hjelp til oppstart av 62s

Duppeditter og programvare
Svar
amtose
Nybegynner
Nybegynner

hjelp til oppstart av 62s

Legg inn av amtose » lør 14 mai 2011 14:01

Hei. Har akkurat kjøpt meg en garmin 62s
jeg har ikke noen kart enda, men håper at jeg snart finner ut hvordan jeg skal få tak i det...og få det til...
enda har jeg ikke klart å funnet ut hvordan jeg skal få lagt inn geocach programvaren. Finner det ikke ut. og det er temmelig frustrerende! :cry:
Så jeg tar i mot ALL hjelp med evig takknemelighet...for 17mai reiser jeg til mallorca, og da vil jeg jo ha med meg 62s`n for noen fangst der nede og...så enyone. HEEEEEELP :shock:
Bilde

Synth75
Senior
Senior

Re: hjelp til oppstart av 62s

Legg inn av Synth75 » lør 14 mai 2011 15:45

Hei, gratulerer med ny GPS! Jeg har ikke 62 selv, så jeg forstår ikke engang problemstillingen. Men, har du sett på denne tråden?
Vedrørende kart over Spania, finner du nok tips ved å bruke søk-funksjonen i forumet. Jeg mener å huske det har vært oppe før.

Brukeravatar
ok67
Senior
Senior
Sted: Trondheim

Legg inn av ok67 » lør 14 mai 2011 15:48

Om du er på jakt etter gratiskart så kan openstreetmap for garmin anbefalast. Ta ein titt på frikart.no.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

Brukeravatar
JanIflisa
Bruker
Bruker

Legg inn av JanIflisa » lør 14 mai 2011 16:35

ok67 skrev:Om du er på jakt etter gratiskart så kan openstreetmap for garmin anbefalast. Ta ein titt på frikart.no.
Anbefales! :)
Bilde

Bilde

Brukeravatar
whoelse
Site Admin
Site Admin
Sted: Under tak

Legg inn av whoelse » lør 14 mai 2011 19:08

Du behøver ikke laste inn noe geocachingprogramvare, det er innebygget. Det du må få til er å laste inn cacher og det kan gjøres på flere måter. Dunkan skrive inn koordinatene manuelt eller du kan laste inn via datamaskinen din. Det er mange måter å gjøre dette på, men den enkleste er kanskje å koble 62'n til PCn og bruke nedlastningsfunksjonen du finner på websidene hos geocaching.com - og så kan man bli mer avansert med f.ek.s GSAK, men det kan man ta etterhvert.
Bilde

amtose
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av amtose » lør 14 mai 2011 19:25

Synth75 skrev:Hei, gratulerer med ny GPS! Jeg har ikke 62 selv, så jeg forstår ikke engang problemstillingen. Men, har du sett på denne tråden?
Vedrørende kart over Spania, finner du nok tips ved å bruke søk-funksjonen i forumet. Jeg mener å huske det har vært oppe før.
Jeg har kikket litt rundt. Det som er problemet er at jeg prøver å komme inn i den funksjonen som heter geocaching på gps`n. Der for jeg bedskjed om å besøke denne adressen: http://www8.garmin.com/outdoor/geocaching/ og følg instruksjonene på skjermen. Og her finner jeg ikke noen nedlasting til geocaching, men til opencaching som er garmin sin fri versjon av geocaching... :roll:
Skjønner altså ikke bæret og kjenner at frustrasjonen stiger i takt med at ting ikke virker med en gang...tolmodighet er en dyd jeg ikke har akkurat nå. :oops:
Bilde

amtose
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av amtose » lør 14 mai 2011 19:39

whoelse skrev:Du behøver ikke laste inn noe geocachingprogramvare, det er innebygget. Det du må få til er å laste inn cacher og det kan gjøres på flere måter. Dunkan skrive inn koordinatene manuelt eller du kan laste inn via datamaskinen din. Det er mange måter å gjøre dette på, men den enkleste er kanskje å koble 62'n til PCn og bruke nedlastningsfunksjonen du finner på websidene hos geocaching.com - og så kan man bli mer avansert med f.ek.s GSAK, men det kan man ta etterhvert.
:D Fikk det til og føler meg dermed helt: :shock:
Da er det bare å få tak i noen kart da...eller noe....og GSAK tror jeg trenger noen gode veiledere som sitter sammen med meg og forklarer, svarer og peker. :lol:
Bilde

esbjug
Senior
Senior

Legg inn av esbjug » lør 14 mai 2011 20:31

Gsak er et fint system som noen sverger til, mens andre ikke helt ser behovet eller grunnen til å bruke det. Det er laget en enkel anvisning på norsk i bruken av gsak, hvis du ønsker å lære mer om det. I starten klarer du deg helt fint uten gsak. I bunn og grunn er det et offline register over cacher som oppdateres med pocket queries (PQ). Du må være premium medlem for å hente ned en PQ.
Ut fra gsak kan du overføre cacher til GPS, lage statistikk og i hele tatt ha en god oversikt over et område, landsdel, land eller region du vil følge med på. En funksjon som er veldig nyttig, er omfattende muligheter for å filtrere på cacher i databasen din.

Svar