nå? Drag&Drop av cacher i kartet for å panorere til dem er en ganske tidsbesparende funksjon. Ta tak i tittelen øverst på cachesiden og slipp dem i kartet. Kartet panoreres da til cachen.

kosunde
Bilde

hkaspenberg
Bruker
Bruker
Innlegg:166
Registrert:søn 27 apr 2008 16:00
Sted:Holtet, Oslo
Kontakt:

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av hkaspenberg » søn 16 jun 2013 20:45

Har akkurat skaffa meg en iPad, men klarer ikke å velge cacher på Geocaching-kartet. Er det mulig i det hele tatt?

;-)) Hans
Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av sven-egil » søn 16 jun 2013 21:02

hkaspenberg skrev:Har akkurat skaffa meg en iPad, men klarer ikke å velge cacher på Geocaching-kartet. Er det mulig i det hele tatt?

;-)) Hans
Mystisk!

Jeg bare trykker på dem så åpner de seg.....
Og jeg har en iPad.
Bilde Bilde Bilde

hkaspenberg
Bruker
Bruker
Innlegg:166
Registrert:søn 27 apr 2008 16:00
Sted:Holtet, Oslo
Kontakt:

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av hkaspenberg » man 17 jun 2013 10:36

Nå har jeg også fått det til å virke, men det er temmelig knotete. Man må være ekstremt presis ellers kommer det bare opp en dialog for å lagre/vise bilde. Dette er Chrome.
Bilde

Brukeravatar
Brakar
Junior
Junior
Innlegg:71
Registrert:tir 16 okt 2012 21:26
Sted:Lier, Buskerud

Re: Kart på geocaching.com

Legg inn av Brakar » tir 18 jun 2013 12:11

hkaspenberg skrev:Nå har jeg også fått det til å virke, men det er temmelig knotete. Man må være ekstremt presis ellers kommer det bare opp en dialog for å lagre/vise bilde. Dette er Chrome.
Prøv heller å laste ned Geocaching-appen. Regner med at du finner den på iTunes...
Bilde

Svar