Diverse spørsmål

Duppeditter og programvare
kosunde
Bruker
Bruker
Innlegg:163
Registrert:fre 18 jul 2008 13:06
Sted:Ringerike
Diverse spørsmål

Legg inn av kosunde » ons 11 jan 2012 19:27

Jeg bruker en liten app som faktisk heter PushMail for å dytte mailen over til eplefonen. Da varsles de på samme måte som tekstmeldinger når de ankommer. I Gmail setter jeg opp et filter for hva som skal varsles, dvs. dyttes over. Funker som bare det.

kosunde
Bilde

Simaan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:27
Registrert:lør 07 jan 2012 18:52
Sted:Mjøndalen

Re: Diverse spørsmål

Legg inn av Simaan » ons 18 jan 2012 14:04

jeg kan egentlig bare få hjelp av Hærmann eller Bpolanski666, men jeg spør dere.

Hvordan laster man ned GPX-filer?
Jeg veit omtrent hvordan man gjør det, men vil ikke gjøre noen feil.
Geocaching

Brukeravatar
Captain Hardy
Junior
Junior
Innlegg:51
Registrert:lør 14 mai 2011 06:06
Sted:Mafialand
Kontakt:

Re: Diverse spørsmål

Legg inn av Captain Hardy » tor 19 jan 2012 12:01

Med smarttelefoner med Android, ios(iphone), Windows eller symbian fikser dette veldig enkelt med å få epost direkte på mobilen.

Enn del ikke-smartelefoner har også epoststøtte. Hvordan telefon bruker du?

Jeg vet også at noen i Grenlandsmafiaen har noe opplegg for å få sms-varsel, prøv å hør i forumet deres.
Bilde

Don't mess with a geocacher. We know all the best places to hide a body...

Simaan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:27
Registrert:lør 07 jan 2012 18:52
Sted:Mjøndalen

Re: Diverse spørsmål

Legg inn av Simaan » tir 31 jan 2012 21:18

Jeg bruker HTC. Det er android market der. Har lastet ned ting, men er det mulig å få en god app, som man kan få som SMS varsel?
Geocaching

fotimyr
Bruker
Bruker
Innlegg:263
Registrert:ons 13 jul 2011 19:51

Re: Diverse spørsmål

Legg inn av fotimyr » ons 01 feb 2012 00:42

Mener du melding på SMS når du har fått mail? Skaff deg en gmail-konto. Det er nesten vanskelig å unngå å få en eller annen slags plingplong på Android-telefonen når det havner noe i gmail-innboksen. Eventuelt kan du lage deg en Hotmail-konto og sette den opp som en Exchange ActiveSync-konto på Androiden. Da får du også mailen pushet direkte til telefonen.

Ulempen er selvfølgelig at det genererer datatrafikk og koster noe. Å motta en SMS koster jo ikke noe ...

Simaan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:27
Registrert:lør 07 jan 2012 18:52
Sted:Mjøndalen

Re: Diverse spørsmål

Legg inn av Simaan » ons 01 feb 2012 18:59

Tusen takk! skal følge det
Geocaching

Simaan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:27
Registrert:lør 07 jan 2012 18:52
Sted:Mjøndalen

Re: Diverse spørsmål

Legg inn av Simaan » ons 04 apr 2012 10:34

Nok en gang spør jeg igjen. Min GPS, som er en Dakota 20, er litt på viddene. Jeg fikk helt nye batterier. Så dro jeg til en cache, fant cachen fort, etter 10 minutter. Etter jeg fant den, skrudde jeg av GPS'en. Dagen etter så skulle jeg oppi skogen. Da jeg skrudde på GPS'en var det lite strøm.

Noen som har en forklaring på hvorfor?
Geocaching

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø

Re: Diverse spørsmål

Legg inn av Kjedalen » ons 04 apr 2012 20:59

Jeg er ikke noen stor batteriekspert, men var dette oppladbare batterier? Når disse kjøpes er de bare delvis oppladet og bør lades før bruk. Ellers har du kanskje bare rett og slett vært uheldig og fått dårlige batterier...
BildeBilde

Simaan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:27
Registrert:lør 07 jan 2012 18:52
Sted:Mjøndalen

Re: Diverse spørsmål

Legg inn av Simaan » lør 07 apr 2012 21:57

Mulig det, men tydeligvis så tålte GPS'en ikke kaldt vær, så batteriene ble litt svakere? Nå i helgen funket GPS'en fint.
Geocaching

