Endre "peker" på Dakota / Oregon

Duppeditter og programvare
Svar
Brukeravatar
nopussy
Bruker
Bruker
Sted: Dokka
Kontakt:

Endre "peker" på Dakota / Oregon

Legg inn av nopussy » tor 01 jul 2010 20:28

Skulle hatt endret pekeren i kartet, da den orginale er uforholdsmessig stor. På de eldre modellene som Vista, 60 og 76 er den mye mindre og nettere.

Har hørt at det skal gå an å laste ned andre pekere, men jeg finner da for pokker ikke frem til de sidene............. :grr: :grr:

Noen som vet noe mer ??
Medlem av Landsbycacherne. http://www.rudberg.as

Brukeravatar
Hereabout
Bruker
Bruker
Sted: Haslum

Re: Endre "peker" på Dakota / Oregon

Legg inn av Hereabout » søn 04 jul 2010 09:03

Du kan finne svar på mange spørsmål på wikien.

Jeg lette litt, men kunne ikke finne annet en dette..

New feature requests

1. Allow the user to change the triangular cursor indicating current location. Provide a crosshair cursor so the map detail of the current location is not obstructed when using Discoverer GB maps. The triangle can easily obstruct a map area of 180m x 120m on a 1:50k map which makes navigation in the immediate area of the cursor impossible.
Bilde

SnorreS
Junior
Junior
Sted: Telemark

Legg inn av SnorreS » man 05 jul 2010 19:25

Nå kjenner jeg ikke hvordan det ser ut på de modellene du viser til. Men på den Dakotaen vi har i familien er det med oppdatert programvare mulig å stille inn akkurat samme "Dashboard" med "Geocaching active" som på Oregonmodellene. Da har du kart + en grei peker med meter igjen til målet, pluss en knapp på skjermen for å nå det du trenger mens du leter (tips, beskrivelse osv). Funker som et skudd det.

Ser ut som dette f.eks.:
Bilde
BildeBilde

SnorreS
Junior
Junior

Legg inn av SnorreS » man 05 jul 2010 21:21

Men det var kanskje akkurat denne du ikke likte :? :? :wink: :wink: :?:
BildeBilde

Brukeravatar
nopussy
Bruker
Bruker
Sted: Dokka
Kontakt:

Legg inn av nopussy » ons 07 jul 2010 23:08

Geocache-funksjonen er kjempebra den, og da særlig med retningspil i samme skjermbilde !

Tar man utgangspunkt i bildet du har lagt inn, så sikter jeg til den pila som er blå. Altså markøren som viser hvor man er. Benytter man GPSen til annet enn geocaching, kan denne til tider være i største laget. Vet at man på en del bil-GPSer kan velge hva slags markør man ønsker. Trodde kanskje at man kunne laste ned til Oregon / Dakota også....

SnorreS skrev:Men det var kanskje akkurat denne du ikke likte :? :? :wink: :wink: :?:
Medlem av Landsbycacherne. http://www.rudberg.as

SnorreS
Junior
Junior

Legg inn av SnorreS » tor 08 jul 2010 21:12

nopussy skrev: så sikter jeg til den pila som er blå.
OK, da forstår jeg. Har ikke tenkt på det som noe problem, men ja har nok opplevd at den er litt i veien på kartet ja. Har ikke hørt om noen måte å forandre den på.

Andre med tips om dette?
BildeBilde

Svar