Kjøpe ny mobil...

Duppeditter og programvare
Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:
Re: Kjøpe ny mobil...

Legg inn av bjorges » lør 07 mai 2011 09:18

ArveAnd skrev:Forstår eg deg rett med at det ikkje er mobiltelefon som er problemet, men at det er mangel på kunnskap som er problemet?
I såfall er det jo mangel på kunnskap som burde angripes og ikkje teknologien.
Jau.
Kombinasjonen er gjerne problemet :)
Teknologien er muligens grei nok, dersom man sørger for å ha de riktige verktøyene, men de riktige verktøyene finner man ikke før man har kunnskap om at man faktisk trenger disse.
Bilde

Brukeravatar
krl69
Senior
Senior
Innlegg:507
Registrert:lør 23 apr 2011 15:51

Re: Kjøpe ny mobil...

Legg inn av krl69 » lør 07 mai 2011 12:57

Jeg også tror at noe skyldes uerfarenhet og mangel på kunnskap, men så skal ikke jeg påstå at jeg får med meg alle nyvinninger som skjer i rekordfart. Være seg apper, GPS-chiper i mobiltelefoner eller nye dedikerte GPS-er.

Men erfaring er ikke nødvendigvis det samme som kunnskap om nyere løsninger. Tvert imot vil jeg si. Man har lett for å tråkke de samme stiene om og om igjen og etterhvert mene at det ikke finnes andre veier til målet. Foreslår at det opprettes her på gcinfo.no, en egen seksjon for geocaching med mobiltelefoner, slik at det på sikt utvikles en solid erfaringsbase som kan hjelpe geocachere i Norge til å håndtere både funn og utlegg på best mulig måte. Ser at det allerede er en side her, men den er litt vel overfladisk og tynn. Så for meg at noen sørget for å holde dette stadig oppdatert, men da kommer selvsagt jobben og det frivillige inn da. Jeg for min del ønsker i alle fall ikke å avskrive telefoncachere helt og holdent. Har jo selv vært der og telefonen bidro på en litt enklere og ikke minst, rimeligere måte å komme i gang. Nå har jo også Groundspeak akseptert publisering av nye cacher med kun bruk av telefoner. Det bør miljøet i Norge ta inn over seg.

Svar