Brukeravatar
Kjedalen
Senior
Senior
Innlegg:356
Registrert:tir 11 jan 2011 20:14
Sted:Tromsø

Re: Diverse spørsmål

Legg inn av Kjedalen » lør 07 apr 2012 22:52

Simaan skrev:Mulig det, men tydeligvis så tålte GPS'en ikke kaldt vær, så batteriene ble litt svakere? Nå i helgen funket GPS'en fint.
Det er nok korrekt oppfattet. GPSen i seg selv tåler for så vidt kaldt vær, men batterier har kortere levetid når det er kaldt. Men det varierer for ulike batterityper. Om du ønsker å lese mer om batterier, finner du en lang batteritråd her.
BildeBilde

anders99

Re: Diverse spørsmål

Legg inn av anders99 » man 09 apr 2012 18:15

Kjedalen skrev:
Simaan skrev:Mulig det, men tydeligvis så tålte GPS'en ikke kaldt vær, så batteriene ble litt svakere? Nå i helgen funket GPS'en fint.
Det er nok korrekt oppfattet. GPSen i seg selv tåler for så vidt kaldt vær, men batterier har kortere levetid når det er kaldt. Men det varierer for ulike batterityper. Om du ønsker å lese mer om batterier, finner du en lang batteritråd her.
I den tråden er det også nevnt hvilke batterier som fungerer best i kulde. Om jeg ikke husker feil er engangsbatterier av typen "Lithium" overlegne her, og vil fungere helt greit i et betydelig antall kuldegrader. Uansett er det mye nyttig informasjon i den tråden.

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Diverse spørsmål

Legg inn av GorgonVaktmester » tir 10 apr 2012 12:18

Kjedalen skrev:
Simaan skrev:Mulig det, men tydeligvis så tålte GPS'en ikke kaldt vær, så batteriene ble litt svakere? Nå i helgen funket GPS'en fint.
Det er nok korrekt oppfattet. GPSen i seg selv tåler for så vidt kaldt vær, men batterier har kortere levetid når det er kaldt. Men det varierer for ulike batterityper. Om du ønsker å lese mer om batterier, finner du en lang batteritråd her.
Ulempen med denne tråden er at den er laaaaaang og at den relevantet informasjonen kommer "hulter til bulter".

Men enn om en (eller flere) av de som hadde mest kunnskap å øse av i den tråden kunne redigere sammen all denne nyttige informasjonen til et strukturert dokument og fått den inn i Wiki'n?? DET hadde vært noe det!! :D
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

famv17
Junior
Junior
Innlegg:97
Registrert:tir 08 mai 2012 19:47

Re: Diverse spørsmål

Legg inn av famv17 » fre 11 mai 2012 15:35

Om jeg logger i felten med iPhonen før kl. 9 på morningen logges gårsdagens dato.

Telefonen har tidssone Oslo og kjører appen GeoCaching v4,6,0.
Portalen har jeg satt opp med Time zone: W. Europe : Amsterdam, Berlin
Nederst i portalen står det:
"Tid nå: 05/11/2012 07:34:14 Pacific Daylight Time (14:25 GMT)"

Noen som har løsningen, så det blir riktig?

Jeg fant ikke at det var spurt om dette noen sted på forumet.
Bilde

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior
Innlegg:711
Registrert:søn 20 jun 2010 13:10

Diverse spørsmål

Legg inn av hstad » fre 11 mai 2012 16:01

famv17 skrev:Om jeg logger i felten med iPhonen før kl. 9 på morningen logges gårsdagens
Sikker på at dette ikkje blir rettet seinere? Innbiller meg at eg har sett det samme, men ved sjekk seinere samme dag er den korrigert.


Mykje Vyrdsamt
hstad on Tapatalk

famv17
Junior
Junior
Innlegg:97
Registrert:tir 08 mai 2012 19:47

Re: Diverse spørsmål

Legg inn av famv17 » lør 12 mai 2012 06:57

hstad skrev:
famv17 skrev:Om jeg logger i felten med iPhonen før kl. 9 på morningen logges gårsdagens
Sikker på at dette ikkje blir rettet seinere? Innbiller meg at eg har sett det samme, men ved sjekk seinere samme dag er den korrigert.


Mykje Vyrdsamt
hstad on Tapatalk
Jeg sjekket en FTF jeg fant i går morges 7:20. Den står fortsatt som funnet 10/5.
Bilde

Svar