Problemer med Coloradoen

Duppeditter og programvare
Svar
Brukeravatar
Thor Arild
Bruker
Bruker
Innlegg:210
Registrert:søn 03 feb 2008 20:26
Sted:Heimdal
Kontakt:
Problemer med Coloradoen

Legg inn av Thor Arild » ons 30 mar 2011 08:32

Jeg har i lengre tid slitt med å få lagt inn cacher i min colorado.
Hadde ikke dette problemet tidligere, men det virker som om noe skjedde for en stund siden. Får lagt inn 2-300 cacher, men overstiger jeg dette får jeg ikke se cachene i coloradoen. Merkelig.... Har bestandig brukt gsak til denne jobben.

Kan ikke finne igjen backupen jeg tok da gps`n var ny. Er det noen med colorado som kan sende meg filene som ligger på coloradoen? (ikke de på minnekortet) Har en mistanke om at noen av filene ikke er slik de var...

Hjelp mottas med takk! :D
BildeBilde

SnorreS
Junior
Junior
Innlegg:82
Registrert:søn 20 sep 2009 21:21
Sted:Telemark

Re: Problemer med Coloradoen

Legg inn av SnorreS » søn 03 apr 2011 09:47

Mistenker at du er i det klassiske problemet som dukker opp på diverse Garminer med en slags "overload" etter mange innlastinger av diverse GPX filer. Har bl.a. en Colorado, og på den gjør vi følgende:

- Fjern alle GPX filene fra enheten (har du de i internminnet så kolbe til PC og slett dem, har du de på minnekort så ta ut minnekortet)
- Start opp Coloradoen
- Velg "slett alle veipunkter" i veipunktstyreren
- Legg inn GPX filen(e) igjen og start opp på ny


Godt mulig at du vil finne alt i orden etter denne operasjonen. Et godt tips er å ALLTID ha GPX filer på minnekortet, og ALDRI i internminnet. Følger du dette tipset så kan du alltid utføre operasjonen ovenfor når du står der under en gran og ser at det er et problem.

For softwaren på GPSen så er det beste å bare kjøre en WebUpdater så får du nyeste softwaren på plass.

Er du leselysten så får du mere info om det jeg mistenker er problemet ditt på disse linkene:
viewtopic.php?f=3&t=1525
viewtopic.php?f=3&t=1504&start=15
viewtopic.php?f=3&t=1504&start=15

Lykke til :D
BildeBilde

Brukeravatar
Thor Arild
Bruker
Bruker
Innlegg:210
Registrert:søn 03 feb 2008 20:26
Sted:Heimdal
Kontakt:

Re: Problemer med Coloradoen

Legg inn av Thor Arild » man 04 apr 2011 09:12

Har fått cachene inn i coloradoen etter mye strev. Legger de på minnekortet med gsakmacro.
Jeg må endre navn på fila hver gang nye cacher skal overføres. Sletter først alle gpx-filer og veipunkter. Den går fremdeles i lås slik at jeg må fortsette å slå på coloradoen 2 ganger. Men dette er til å leve med, alternativet er mye verre....
BildeBilde

Svar