Ny GPS - Garmin GPSMAP62

Duppeditter og programvare
Svar
Brukeravatar
Catch
Senior
Senior
Innlegg:715
Registrert:man 07 jan 2008 20:49
Sted:Rødtvet, Oslo
Re: Ny GPS - Garmin GPSMAP62

Legg inn av Catch » man 21 mar 2011 17:24

Du finner info om begrensninger i størrelser og antall og mye annet her (62S skal ha samme begrensninger som Oregon x50):

http://garminoregon.wikispaces.com/Geocaching
Mvh Catch
Bilde

Brukeravatar
Catch
Senior
Senior
Innlegg:715
Registrert:man 07 jan 2008 20:49
Sted:Rødtvet, Oslo

Re: Ny GPS - Garmin GPSMAP62

Legg inn av Catch » fre 08 apr 2011 18:19

GPSMAP 62/78 Ver. 2.94 Beta

Changes made from version 2.93 to 2.94:
Fixed shutdown when selecting an option on the 'Where To?' page that was introduced with 2.93 beta
Fixed ANT connectivity issues that were introduced with 2.93 beta
Fixed the slow rendering time of the 'About' page that was introduced with 2.93 beta
Fixed a bug introduced in 2.93 beta where JNX settings were not being saved for each profile
Fixed an issue with magnetic north reference and waypoint headings

http://www.garmin.com/software/GPSMAP62_78_294Beta.exe
Mvh Catch
Bilde

pjacklam
Senior
Senior
Innlegg:810
Registrert:tir 13 mai 2008 09:39
Sted:Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Re: Ny GPS - Garmin GPSMAP62

Legg inn av pjacklam » lør 09 apr 2011 10:32

Catch skrev:Du finner info om begrensninger i størrelser og antall og mye annet her (62S skal ha samme begrensninger som Oregon x50):

http://garminoregon.wikispaces.com/Geocaching
Informasjonen jeg var ute etter var nok av mer teknisk art. F.eks.: Hvor mange kart er det plass til? Og hvor mange veipunkter? Og hvilke GPX-formater er støttet? Jeg har aldri vært så frustrert over et Garmin-produkt noen gang. Det har vært utallige timers prøving og feiling.

Bare noe så trivielt som å få GPS-en til å gjenkjenne geocacher. Jeg har alltid eksporter fra GSAK med veipunktnavn på formen "1WTR4 TS47" (veipunktnavn uten GC-prefiks etterfulgt av cachens type, størrelse, vanskelighetsgrad og terrenggrad). Det har alltid fungert på 60CS og 60CSx. På 62s må veipunktnavnet begynne med "GC", ellers havner geocacher blant alle ordinære veipunkter. Er dette dokumentert noe sted? Ikke det jeg vet.
~/.signature: No such file or directory.

esbjug
Senior
Senior
Innlegg:420
Registrert:tir 08 sep 2009 09:03

Re: Ny GPS - Garmin GPSMAP62

Legg inn av esbjug » søn 17 apr 2011 22:00

pjacklam skrev: Informasjonen jeg var ute etter var nok av mer teknisk art. F.eks.: Hvor mange kart er det plass til? Og hvor mange veipunkter? Og hvilke GPX-formater er støttet? Jeg har aldri vært så frustrert over et Garmin-produkt noen gang. Det har vært utallige timers prøving og feiling.

Bare noe så trivielt som å få GPS-en til å gjenkjenne geocacher. Jeg har alltid eksporter fra GSAK med veipunktnavn på formen "1WTR4 TS47" (veipunktnavn uten GC-prefiks etterfulgt av cachens type, størrelse, vanskelighetsgrad og terrenggrad). Det har alltid fungert på 60CS og 60CSx. På 62s må veipunktnavnet begynne med "GC", ellers havner geocacher blant alle ordinære veipunkter. Er dette dokumentert noe sted? Ikke det jeg vet.
Jeg vet ikke om jeg har så mange og gode forklaringer her, men ut fra egen prøving og feiling, samt finlesing av både Garmin sine nettsider og Wiki-siden som var oppgitt ovenfor kan det virke som:

* Kapasitet 5000 geocacher som GPX fil
* Childs lagres som waypoints, selv om de genereres fra samme GPX fil (kapasitet 2000 wp. i 450/550 og muligens 62S/62ST også.

