Flest mulige cacher i gps

Duppeditter og programvare
Svar
Brukeravatar
PalGisle
Junior
Junior
Innlegg:73
Registrert:tir 20 jul 2010 21:47
Sted:Asker
Flest mulige cacher i gps

Legg inn av PalGisle » man 23 mai 2011 20:28

Jeg hr en Garmin 60CSx og lurer på om noen kan hjelpe meg. Pga en lengre ferietur uten pc, så ønsker jeg å lagre så mange cacher som mulig på enheten. Når jeg laster inn fra MapSource får plass til 1000 stk., men er det mulig å få inn flere :?:

Pål

Brukeravatar
Smort78
Bruker
Bruker
Innlegg:247
Registrert:tir 27 nov 2007 18:13

Re: Flest mulige cacher i gps

Legg inn av Smort78 » man 23 mai 2011 20:36

Da må du laste inn cachene som POI.

Se beskrivelse her: http://www.gcinfo.no/?q=node/35

Brukeravatar
PalGisle
Junior
Junior
Innlegg:73
Registrert:tir 20 jul 2010 21:47
Sted:Asker

Re: Flest mulige cacher i gps

Legg inn av PalGisle » man 23 mai 2011 20:37

Tusen takk!

Brukeravatar
JanIflisa
Bruker
Bruker
Innlegg:183
Registrert:fre 15 jan 2010 19:44

Re: Flest mulige cacher i gps

Legg inn av JanIflisa » tir 24 mai 2011 08:52

Selv bruker jeg ColoradoExport-makroen med GSAK og "rekorden" min er 4500 cacher i GPSr. Maksgrensa er visst 5000. Da får jeg alt i en og samme GPX.
Bilde

Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Flest mulige cacher i gps

Legg inn av GorgonVaktmester » tir 24 mai 2011 11:27

JanIflisa skrev:Selv bruker jeg ColoradoExport-makroen med GSAK og "rekorden" min er 4500 cacher i GPSr. Maksgrensa er visst 5000. Da får jeg alt i en og samme GPX.
På 60CSx er Maksgrensa for vegpunkter 1000 stk. (Og Cacher gjelder som vegpunkter.) Skal man ha mer enn det må man bruke POI.

I tillegg til den artikkelen som Smort78 viste til finnes også denne artikkelen som viser bruken av POI Loader mer i detalj.
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
PalGisle
Junior
Junior
Innlegg:73
Registrert:tir 20 jul 2010 21:47
Sted:Asker

Re: Flest mulige cacher i gps

Legg inn av PalGisle » tir 24 mai 2011 12:41

Så langt ser det ut til at jeg får lagt inn masse mer enn tidligere ved å benytte POI loader. Skal teste litt videre på hvor jeg kan tilpasse best mulig. Men tusen takk for linker og tips! :D :D

endsolb
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:25
Registrert:tir 24 mai 2011 17:14

Re: Flest mulige cacher i gps

Legg inn av endsolb » fre 09 des 2011 23:12

Jeg har fulgt beskrivelsen for å legge inn POI på min 60 csx, men får langt fra så mangen inn som dere gir inntrykk av at man skal få. Dvs POI loaderen påstår den har lastet inn 5100 stk, men jeg finner bare en brøkdel av disse under Custom POI.

Når jeg tidligere har prøvd å importere direkte som waypoints fra gsak så har jeg bare fått inn ca 50 før gpsen sier den er full.

Hva kan det tenkes at jeg gjør feil? Er det noen måte å muligens få større lagringskapasitet på gpsen?
Bilde

esbjug
Senior
Senior
Innlegg:420
Registrert:tir 08 sep 2009 09:03

Re: Flest mulige cacher i gps

Legg inn av esbjug » fre 09 des 2011 23:30

Hei, det er ganske mange trinn som skal gjennomføres for å lage POI på en 60 CSX. For å feilsøke, bør du beskrive punktvis hva du gjør og hvordan du går frem. Da bli det lettere å finne ut av dette.

Hilsen esbjug

endsolb
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:25
Registrert:tir 24 mai 2011 17:14

Re: Flest mulige cacher i gps

Legg inn av endsolb » fre 09 des 2011 23:35

Har fulgt denne beskrivelsen punkt for punkt (den detaljerte beskrivelsen)
http://www.gcinfo.no/?q=node/35
Bilde

esbjug
Senior
Senior
Innlegg:420
Registrert:tir 08 sep 2009 09:03

Re: Flest mulige cacher i gps

Legg inn av esbjug » lør 10 des 2011 01:57

Ja, dette skal jo være riktig det. På forumet til Grenlandsmafiaen er det også en beskrivelse for dette, hvis jeg ikke husker feil. Du kan jo sjekke der også.

Når du kjører POI loader, lagrer du GPS eller på kartbrikken?

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: Flest mulige cacher i gps

Legg inn av ingsve » lør 10 des 2011 09:01

endsolb skrev:.....................

Når jeg tidligere har prøvd å importere direkte som waypoints fra gsak så har jeg bare fått inn ca 50 før gpsen sier den er full.

Hva kan det tenkes at jeg gjør feil? Er det noen måte å muligens få større lagringskapasitet på gpsen?
Det kan virke som om veipunktminnet er fullt. Har du slettet "funnede cacher"?
Bilde

endsolb
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:25
Registrert:tir 24 mai 2011 17:14

Re: Flest mulige cacher i gps

Legg inn av endsolb » lør 10 des 2011 12:21

ingsve skrev:
endsolb skrev:.....................

Når jeg tidligere har prøvd å importere direkte som waypoints fra gsak så har jeg bare fått inn ca 50 før gpsen sier den er full.

Hva kan det tenkes at jeg gjør feil? Er det noen måte å muligens få større lagringskapasitet på gpsen?
Det kan virke som om veipunktminnet er fullt. Har du slettet "funnede cacher"?

Hvordan kan jeg se det? Finner ingen plass hvor det ligger masse cacher eller POI fra før. Har kjøpt gpsen brukt, og har aldri klart å legge inn så mangen cacher. Kanskje han som hadde den før har fyldt den opp, men hvordan finner og sletter jeg de eventuelt?
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Flest mulige cacher i gps

Legg inn av GorgonVaktmester » lør 10 des 2011 13:03

esbjug skrev:På forumet til Grenlandsmafiaen er det også en beskrivelse for dette, hvis jeg ikke husker feil.
Du husker NESTEN riktig. Vi har en beskrivelse for bruk av POI-loader vi også, men ikke på forumet, den ligger på WEB-siden:
POI-filer og POI Loader
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Svar