noen med nüvi 205 kunnskaper?

Duppeditter og programvare
Svar
amtose
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:21
Registrert:man 25 apr 2011 18:12
noen med nüvi 205 kunnskaper?

Legg inn av amtose » tir 02 aug 2011 21:31

skal gjerne ha lagt inn noen poi eller gpx filer slik at cacher synes på kartet når jeg er ute å kjører. Da er det lettere å stoppe for impulscaching.
Også slette favoritter. Har lest bruksanvisningen opp og ned og i mente, men fikser det ikke altså :oops:

Lurer også på hvor mange punkter den tar. har et micro sd kort i den, men får ikke til at den brukes som ekstra lagringskapasitet. mange spørsmål dette her, håper noen kan hjelpe meg
Bilde

esbjug
Senior
Senior
Innlegg:420
Registrert:tir 08 sep 2009 09:03

Re: noen med nüvi 205 kunnskaper?

Legg inn av esbjug » tir 02 aug 2011 22:24

Her hadde jeg helt klart gått via GSAK :D

I GSAK installerer du en av flere tilgjengelige makroer som du programmerer NUVI'en med. Når makroen har kjørt ferdig må cachene overføres til GPSen med et lite Garmin program som heter POI loader.

Hele prosedyren er ikke enkel for en som ikke har gjort det før, men resultatet er en bil GPS der du har full kontroll over cacher langs din vei.

På Dokka hadde vi event sist høst og vinter der dette ble tatt opp. Heftet fra det første eventet ligger ute på nettet, og er linket til i flere tråder her. Det har også vært teknisk rettede eventer i regi av Grenlandsmafiaen og flere plasser jeg ikke kommer på nå.

Du kan også overføre rett fra GSAK uten makro, men da kommer cachene opp som favoritter, og med mindre informasjon.

Har selv en NUVI uten løst minnekort, men har lagt inn flere tusen cacher.

Hilsen esbjug

amtose
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:21
Registrert:man 25 apr 2011 18:12

Re: noen med nüvi 205 kunnskaper?

Legg inn av amtose » tor 04 aug 2011 01:08

har etter mye lesing og litt tips fått det til å legge inn poi, men hvordan kan man andre størelsen på iconet og zoomingen. Slik det er nå synes det som merker ved 80m zoom. på lik linjge som andre ikoner for bensin etc. jeg ville gjerne hatt det synelig ved 120m og til og med 200m i enkelte tilfeller.
legger jeg det inn som favoritt blir det store fine bokser som ruver kan man si.
Bilde

Svar