NaVida, app til iPhone med gode kart

Duppeditter og programvare
Svar
akiil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:25
Registrert:man 15 feb 2010 16:05
NaVida, app til iPhone med gode kart

Legg inn av akiil » ons 15 jun 2011 13:05

Ved en tilfeldighet kom jeg over NaVida, en gratis app til iPhone med detaljrike land og sjøkart fra Statens Kartverk. Detaljene ligger i lag som kommer frem når du zoomer inn.
Appen virker uferdig - på den måten at det er veldig lite funksjonalitet med. En annen ulempe er at det må være nettdekning, som gjør at du ikke kan bevege deg så veldig langt ut i terrenget før den ikke virker. Til geocaching er den nok ikke brukbar.
Jeg kan ikke se at denne appen er omtalt på forumet før, kunne vært interessant å høre om andre har brukt den og på hvilken måte. Hadde også vært interessant å vite om det finnes andre gode, kanskje bedre kart-apper.

:D akiil

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior
Innlegg:711
Registrert:søn 20 jun 2010 13:10

NaVida, app til iPhone med gode kart

Legg inn av hstad » ons 15 jun 2011 13:26

akiil skrev:Ved en tilfeldighet kom jeg over NaVida, en gratis app til iPhone med detaljrike land og sjøkart fra Statens Kartverk. Detaljene ligger i lag som kommer frem når du zoomer inn.
Appen virker uferdig - på den måten at det er veldig lite funksjonalitet med. En annen ulempe er at det må være nettdekning, som gjør at du ikke kan bevege deg så veldig langt ut i terrenget før den ikke virker. Til geocaching er den nok ikke brukbar.
Jeg kan ikke se at denne appen er omtalt på forumet før, kunne vært interessant å høre om andre har brukt den og på hvilken måte. Hadde også vært interessant å vite om det finnes andre gode, kanskje bedre kart-apper.

:D akiil
Takk for tipset, virker bra. Spesielt etter at eg fant ut at man kan skifte fra maritime til vanlige topografiske kart. Har savnet eit sånt program på iPhone, spesielt siden android har hatt det lenge:)

Igjen, takk for tipset!!:)


Mvh hstad on Tapatalk

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior
Innlegg:711
Registrert:søn 20 jun 2010 13:10

NaVida, app til iPhone med gode kart

Legg inn av hstad » ons 15 jun 2011 14:14

Du kan preloade kart, så da er man ikkje heilt avhengig av netttilgang


Mvh hstad on Tapatalk

akiil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:25
Registrert:man 15 feb 2010 16:05

Re: NaVida, app til iPhone med gode kart

Legg inn av akiil » ons 15 jun 2011 21:59

På siden:
http://www.comparetracks.com/okartPaaIphone.htm
ligger en oppskrift på hvordan man får o-kart inn i NaVida. Ser ut til at det bare er deler av Asker som ligger inne. Supre kart.

:) akiil

Brukeravatar
kesyv
Junior
Junior
Innlegg:81
Registrert:lør 04 jun 2011 20:24

NaVida, app til iPhone med gode kart

Legg inn av kesyv » ons 15 jun 2011 22:01

Du har også en app som heter "offline topo maps" den er gratis, og burde sjekkes ut.. Har ikke testet den selv, bare lastet ned.. Kartene ser ok ut, men vet ikke hvordan funksjonaliteten på appen er...

Svar