Fylkesvegen på Google Earth

Duppeditter og programvare
Svar
kbra
Bruker
Bruker

Fylkesvegen på Google Earth

Legg inn av kbra » lør 03 des 2011 14:20

Den gule fylkesvegen på GoogleEarth ligger 21 meter vest for vegbildet. Min tracklogg viser også at jeg gikk 21 meter vestafor vegen, på den gule Google-stripa. Hvorfor? ?

Brukeravatar
olea
Senior
Senior
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Fylkesvegen på Google Earth

Legg inn av olea » søn 04 des 2011 01:29

Mange steder er flyfotoene feil i forhold til koordinatene, og det er derfor du ikke kan stole på flyfotoene hos Google maps. Etter min erfaring pleier det inntegnete veinettet å være korrekt plassert, mens flyfotoene kan være forskjøvet mange meter. I ditt tilfelle vil jeg stole på GPS og det inntegnete veinettet.

Hvis du i hybrid modus ser at fotografert og inntegnet veinett overlapper, kan du stole på begge deler – jeg har i hvert fall aldri erfart noe annet. Dette fritar deg likevel ikke fra å bruke GPS når du henter inn koordinater til en cache du har lagt ut.
Bilde

Synth75
Senior
Senior

Legg inn av Synth75 » søn 04 des 2011 13:01

Dette synes jeg er å snu ting helt på hodet. Hvorfor er det slik at det er veinettet som er rett og ikke kartet?
Nei, stå på krava og gå der karet viser. Så kan den feilplasserte veien seile sin egen sjø. Det er til pass for den.

Alt er relativt. Selv om det fra veiens ståsted er kartet som er feil, er det fra kartets ståsted veien som er feilplassert. Ikke hør på veien, dette er en kartsport! :mrgreen:

VegardPettersen
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av VegardPettersen » søn 04 des 2011 19:19

"Terrenget stemmer ikke med kartet."

Tenk litt på den. :lol:

Svar