Bilnavigasjon på Android telefon

Duppeditter og programvare
Svar
ehaa
Bruker
Bruker
Sted: Nedre Eiker Buskerud

Legg inn av ehaa » tir 12 jul 2011 09:38

Hei..

Er det noen som bruker bilnavigasjon på androidtelefonen sin??

Hvilken app bruker dere og kan den anbefales??

Vurderer å laste ned appen til Navigon, den koster 495 sek husker jeg ikke helt feil..
Bilde

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior

Legg inn av hstad » tir 12 jul 2011 10:14

Har du rootet telefonen?

Mvh hstad on Tapatalk

ehaa
Bruker
Bruker
Sted: Nedre Eiker Buskerud

Re: Bilnavigasjon på Android telefon

Legg inn av ehaa » tir 12 jul 2011 10:42

hstad skrev:Har du rootet telefonen?
??? :oops:

har ikke hørt om det før, så da kan jeg vel ganske sikkert si at jeg ikke har rootet den..
Bilde

Brukeravatar
Olen
Bruker
Bruker

Legg inn av Olen » tir 12 jul 2011 11:00

Nyere HTCer har "Car Panel" forhåndsinstallert (i alle fall de to jeg har sett i det siste) som er helt grei. Har bare lekt litt med den i Oslo sentrum og på en tur til Hvaler, men den fant i alle fall veien for meg ned dit.

Kart og språkfiler ("stemmer") er gratis.

Navigasjon for Norden (Norge, Sverige, Danmark og Finland) koster 35 NOK/30 dager (og 209 for "perpetual" - om den er overførbar til ny telefon osv aner jeg ikke).
Den er basert på Route66, så det er vel rimelig grei kvalitet på infoen.

Google har vistnok også en navigasjons-app, men jeg finner verken den eller HTC sin på market, så det er mulig man må grave litt for å få tak i dem...
Bilde

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Sted: Molde
Kontakt:

Legg inn av bjorges » tir 12 jul 2011 11:01

har brukt Co-Pilot med stor suksess :)
Bilde

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Sted: Oslo

Legg inn av mamoreb » tir 12 jul 2011 11:20

Waze er gratis, og har turn-by-turn-navigasjon. Waze benytter seg av brukernes egne data for å tegne opp kart. Krever altså datatrafikk, men min erfaring er at den bruker svært lite.

Navigasjon har fungert fint de stedene jeg har ferdes i Oslo, men kan nok være dårlig på små steder. På nettsiden kan du sjekke kartene der du skal på forhånd.

I tillegg til at appen er gratis, er det en fordel at den har real-time informasjon om problemer i trafikken.
Bilde

Brukeravatar
solve
Senior
Senior

Legg inn av solve » tir 12 jul 2011 15:27

kan varmt anbefale co-pilot. er testet ut på htc desireHD og Samsung Galaxy SII (norge, sverige, london, frankrike), med veldig bra resultat. like nøyaktig og rask som TomTom Go950T'n som hang side om side i bilen.
Co-pilotkartene var til og med mer oppdatert, og fant adresser som TomTom ikke klarte (begge oppdatert med siste versjon kart fra respektive leverandører.).
Jeg byttet ut min 6år gamle TomTom one i fjor sommer, med Go950T, men hadde jeg hatt DesireHD/GalaxyS2 (dvs android-fon med stor skjerm) da det var aktuelt å bytte, hadde jeg brukt kronene på bilholder m/lader til telefon, og Co-pilot, Co-pilot og holder/lader koster noen kroner, men er vel verdt det, og koster vel nærmere 1,5 laken mindre enn bilGPSr'en gjorde.
BildeBilde

Svar