* Når en GPX fil er generert, vises det ved fullført overføring hvor mange geocacher (som GPX) som er kjørt over, og tilhørende waypoints.

* Har også testet en Dakota 20, og her er grensen på 2000 geocacher. Ved å test ulike filtre i gsak, ser man enkelt at denne butter når tallet 2000 nås. Det samme skjer når Oregon 450t/550t når 5000.

* Har lagret kart på mSD brikke, så vet vet ikke hvordan kart lagret på GPS minne slår inn på kapasiteter nevnt over. Det er vel ikke unaturlig at kart lagret på separat minnekort er gunstig i forhold til lagring på internt minne. Men her er jeg på tynn is i forhold til å mene noe.

Når det gjelder overføring av geocacher, har jeg krysset av for GPX 1.0.1 format under instillinger. Under lagring/overføring til GPS, har jeg krysset av for overføring som GPX.


mvh esbjug

pjacklam
Senior
Senior
Innlegg:810
Registrert:tir 13 mai 2008 09:39
Sted:Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Re: Ny GPS - Garmin GPSMAP62

Legg inn av pjacklam » tir 19 apr 2011 22:06

esbjug skrev:* Kapasitet 5000 geocacher som GPX fil
Først av alt, takk for info! Kapasiteten er 5000 geocacher, men det er ytteligere begrensninger. F.eks. leser ikke min GPS 5000 geocacher hvis jeg har med mange logger i hver beskrivelse. Det virker som om det er en maksimal størrelse på GPX-filen(e). Den størrelsen finner jeg ikke dokumentert noe sted.
esbjug skrev:* Childs lagres som waypoints, selv om de genereres fra samme GPX fil (kapasitet 2000 wp. i 450/550 og muligens 62S/62ST også.
Jeg kan ha 3000 waypoints på min 62s.
esbjug skrev:* Når en GPX fil er generert, vises det ved fullført overføring hvor mange geocacher (som GPX) som er kjørt over, og tilhørende waypoints.
Et av de mest gjentagende problemene jeg opplever, er at GPS-en plutselig stopper under lesing av GPX-filene. Da leses bare noen av cachene inn. Jeg finner ingen funksjon på GPS-en som tvinger den til å forsøke å lese GPX-filene på nytt igjen. Det hjelper ikke engang å ta ut minnekortet og sette det inn igjen. Jeg erfarte imidlertid at det er mulig å tvinge GPS-en til å forsøke å lese inn GPX-dataene på nytt igjen ved følgende metode: Slå av GPS-en, sette inn et annet minnekort (f.eks. fra mobilen), starte opp GPS-en, slå av GPS-en, sette inn GPS-minnekortet igjen, starte opp GPS-en igjen.
esbjug skrev:* Har lagret kart på mSD brikke, så vet vet ikke hvordan kart lagret på GPS minne slår inn på kapasiteter nevnt over. Det er vel ikke unaturlig at kart lagret på separat minnekort er gunstig i forhold til lagring på internt minne. Men her er jeg på tynn is i forhold til å mene noe.
Jeg har lagret absolutt alt av kart, GPX-filer og POI-filer på microSD-kortet, slik at jeg kan ta kortet ut dersom noen data på kortet gjør at GPS-en ikke starter ordentlig.
~/.signature: No such file or directory.

