Mate ut Montana

Duppeditter og programvare
Svar
vegajohn
Junior
Junior

Mate ut Montana

Legg inn av vegajohn » lør 01 okt 2011 13:30

Jeg vet ikke om flere av dere bruker Mac, men en ting som oppsto etter forrige oppdatering på min Montana 650, var at den ikke lot seg mate ut etter endt økt med macen. Det vil si, når jeg mater den ut dukker den opp igjen etter et par sekunder. Det er kanskje en filleting, men er det flere som har opplevd det samme? Jeg tror problemet dukket opp etter oppdatering til software version 3.50.

Brukeravatar
krl69
Senior
Senior

Re: Mate ut Montana

Legg inn av krl69 » lør 01 okt 2011 19:55

vegajohn skrev:Jeg vet ikke om flere av dere bruker Mac, men en ting som oppsto etter forrige oppdatering på min Montana 650, var at den ikke lot seg mate ut etter endt økt med macen. Det vil si, når jeg mater den ut dukker den opp igjen etter et par sekunder. Det er kanskje en filleting, men er det flere som har opplevd det samme? Jeg tror problemet dukket opp etter oppdatering til software version 3.50.
Jeg er overhodet ingen Mac mann, og det synes nok ganske tydelig når jeg spør: hva i alle dager betyr "mate ut"? I en Windows verden har vi en funksjon som heter "løs ut" hvor man forbereder eksterne disker for å kobles av USB porten. Det som skjer er i praksis er at all buffring av data i memory blir tømt og skrevet ned på disken før man kan trygt nappe ut USB-kabelen. Er det noe slikt du tenker på?

Brukeravatar
JohnBNorway
Nybegynner
Nybegynner
Sted: Sandefjord

Mate ut Montana

Legg inn av JohnBNorway » lør 01 okt 2011 23:13

Merkelig, min Oregon 450 fungerer fint på den måten med MacBooken (høyreklikk og velg "mat ut" eller dra diskikonet ned mot søppelkassa)...
Det du opplever er ikke normal oppførsel i hvert fall.

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.746156,8.174721
Bilde

vegajohn
Junior
Junior

Legg inn av vegajohn » søn 02 okt 2011 00:26

Mate ut på mac er det samme som løse ut på pc.
Jeg tror ikke det er noe stort problem, men jeg får feilmelding hver gang jeg kobler fra enheten fordi jeg ikke har "matet den ut"

Brukeravatar
krl69
Senior
Senior

Legg inn av krl69 » man 03 okt 2011 17:14

vegajohn skrev:Mate ut på mac er det samme som løse ut på pc.
Jeg tror ikke det er noe stort problem, men jeg får feilmelding hver gang jeg kobler fra enheten fordi jeg ikke har "matet den ut"
Jeg kan bekrefte at problemet eksisterer også på min Win7 maskin... det kom som et lite sjokk da alle vet at Windows 7 er helt uten problemer. Derfor MÅ det være et Montana problem! :shock: 8)

Svar