Kjøpe ny mobil...

Duppeditter og programvare
Syllingbanden
Nybegynner
Nybegynner

Kjøpe ny mobil...

Legg inn av Syllingbanden » fre 22 apr 2011 23:01

AKkurat "catchet" av caching, og ser kjapt at bil-gps IKKE er bra nok utstyr... Det er uansett tid for ny mobiltlf, er det noen anbefalinger ute og går? Da tenker jeg jo i forhold til å kjøpe en mobil som kan erstatte en gps.... Iphone er ikke aktuelt....

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior

Kjøpe ny mobil...

Legg inn av hstad » lør 23 apr 2011 06:53

Android med c:geo fungerer utmerket, stadige oppdateringer og perfekt for paperless geocaching!!

ingsve
Senior
Senior
Sted: Lillesand
Kontakt:

Re: Kjøpe ny mobil...

Legg inn av ingsve » lør 23 apr 2011 12:37

Vi bruker en HTC desire. Men å si at den erstatter GPS'en er å ta vel hardt i. Det har i første omgang med batterikapasitet å gjøre, men er også væravhengig. 60 csx er overlegen i stort sett alle forhold, med unntak av for de lange hintene, og lesing av logger. Vi benytter nå appen fra geocaching.com men c:geo er nok like god.

ingsve
Bilde

mjorud
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av mjorud » lør 23 apr 2011 17:44

Jeg bruker primært HTC Desire når jeg cacher, og da med c:geo. Det er en utmerket kombo i mer eller mindre urbane strøk. Batterilevetid er riktignok et problem. Har vel toppen ett par timer cachetid. I skauen og på fjellet bruker jeg riktignok GPSr, siden den tåler vær og vind bedre... og har bedre batterilevetid.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Bilde

marlin85
Bruker
Bruker
Sted: Lier

Legg inn av marlin85 » lør 23 apr 2011 18:09

Jeg har en Iphone 4 som jeg bruker til FTF race osv. Men den er av og til ektremt treg av og til. Da bruker jeg appen som er fra geocaching.com. Noen ganger er den kjempebra, noen ganger så henger mobilen seg. Beste investering er uten tvil min Garmin 450 Oregon.

Skal du ha mobil til geocaching, kjøp HTC med androide, har prøvd det og det er mye bedre en iphone.

Lykke til med valget av mobil
Bilde

Bilde

Brukeravatar
JanIflisa
Bruker
Bruker

Legg inn av JanIflisa » lør 23 apr 2011 19:05

Den finnes nok bare på det amerikanske markedet, og jeg har ikke lest noe som helst om den, men anyway... Poster link for moro skyld.

http://www.garminasus.com/en_US/phones/ ... index.html
Bilde

Bilde

Brukeravatar
ronilse
Nybegynner
Nybegynner
Sted: Moss
Kontakt:

Legg inn av ronilse » lør 23 apr 2011 19:41

Hei,
jeg og bruker bare HTC Desire med c:geo eller GC applikasjonen, noe som fungerer godt så lenge været er bra og jeg har batteri på den.
Mange ganger lønner det seg å gå sakte/gi litt tid når du er nær mælet da fungerer den faktisk bra, men det er hva jeg har erfart.
Nyere telefoner som Nexus S osv skal ha bedre batteri tid, men har ikke testet det selv, kanskje noen andre kan kommentere....

Roy

ehaa
Bruker
Bruker
Sted: Nedre Eiker Buskerud

Legg inn av ehaa » lør 23 apr 2011 20:49

Hei.
Bruker HTC Desire når det er spontancaching og gps`n ikke er med.
Og den er viktig under ftf race..
På planlagte turer bruker jeg Oregon 550..
Bilde

Brukeravatar
Team Olsson
Senior
Senior
Sted: Tromsø

Legg inn av Team Olsson » lør 23 apr 2011 23:25

JanIflisa skrev:Den finnes nok bare på det amerikanske markedet, og jeg har ikke lest noe som helst om den, men anyway... Poster link for moro skyld.

Jeg har en sånn, kjøpt her i norge.
Bilde

Brukeravatar
JanIflisa
Bruker
Bruker

Legg inn av JanIflisa » søn 24 apr 2011 06:04

Team Olsson skrev:
JanIflisa skrev:Den finnes nok bare på det amerikanske markedet, og jeg har ikke lest noe som helst om den, men anyway... Poster link for moro skyld.

Hvordan er den?
Bilde

Bilde

Brukeravatar
Team Olsson
Senior
Senior
Sted: Tromsø

Legg inn av Team Olsson » søn 24 apr 2011 10:08

JanIflisa skrev:
Team Olsson skrev:

Hvordan er den?
Den er brukbar, men anbefaler ikke å kjøpe den siden de slutter å lage den og blir sikkert ikke oppgradert til mer enn Android 2,1 noe som jeg hadde store problem å få til. En fordel har den og det er at det følger med nuvi life for vest europa.
Bilde

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior

Legg inn av Makuta Teridax » ons 27 apr 2011 14:43

Syllingbanden skrev:AKkurat "catchet" av caching, og ser kjapt at bil-gps IKKE er bra nok utstyr... Det er uansett tid for ny mobiltlf, er det noen anbefalinger ute og går? Da tenker jeg jo i forhold til å kjøpe en mobil som kan erstatte en gps.... Iphone er ikke aktuelt....
Bare ikke bruk den til å legge ut cacher med, så er jeg fornøyd. :)

Nå skjer det nesten daglig at koordinater blir justert med alt fra 10 til 100 meter fordi de opprinnelige koordinatene er målt med mobil. I mange tilfeller oppdages feilen først etter flere "Didn't find it"-logger. Det er ikke riktig når geocachere blir prøvekaniner for cache-eiers koordinater.

Cache-koordinater skal måles med en ordentlig GPS!

Dette var dagens formaning fra Deres lokale reviewer.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Sted: Molde
Kontakt:

Legg inn av bjorges » ons 27 apr 2011 14:49

Makuta Teridax skrev: Bare ikke bruk den til å legge ut cacher med, så er jeg fornøyd. :)

Nå skjer det nesten daglig at koordinater blir justert med alt fra 10 til 100 meter fordi de opprinnelige koordinatene er målt med mobil. I mange tilfeller oppdages feilen først etter flere "Didn't find it"-logger. Det er ikke riktig når geocachere blir prøvekaniner for cache-eiers koordinater.

APPLAUS!!!!!
Bilde

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior

Kjøpe ny mobil...

Legg inn av hstad » ons 27 apr 2011 14:50

Makuta Teridax skrev:
Syllingbanden skrev:AKkurat "catchet" av caching, og ser kjapt at bil-gps IKKE er bra nok utstyr... Det er uansett tid for ny mobiltlf, er det noen anbefalinger ute og går? Da tenker jeg jo i forhold til å kjøpe en mobil som kan erstatte en gps.... Iphone er ikke aktuelt....

Mine 9 er kun målt med smartphone. Ingen problemer der!

Brukeravatar
ronilse
Nybegynner
Nybegynner
Sted: Moss
Kontakt:

Re: Re: Kjøpe ny mobil...

Legg inn av ronilse » ons 27 apr 2011 15:04

Makuta Teridax skrev:

Hei,
Har ingen planer om å kjøpe gps, jævlig synd du ikke sa dette før jeg brukte masse penger på å kjøpe en haug cache utstyr for å legge ut.
Må si dette er bare kroken på døra for meg, siden GC selger progran for min android må de ho ha akseptert mobil.....

Roy

Regards
Roy
//Sent from phone\\

Svar