Brukeravatar
Catch
Senior
Senior
Innlegg:715
Registrert:man 07 jan 2008 20:49
Sted:Rødtvet, Oslo

Re: Ny GPS - Garmin GPSMAP62

Legg inn av Catch » ons 20 apr 2011 08:30

pjacklam skrev: Først av alt, takk for info! Kapasiteten er 5000 geocacher, men det er ytteligere begrensninger. F.eks. leser ikke min GPS 5000 geocacher hvis jeg har med mange logger i hver beskrivelse. Det virker som om det er en maksimal størrelse på GPX-filen(e). Den størrelsen finner jeg ikke dokumentert noe sted.
Klippet fra Wiki:
There is a limit of 200 gpx files
If the total size of all gpx files exceeds 8MB-10MB the GPS may fail to display some or all of the geocaches that these files contain. The exact limit has not been characterized yet.
Mvh Catch
Bilde

Brukeravatar
Catch
Senior
Senior
Innlegg:715
Registrert:man 07 jan 2008 20:49
Sted:Rødtvet, Oslo

Re: Ny GPS - Garmin GPSMAP62

Legg inn av Catch » lør 30 apr 2011 08:49

GPSMAP 62/78 software version 2.95 Beta

Changes made from version 2.94 to 2.95:
Fixed issues relating to WAAS performance.
Fixed issue where the device would not regain a GPS signal after losing the GPS signal in a tunnel.
Fixed shutdown on the map screen when a waypoint was being moved to the same location as a geocache or other POIs.
Fixed issue where proximity waypoint alerts could only be set in feet regardless of what was selected as a Distance/Speed unit in the setup page.
Fixed an issue where the enabled/disabled option for custom maps could not be changed when two or more BirdsEye™ Satellite Imagery providers were on the device.
Fixed an issue where the device would not beep when approaching a destination while routing off-road.

http://www.garmin.com/software/GPSMAP62_78_295Beta.exe
Mvh Catch
Bilde

Brukeravatar
Catch
Senior
Senior
Innlegg:715
Registrert:man 07 jan 2008 20:49
Sted:Rødtvet, Oslo

Re: Ny GPS - Garmin GPSMAP62

Legg inn av Catch » lør 28 mai 2011 07:59

GPSMAP 62/78 (WebUpdater) software version 3.00

Changes made from version 2.80 to 3.00:
Updated magnetic Earth field data
Improved GPS performance
Improved support for BirdsEye™ Satellite Imagery (each provider's imagery can be configured independently)
Increased the maximum number of supported JNX files to 250 from 200
Fixed issues with WAAS/EGNOS
Fixed issue with track navigation sometimes not adding waypoints to the Active Route list
Fixed issue with track and route review from the map page if you came from the elevation plot
Fixed issue with MPC map labels disappearing
Fixed issue with gpi files that have alerts attached to the points
Fixed issue with progress bar displaying properly on power up
Fixed issue with track navigation not adding waypoints to the Active Route list when they are exactly equal to a track point
Fixed shutdown when unit had more than the maximum number of JNX files on it
Fixed shutdown related to topographical maps and land cover text size
Fixed Glide Ratio to Destination field
Fixed problem with profiles and the fields on the map page
Fixed an issue with magnetic north reference and waypoint headings
Fixed shutdown on the map screen when a waypoint was being moved to the same location as a geocache or other POIs
Fixed issue where proximity waypoint alerts could only be set in feet regardless of what was selected as a Distance/Speed unit in the setup page
Fixed an issue with archived tracks not displaying properly
Fixed an issue with having too many custom symbols on the device
Modified the 'Arriving at Destination' message banner so that it no longer appears when navigating to a geocache
Mvh Catch
Bilde

Brukeravatar
Catch
Senior
Senior
Innlegg:715
Registrert:man 07 jan 2008 20:49
Sted:Rødtvet, Oslo

Re: Ny GPS - Garmin GPSMAP62

Legg inn av Catch » lør 04 jun 2011 07:10

GPSMAP 62 kommer nå i en versjon med innebygget kamera (på bekostning av tilkobling for ekstern antenne):

http://sites.garmin.com/gpsmap62/info/
Mvh Catch
Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Ny GPS - Garmin GPSMAP62

