Sporlogg og bruken av den.

Duppeditter og programvare
Svar
amtose
Nybegynner
Nybegynner

Sporlogg og bruken av den.

Legg inn av amtose » lør 11 jun 2011 19:23

jeg har oppdaget at slike rundturer er bedre enn hva jeg til nå har holdt på med. Nemelig slike enkeltvis cacher.
Jeg lurer da på hvordan man laster ned en sporlogg og legger den inn på gps`n. Slik at ruten vi kan ta er forrhåndsbestemt. Slik som f.eks frierstien. Jeg ser at dette er en rundtur, men skulle likt å hatt en sporlogg eller hva nå dere kaller det. For å se hvor dere parkerer, hvem dere tar først. Og hva som er den enkleste veien. Ser at Norge Fritt ligger mitt i den. Er det da normalt å ta den med? trodde denne var vanskelig å komme til.
Kan ane meg at det er slike ting dere tar opp på eventet den 15.juni men da er jeg kalt inn til ekstrajobbing.
Hvor finner jeg spor logg jeg kan laste ned på gps`n? har funnet slik som den som går på hundesletta da. men er det noen andre ute å går?
Og hvordan kan jeg endre på at jeg har fått en slik bedskjed fra gps`n ("Du har nå ikke plass til flere geocacher") har 4gig brikke. skal jeg bruke minne på gps`n eller har jeg bare vært overivirig i påfylling av cacher?

Dette var mange spørsmål, håper på noen svar..
Bilde

SnorreS
Junior
Junior
Sted: Telemark

Re: Sporlogg og bruken av den.

Legg inn av SnorreS » lør 11 jun 2011 20:15

Mange sporlogger i ditt hjemmeområde, og hvordan du kan bruke dem finner du mere info om her: http://www.grenlandsmafiaen.no/index.ph ... &Itemid=33

Når det gjelder "Norge Fritt" (http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... wp=GC1VY76) så finnes det absolutt ikke noe "normalt" med den. Les cacheeiers klare beskrivelse og advarsel grundig før du i det hele tatt vurderer å prøve deg på den, og den er i en helt annen kategori en en rusletur på Frierstien!!

Avhengig av GPSen du har så er det henholdsvis 2000 eller 5000 som er grensen på antall Geocacher (for Garmin varianter). Det har intet med minnekortstørrelsen å gjøre. Slett de GPX filene som ikke er aktuelle, og legg inn det du trenger.

Det var noen svar :)
BildeBilde

Svar