Program til iPhone

Duppeditter og programvare
Svar
akiil
Nybegynner
Nybegynner

Program til iPhone

Legg inn av akiil » man 01 nov 2010 23:47

Er veldig fornøyd med geocache-appen til iPhone. Men, den har en mangel i at det ikke er mulig å skrive inn koordinater manuelt og gå til målet. Det er aktuelt med multicacher der man ofte regner ut og legger inn koordinater.
Er det noen som vet om/har erfaring med et program der dette er mulig?

Brukeravatar
Tique
Bruker
Bruker
Sted: Tromsø

Re: Program til iPhone

Legg inn av Tique » tir 02 nov 2010 09:11

Jeg bruker MotionX GPS-appen, veldig fornøyd med den :)
Bilde

kosunde
Bruker
Bruker
Sted: Ringerike

Legg inn av kosunde » tir 02 nov 2010 15:33

akiil skrev:Er veldig fornøyd med geocache-appen til iPhone. Men, den har en mangel i at det ikke er mulig å skrive inn koordinater manuelt og gå til målet. Det er aktuelt med multicacher der man ofte regner ut og legger inn koordinater.
Det er faktisk mulig i geocache-appen til Iphone å legge inn koordinater manuelt og så navigere dit. I navigasjonsmodus ser du et lite flagg over kartet. Trykk på dette og så får du mulighet til å legge inn ditt eget waypoint. Endre koordinatene til det du vil med hjulene og trykk deretter "Done". Trykk så på waypointet som nå har dukket opp i kartet og velg så "Set As Target". Dermed er du i gang med å navigere dit. :D

Når dette er sagt er jeg ikke så veldig imponert over Iphone'n til geocaching. Telefonen spiser batterier med GPS'en aktiv og GPS'en er dessuten treg og unøyaktig. :(

kosunde
Bilde

Brukeravatar
Tique
Bruker
Bruker

Legg inn av Tique » tir 02 nov 2010 16:25

kosunde skrev:Når dette er sagt er jeg ikke så veldig imponert over Iphone'n til geocaching. Telefonen spiser batterier med GPS'en aktiv og GPS'en er dessuten treg og unøyaktig. :(
Jeg er knallfornøyd. Spiser batteri gjør den riktignok, men har ingen problemer med nøyaktigheten på min iPhone annet enn når det regner veldig (i alle fall ikke før den uheldigvis fikk seg en rundtur i vaskemaskinen i går, spørs om den blir frisk igjen...)
Bilde

Brukeravatar
teamhydrah
Bruker
Bruker
Sted: Rana
Kontakt:

Legg inn av teamhydrah » tir 02 nov 2010 19:02

Er det vesentlige forskjeller på GPS nøyaktighet/"batteri-intensitet" på de forskjellige utgavene av iPhone? Har det blitt bedre eller verre opp til iPjon4?
BildeBilde

"- Don't mind us, we're just searching for Tupperware behind this bush.."

Brukeravatar
Tique
Bruker
Bruker

Legg inn av Tique » tir 02 nov 2010 19:07

Jeg har iPhone 3GS (32 GB) og er som sagt meget fornøyd. Men jeg har inntrykk av at kvaliteten på GPS varierer veldig fra produkt til produkt, selv om modellen er den samme.
Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Sted: Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Legg inn av sven-egil » tir 02 nov 2010 19:41

GPSen på iPhone 3G var så som så syntes jeg, men på iPhone 4 fungerer den faktisk riktig så godt.

Mobiler med GPS er gode i bystrøk pga AGPS og muligheten for "gatefoto". (blir faktisk ofte mer nøyaktig når de bruker mobilsendere sammen med GPS.)
På tur i skog og ute i provinsen fungerer en skikkelig GPS uendelig mye bedre, spesielt med tanke på batteri, robusthet og signalmottak.
Bilde Bilde Bilde

akiil
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av akiil » ons 03 nov 2010 21:26

kosunde skrev:
akiil skrev:Er veldig fornøyd med geocache-appen til iPhone. Men, den har en mangel i at det ikke er mulig å skrive inn koordinater manuelt og gå til målet. Det er aktuelt med multicacher der man ofte regner ut og legger inn koordinater.
Det er faktisk mulig i geocache-appen til Iphone å legge inn koordinater manuelt og så navigere dit. I navigasjonsmodus ser du et lite flagg over kartet. Trykk på dette og så får du mulighet til å legge inn ditt eget waypoint. Endre koordinatene til det du vil med hjulene og trykk deretter "Done". Trykk så på waypointet som nå har dukket opp i kartet og velg så "Set As Target". Dermed er du i gang med å navigere dit. :D

Når dette er sagt er jeg ikke så veldig imponert over Iphone'n til geocaching. Telefonen spiser batterier med GPS'en aktiv og GPS'en er dessuten treg og unøyaktig. :(

kosunde

Muligheten til å legge inn koordinater i geocache-appen har jeg oversett - takk for tipset!
Min erfaring er at iPhonen er lettere å cache med enn Garmin 60CSx. Går mye oftere rett på målet med telefonen og jeg opplever den som mer nøyaktig, at den har bedre mottak av signaler. Opplever av og til at det tar litt tid før den oppdaterer seg, men det er ingenting imot Garmin som hopper hit og dit når man nærmer seg 0-punktet. I terreng med svak eller ikke dekning er det en fordel å ha lastet inn cachen som favoritt og lagret bilder og kart. Som oftest legger jeg inn cachene begge steder når jeg skal i slike områder. Cachingen ble mye morsommere og lettere med iPhonen, slipper å printe så mye papir.
Har lader i bilen også, hittil har det ikke hendt at jeg har gått tom for strøm.

Igjen, takk for tipset!
akiil

tovekokk
Nybegynner
Nybegynner
Sted: Oslo, litt syd

Legg inn av tovekokk » tor 04 nov 2010 18:42

ok! Jeg har fått iPhone3Gs i dag, og er totalt blank. :?
Jeg er totalt naken på data, nedlastning, programmer ol.
So please help me.
Hva gjør jeg/hva kjøper jeg hvor....... får å kunne bruke den til geocaching? Det er faktisk hovedgrunnen til innkjøpet, for det er litt mangler med gps'n.
Takk for svar. :D
ps! Jeg har ikke skjønt så mye av hva dere har skrevet i dette innlegget, så "mat meg med teskje" :lol:

akiil
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av akiil » tor 04 nov 2010 22:53

tovekokk skrev:ok! Jeg har fått iPhone3Gs i dag, og er totalt blank. :?
Jeg er totalt naken på data, nedlastning, programmer ol.
So please help me.
Hva gjør jeg/hva kjøper jeg hvor....... får å kunne bruke den til geocaching? Det er faktisk hovedgrunnen til innkjøpet, for det er litt mangler med gps'n.
Takk for svar. :D
ps! Jeg har ikke skjønt så mye av hva dere har skrevet i dette innlegget, så "mat meg med teskje" :lol:
I App Store på telefonen eller iTunes på PCn søker du etter geocaching og finner appen. Den koster 54 kr eller så, installer på telefonen og du er i gang :D

Svar