Legg inn av sven-egil » lør 04 jun 2011 08:23

Catch skrev:GPSMAP 62 kommer nå i en versjon med innebygget kamera (på bekostning av tilkobling for ekstern antenne):

http://sites.garmin.com/gpsmap62/info/
Vet ikke om det egentlig frister.... Begynner å bli mye dill dall.
Ripefritt glass hadde vært mye bedre!
Bilde Bilde Bilde

pjacklam
Senior
Senior
Innlegg:810
Registrert:tir 13 mai 2008 09:39
Sted:Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Re: Ny GPS - Garmin GPSMAP62

Legg inn av pjacklam » søn 05 jun 2011 00:06

sven-egil skrev:Vet ikke om det egentlig frister.... Begynner å bli mye dill dall.
Ripefritt glass hadde vært mye bedre!
Før de lanserer noe som helst nytt, synes jeg Garmin skulle rette feilene i de modellene som allerede er sluppet.
~/.signature: No such file or directory.

Brukeravatar
-erling-
Junior
Junior
Innlegg:74
Registrert:fre 29 feb 2008 19:31
Sted:Løten, Hedmark

Re: Ny GPS - Garmin GPSMAP62

Legg inn av -erling- » søn 05 jun 2011 11:34

Går det greit å bruke "eldgamle" topokart på 62s/78s? (Serien før topo-Pro)?
Ski er framkomstmiddel, ikke nytelsesmiddel...

Bilde Bilde

Brukeravatar
JanIflisa
Bruker
Bruker
Innlegg:183
Registrert:fre 15 jan 2010 19:44

Re: Ny GPS - Garmin GPSMAP62

Legg inn av JanIflisa » søn 05 jun 2011 11:54

-erling- skrev:Går det greit å bruke "eldgamle" topokart på 62s/78s? (Serien før topo-Pro)?
Bør funke, selv om de ikke er oppdatert. Aner egentlig ikke, men selv bruker jeg kart fra www.frikart.no. Alle stedene jeg har vært, har hatt god detaljgrad. Likevel vil du finne steder med lav detaljgrad. Er områdene du vanligvis ferdes dårlig detaljert, kan du jo selv ta waypoints og markere stier/skiløyper som GPX etc og sende til de som lager kartene. Da tar det cirka en uke, så kan du igjen laste ned et nyt t, oppdatert kart. Gjorde det selv med skiløyper på Blefjell.
Bilde

Bilde

Brukeravatar
Catch
Senior
Senior
Innlegg:715
Registrert:man 07 jan 2008 20:49
Sted:Rødtvet, Oslo

Re: Ny GPS - Garmin GPSMAP62

Legg inn av Catch » ons 13 jul 2011 18:26

GPSMAP 62/78 software version 3.02 Beta

Changes made from version 3.00 to 3.02:
-Added Garmin Spanner mode to GPSMAP 78, GPSMAP 78s, and GPSMAP 78sc devices.
-Fixed issue with setting proximity alerts. The unit of measure can be changed by entering the 'Proximity Alarms' page, pressing the 'Menu' key, and selecting 'Change Units'

http://www.garmin.com/software/GPSMAP62_78_302Beta.exe
Mvh Catch
Bilde

Brukeravatar
Catch
Senior
Senior
Innlegg:715
Registrert:man 07 jan 2008 20:49
Sted:Rødtvet, Oslo

Re: Ny GPS - Garmin GPSMAP62

Legg inn av Catch » fre 05 aug 2011 21:21

GPSMAP 62/78 (WebUpdater) software version 3.10

Changes made from version 3.00 to 3.10:
Added Garmin Spanner mode to GPSMAP 78, GPSMAP 78s, and GPSMAP 78sc devices
Fixed issue with multilingual custom POI files
Fixed issue with setting proximity alerts. The unit of measure can be changed by entering the 'Proximity Alarms' page, pressing the 'Menu' key, and selecting 'Change Units'
Mvh Catch
Bilde

Svar