Visning av geocacher på topografiske kart

Duppeditter og programvare
Svar
Brukeravatar
cachepus
Junior
Junior
Innlegg:97
Registrert:man 07 des 2009 20:43
Sted:Oslo
Kontakt:
Visning av geocacher på topografiske kart

Legg inn av cachepus » ons 03 nov 2010 12:38

Inspirert av GCFinn har jeg laget en tilsvarende side med visning av geocacher i topografiske kart fra Statens kartverk. Last først ned Greasemonkey eller last direkte ned i browseren om du bruker Chrome.

Planen var opprinnelig å legge til mulighet for å velge disse kartene i kartvisningen på geocaching.com, men jeg må visst forske litt mer på Greasemonkey-script for å få det til.
Bilde

Brukeravatar
la6vma
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:40
Registrert:fre 24 okt 2008 13:47
Sted:Dal

Re: Visning av geocacher på topografiske kart

Legg inn av la6vma » ons 03 nov 2010 19:55

Funker veldig fint i Firefox. :D

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: Visning av geocacher på topografiske kart

Legg inn av bjorges » ons 03 nov 2010 22:45

Og helt genialt i Opera :)
Bilde

Brukeravatar
hysse
Senior
Senior
Innlegg:328
Registrert:man 26 nov 2007 21:49
Sted:Marokko

Re: Visning av geocacher på topografiske kart

Legg inn av hysse » tor 04 nov 2010 12:12

Zooming ned til økonomisk kart 1:5000 uten å gå veien via "norgesglasset"....exellente.


Tiltredes

Hysse

snikende geocacher
god natt og god morgen
You cannot solve a problem with the same mind that created it. -Albert Einstein
If people think nature is their friend, then they sure don't need an enemy.

anders99

Re: Visning av geocacher på topografiske kart

Legg inn av anders99 » ons 01 jun 2011 07:38

cachepus skrev:Inspirert av GCFinn har jeg laget en tilsvarende side med visning av geocacher i topografiske kart fra Statens kartverk. Last først ned Greasemonkey eller last direkte ned i browseren om du bruker Chrome.
Denne saken er riktig så smart.

Skulle gjerne hatt den aktiv i offline-cachesidene til GSAK også. Der er det ikke noen kartlenker, men koordinatene finnes jo på toppen av siden (dog bare i desimalminutter og UTM, ikke desimalgrader som brukes av kartlenkene til Groundspeak).

Brukeravatar
cachepus
Junior
Junior
Innlegg:97
Registrert:man 07 des 2009 20:43
Sted:Oslo
Kontakt:

Re: Visning av geocacher på topografiske kart

Legg inn av cachepus » tir 25 sep 2012 13:06

Jeg ble minnet på denne på Høsteventet, og det ble snakk om kartene på geocaching.com. Om noen fortsatt bruker dette scriptet vil jeg i stedet anbefale http://userscripts.org/scripts/show/126346, eller for de som vil fikle litt mere med kartinnstillingene denne: http://userscripts.org/scripts/show/109145.

Brukeravatar
Brakar
Junior
Junior
Innlegg:71
Registrert:tir 16 okt 2012 21:26
Sted:Lier, Buskerud

Re: Visning av geocacher på topografiske kart

Legg inn av Brakar » tor 02 mai 2013 13:29

cachepus skrev:Jeg ble minnet på denne på Høsteventet, og det ble snakk om kartene på geocaching.com. Om noen fortsatt bruker dette scriptet vil jeg i stedet anbefale http://userscripts.org/scripts/show/126346, eller for de som vil fikle litt mere med kartinnstillingene denne: http://userscripts.org/scripts/show/109145.
Tar denne opp igjen...

Prøver Greasemonkey / Tampermonkey for første gang og har lagt inn Map Enhancement, Tidy og Norske kart. Det er først og fremst i hovedkartvisning det hadde vært ønskelig med mer informasjon, men får fortsatt bare vanlig og satelitt standardkart. Tidy ser heller ikke ut til å fungere.

