Erfaringer om Lys & Lykter

Duppeditter og programvare
Brukeravatar
AnnChristin86
Junior
Junior
Innlegg:74
Registrert:lør 31 des 2011 14:14
Sted:Nesbygda (Svelvik)
Re: Erfaringer om Lys & Lykter

Legg inn av AnnChristin86 » man 26 nov 2012 11:01

Altså, noen som kunne hjulpet meg med et par ting? Jeg kjøpte en H7 på nettet, god fornøyd med den, men ble litt skeptisk ettersom den har vært sendt innom flere land (og orginalt sendt fra hong kong). Det er tre ting som gjør at jeg tror den er fake, men ebay trenger bildebevis for å kunne opprette sak mot selger og jeg finner ikke de tingene på nettet noe sted, blir snart gal :p Ikke får jeg svar fra produsenten selv heller...

Punkt en er varseltrekanten på forssiden/undersiden av lykten, hos meg strekker den ene sorte armen seg helt ut til kanten, dette er fiølge de andre led lenser produktene et tips om at det er fake, men igjen, jeg trenger bilde å sammenligne med!

Punkt nr 2 er serie nr og logoen på oversiden av lykten, disse stemmer ikke helt overens med bildene jeg finner, men finner ikke et bra nok bilde av det!

Punkt nr 3 er innsiden av lykta, når man ser rett inn der lyset kommer fra! Ifølge ei på et annet forum står det patent pending inni, hos meg er skriften utydelig så skrudde den opp (med de fire skruene bakpå lykta) og der står det noe jeg ikke skjønner (veldig utydelig skrift).

Kunne noen sjekket opp disse tingene og hjulpet meg litt?
Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Erfaringer om Lys & Lykter

Legg inn av sven-egil » man 26 nov 2012 16:42

Her er bilde av min H7.

Først "trekanten".
Vedlegg
H7.jpg
Led Lenzer H7 "Trekanten"
H7.jpg (285.89kiB)Vist 9451 ganger
Bilde Bilde Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Erfaringer om Lys & Lykter

Legg inn av sven-egil » man 26 nov 2012 16:43

Så Bilde av logo og serie nummer:
2 bilder.. Håper de er tydelige nok.
Vedlegg
H7-3.jpg
H7-3.jpg (423.53kiB)Vist 9463 ganger
H7-2.jpg
H7-2.jpg (404.07kiB)Vist 9463 ganger
Bilde Bilde Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Erfaringer om Lys & Lykter

Legg inn av sven-egil » man 26 nov 2012 16:47

Så en kikk inn i "innmaten"

For å få leselig tekst må man benytte fokuseringen og vri til man ser det som skal sees.
Vedlegg
H7-5.jpg
H7-5.jpg (337.52kiB)Vist 9462 ganger
H7-4.jpg
H7-4.jpg (331.87kiB)Vist 9462 ganger
Bilde Bilde Bilde

Brukeravatar
SDJR
Bruker
Bruker
Innlegg:137
Registrert:fre 27 jul 2012 16:48
Sted:Arendal

Re: Erfaringer om Lys & Lykter

Legg inn av SDJR » man 26 nov 2012 16:56

Jeg har fjernet klistremerket, så der kan jeg ikke hjelpe deg. Logo/serienummer er veldig lite, må bruke forstørrelsesglass, står LED LENSER liten runding oppe (copyright tegn?) , så stor rundingsom er sort inni men lys ring rundt, så står det H7. Serienummeret står under, begynner der R i LENSER slutter. Inni står det Patent (over pære) Pending (under pæra) slik jeg har skrevet det her.

Bilde

Bilde

Bilde
Bilde

Brukeravatar
AnnChristin86
Junior
Junior
Innlegg:74
Registrert:lør 31 des 2011 14:14
Sted:Nesbygda (Svelvik)

Re: Erfaringer om Lys & Lykter

Legg inn av AnnChristin86 » man 26 nov 2012 19:58

Ahh, tusen takk begge to! Bildene var mer enn nok supre! Da har jeg samme bilder fra tre forskjellige mennesker og hvis selger da prøver seg så ja! Dette er forresten innsiden av lykta mi så ja da....

Bilde
Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Erfaringer om Lys & Lykter

Legg inn av sven-egil » man 26 nov 2012 20:38

Forresten hva koster egentlig en slik "ekte" på ebay?
Bilde Bilde Bilde

Brukeravatar
AnnChristin86
Junior
Junior
Innlegg:74
Registrert:lør 31 des 2011 14:14
Sted:Nesbygda (Svelvik)

Re: Erfaringer om Lys & Lykter

Legg inn av AnnChristin86 » man 26 nov 2012 21:20

På tidspunktet kostet den ca 100 kr mindre så tenkte hvorfor ikke, dum som jeg var ;) Nå koster den det samme på magasinet! :p
Bilde

Brukeravatar
SDJR
Bruker
Bruker
Innlegg:137
Registrert:fre 27 jul 2012 16:48
Sted:Arendal

Re: Erfaringer om Lys & Lykter

Legg inn av SDJR » tir 27 nov 2012 00:26

Jeg kjøpte min(original) på Ebay for 185 kr med frakt for noen uker siden.
Bilde

Brukeravatar
SDJR
Bruker
Bruker
Innlegg:137
Registrert:fre 27 jul 2012 16:48
Sted:Arendal