Jeg bruker både FF og Chrome, siste versjon, og har lastet opp til begge plattformer. Og jeg har restartet. Noen innspill til hva jeg må gjøre for å komme i mål?

Når jeg er inne på geocaching.com fremgår det at de aktuelle scriptene kjører...
Sist redigert av Brakar den tor 02 mai 2013 13:30, redigert 1 gang totalt.
Bilde

mariusno
Bruker
Bruker
Innlegg:152
Registrert:tir 15 feb 2011 00:08
Sted:Oslo/Lier

Re: Visning av geocacher på topografiske kart

Legg inn av mariusno » tor 02 mai 2013 13:30

Var det ikke nylig et problem med alle disse norske kartene?

sleepyArnold
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:4
Registrert:søn 03 feb 2013 12:11

Re: Visning av geocacher på topografiske kart

Legg inn av sleepyArnold » lør 04 mai 2013 20:03

Jeg bruker både FF og Chrome, siste versjon, og har lastet opp til begge plattformer. Og jeg har restartet. Noen innspill til hva jeg må gjøre for å komme i mål?
Man må velge leaflet kartet på Set Map Preferences for å få Geocaching Map Enhancement til å virke.
Du finner en beskrivelse her for hvordan du legger til norske kart.

Brukeravatar
Brakar
Junior
Junior
Innlegg:71
Registrert:tir 16 okt 2012 21:26
Sted:Lier, Buskerud

Re: Visning av geocacher på topografiske kart

Legg inn av Brakar » man 06 mai 2013 13:23

sleepyArnold skrev:Man må velge leaflet kartet på Set Map Preferences for å få Geocaching Map Enhancement til å virke.
Du finner en beskrivelse her for hvordan du legger til norske kart.
GC Info Wiki skrev:At tillegget er installert og virker, ser en best ved at det dukker opp en liten knapperad nede til venstre i hovedkartet på
geocaching.com.
Denne knapperaden dukker ikke opp i min nettleser, hverken i Chrome med Tampermonkey eller Firefox med Greasemonkey.
Heller ikke på en annen maskin (Win8/Chrome/Tampermonkey) kommer denne knapperaden opp. Tampermonkey viser at
GME er aktiv og på den enkelte cacheside får jeg da også opp alle kartalternativene i hht hva som er definert manuelt i koden.

Tilsvarende ser heller ikke GC Tidy til å virke. Jeg har kikket litt på AdBlock og hvitlistet geocaching.com, uten at det hjelper.
Innspill mottas fortsatt med takk... :?
Bilde

sleepyArnold
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:4
Registrert:søn 03 feb 2013 12:11

Re: Visning av geocacher på topografiske kart

Legg inn av sleepyArnold » tir 07 mai 2013 15:14

På hele venstre side i kartet er det en grå knapp som åpner side panelet. Klikker du på denne får du opp et panel med forskjellige valg. Nedrest på dette panelet er det en knapp "Set Map Preferences". Klikk på denne og velg Leaflet kartet. Da vil du se at Geocaching Map Enhancements skriptet kjører på kartet ditt, og du vil få opp en knapperad nedesrt til venstre og en velge kart knapp øverst til høyre.

Brukeravatar
Brakar
Junior
Junior
Innlegg:71
Registrert:tir 16 okt 2012 21:26
Sted:Lier, Buskerud

Re: Visning av geocacher på topografiske kart

Legg inn av Brakar » tir 07 mai 2013 20:29

sleepyArnold skrev:På hele venstre side i kartet er det en grå knapp som åpner side panelet. Klikker du på denne får du opp et panel med forskjellige valg. Nedrest på dette panelet er det en knapp "Set Map Preferences". Klikk på denne og velg Leaflet kartet. Da vil du se at Geocaching Map Enhancements skriptet kjører på kartet ditt, og du vil få opp en knapperad nedesrt til venstre og en velge kart knapp øverst til høyre.
Der var vi ja, takk så mye!
Bilde

Svar