Re: Erfaringer om Lys & Lykter

Legg inn av SDJR » tir 27 nov 2012 00:31

Raggsokk skrev:
Noen umiddelbare forskjeller fra H7 etter å ha pakket opp og satt i batterier:

:) - Går på 4 AA-batterier istedet for 3 AAA som H7 gjør = lenger mellom batteribyttene
Skeptisk, ved høyere lysstyrke = større batteriforbruk. Så det spørs om ikke det ekstra batteriet og den større batteristørrelsen bare gjør opp for å få bedre lys. DVS tyngre og mer klumpete. Jeg har ikke bruk for mer lysstyrke, derfor vil jeg heller ha mindre batteripakke. Jo mer lys jo mer trekker en til seg mugglere, og det holder lenge med styrken til H7 (for meg)
Bilde

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Erfaringer om Lys & Lykter

Legg inn av Raggsokk » tir 27 nov 2012 07:18

Alt til sitt bruk, selvfølgelig. H14 er nok en bedre lykt for meg fordi jeg har noen andre bruksområder også, men til geocaching alene tror jeg faktisk H7 er ideallykten. Spesielt fordi den kan dimmes trinnløst, så man kan regulere lysstyrken (og dermed også batterilevetiden) etter leteforholdene.
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
SDJR
Bruker
Bruker
Innlegg:137
Registrert:fre 27 jul 2012 16:48
Sted:Arendal

Re: Erfaringer om Lys & Lykter

Legg inn av SDJR » tir 27 nov 2012 07:50

Raggsokk skrev:Alt til sitt bruk, selvfølgelig. til geocaching alene tror jeg faktisk H7 er ideallykten. Spesielt fordi den kan dimmes trinnløst, så man kan regulere lysstyrken (og dermed også batterilevetiden) etter leteforholdene.

Tiltredes
Bilde

Brukeravatar
AnnChristin86
Junior
Junior
Innlegg:74
Registrert:lør 31 des 2011 14:14
Sted:Nesbygda (Svelvik)

Re: Erfaringer om Lys & Lykter

Legg inn av AnnChristin86 » tir 27 nov 2012 11:42

SDJR skrev:Jeg kjøpte min(original) på Ebay for 185 kr med frakt for noen uker siden.
Jeg trodde også min var orginal, helt til jeg begynte å kikke litt nøyere på den :( Trodde jeg liksom var safe når jeg kjøpte fra england! Hjalp lite når pakka kom fra hond kong!
Bilde

Brukeravatar
Hydronor
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:15
Registrert:man 14 des 2009 22:14
Sted:South of the Border

Re: Erfaringer om Lys & Lykter

Legg inn av Hydronor » ons 28 nov 2012 00:49

Mye nyttige opplysning her :D
Det er en trist ting med å ha levd en stund - nemlig at mørkesynet blir dårligere og dårligere...
Min lykstrategi som vintagecacher har vært å pøse på med Lumen og dimmemuligheter.
Det skandinaviske markedet har flommet over av bærbare lyssvake lykter med kreativ prisforlangende og noen håpløse greier til lav pris.
Jeg har de siste 2 årene kjøpt en mengde teknodingser fra China/Hong Kong. Av dingser som angår denne diskusjonen kan nevnes
7 forskjellige TrustFire håndholdte 800 Lumen m.step dimming, strobo- og SOS-funksjoner og en hode/sykkel 1200 Lumen.
Priser inkl. frakt fra ca $25 til $33. I forhold til skandinaviske priser for tilsvarende lysstyrke er dette billig...
Varene har kommet i løpet av 2-3 uker. Ingen problemer eller feil ved ankomst, men garantiløfter er noe du kan glemme (Erfaring fra annen produktgruppe).
Kvaliten på lyktene har vært bra. Dvs ingen feil til nå.
Batterier og ladere har også fungert 100%.
Jeg kan med mine 4 egne lykter og på vegne av de som har fått de andre, bare si oss fornøyde.
Alle lyktene har akseptabel batterilevetid. Jeg har alltid flere lykter med på lengre turer grunnet batteritid og som sikkerhet mot funksjonsfeil.
Om noen ønsker info om hvor jeg har handlet så er det bare å spørre...
Vedlegg
1200.jpg
1200.jpg (43.33kiB)Vist 9511 ganger

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Erfaringer om Lys & Lykter

Legg inn av avigerus » ons 28 nov 2012 14:24

Heisann,
Der var det jo et bilde av hode-/sykkellykta vår... Den fikk vi kjøpt av Lyktemannen i Skien for kr. 400,-. Da fikk vi med en lader og batteripakke som varer noen timer. Kjøpte en ekstra batteripakke for kr. 200,-, så mørkt blir det ikke mens vi er på tur.
Denne ser jeg viser 1200 Kinalumen, mens vår er på 1600 Kinalumen...?

Lyktemannen har vist fått ny forsyning med disse til samme pris som før... kr. 400,-, så mulig vi kjøper enda flere...flotte som gaver!!
Bilde

Svar