Makroer til GSAK

Duppeditter og programvare
Brukeravatar
JanIflisa
Bruker
Bruker

Makroer til GSAK

Legg inn av JanIflisa » tor 13 mai 2010 12:53

Hei.

Ser etter makroer til GSAK. Ønsker ikke å ha for mange, men kunne tenke meg en som holder styr på TB-ene mine. Ser det finnes noen forskjellige. Noen som har erfaringer med makroer som håndterer TBs?

Er det andre makroer som er et must? (Har findstatgen.)
Bilde

Bilde

anders99

Re: Makroer til GSAK

Legg inn av anders99 » tor 13 mai 2010 16:12

JanIflisa skrev: Er det andre makroer som er et must? (Har findstatgen.)
Kan ikke noe om TBer og makroer.
Den makroen jeg bruker mest er ColoradoExport som er genial når det gjelder å overføre cacher til Colorado/Oregon. Den støtter overføring som både gpx og poi og har en masse smarte opsjoner.

Brukeravatar
JanIflisa
Bruker
Bruker

Legg inn av JanIflisa » tor 13 mai 2010 17:07

Tusen takk, Anders! :)
Bilde

Bilde

ingsve
Senior
Senior
Sted: Lillesand
Kontakt:

Legg inn av ingsve » tor 13 mai 2010 17:24

Jeg benytter også AdLogs til å lese inn logger på egne cacher, i tillegg til FSG.
TBenen blir vel godt nok ivaretatt på sine egne sider på GC.com
Bilde

royho
Bruker
Bruker
Sted: Malvik

Legg inn av royho » tor 13 mai 2010 17:59

Jeg bruker FindStatGen sammen med AddLogs (for å lese inn logger på egne cacher, men bruker den sjeldent, holder som regel å laste inn PQ i ny og ne), WideView (for å få en finere layout) og BadgeGen (mest for moro skyld).

Royho

ingsve
Senior
Senior
Kontakt:

Legg inn av ingsve » søn 01 mai 2011 19:58

Bruker adlogs for å lese inn logger på egne cacher. Men de er blitt såpass mange at det har blitt en kjedelig rutine.

Finns det noen raskere måte enn å starte makroen på nytt for hver cache?
Har en mistanke om at det kan ordnes ved å redigere i makroen, men programering er ikke min sterke side.......
Ønsker at makroen også starter på nytt etter at den har hoppet til neste cache. Noen som har en løsning??
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Sted: Skien
Kontakt:

Legg inn av GorgonVaktmester » søn 01 mai 2011 20:30

Ooooooooo! :o Nå stikker du hånda inn i et vepsebol! :?

Det er en grunn til at makroen for en stund siden ble skrevet om slik at det kun er mulig å bruke den på cacher du selv eier. Og det er også en grunn til at denne makroens algoritme som brukes til å verifisere at du kun bruker den på en cache du eier etter kort tid ble bygd om for at den ikke så lett skal kunne omgås.

Om du leser på supportforumet til GSAK om denne makroen vil du kunne lese om brukere som har blitt stengt ute fordi de misbrukte denne makroen. Automatisk "hopping" og innlesing av cache etter cache skaper et visst trykk på WEB-serverne til Groundspeak, og når de avdekker brukere som har laget automatiserte rutiner mot deres servere svarer de med å stenge vedkommende ute (dette vet Anders99 en del om ifm. rutinene som leser cacher til statistikksidene her på GCinfo).

Det er altså helt bevisst at denne makroen er laget med de begrensningene den er!

Personlig misliker jeg det faktum at du KUN kan hente ned logger til cacher du eier selv mer enn det faktum at du kun kan gjøre det mot en og en cache. Jeg mener også at det er vanskeligere for Groundspeak å argumentere mot hvorfor det ikke kan tillates, så lenge du må starte makroen på nytt for hver cache du vil oppdatere. Men det er nå engang slik det er...
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
bjornda
Bruker
Bruker

Legg inn av bjornda » søn 01 mai 2011 23:36

ingsve skrev:Bruker adlogs for å lese inn logger på egne cacher. Men de er blitt såpass mange at det har blitt en kjedelig rutine.

Hva med å foreslå at Premium medlemmer kan abonnere på en GPX-fil med alle logger for egne utlagte cacher slik at det blir enkelt å oppdatere statistikk på profilsiden? Forslaget kan legges inn her og stemmes over:

http://feedback.geocaching.com/forums/7 ... aching-com

ingsve
Senior
Senior
Kontakt:

Legg inn av ingsve » man 02 mai 2011 07:00

bjornda skrev:
ingsve skrev:Bruker adlogs for å lese inn logger på egne cacher. Men de er blitt såpass mange at det har blitt en kjedelig rutine.

Hva med å foreslå at Premium medlemmer kan abonnere på en GPX-fil med alle logger for egne utlagte cacher slik at det blir enkelt å oppdatere statistikk på profilsiden? Forslaget kan legges inn her og stemmes over:

God ide og den er på plass, det er bare å legge inn stemmer her.

Bilde

Brukeravatar
bjornda
Bruker
Bruker

Legg inn av bjornda » man 02 mai 2011 08:00

ingsve skrev:
bjornda skrev:

God ide og den er på plass, det er bare å legge inn stemmer her.

Raskt jobbet! Jeg har nå avgitt min stemme til dette forslaget og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme 8)

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Sted: Skien
Kontakt:

Legg inn av GorgonVaktmester » man 02 mai 2011 09:17

bjornda skrev:Hva med å foreslå at Premium medlemmer kan abonnere på en GPX-fil med alle logger for egne utlagte cacher slik at det blir enkelt å oppdatere statistikk på profilsiden?
Fabelaktig kreativt tenkt!! :D
ingsve skrev:God ide og den er på plass, det er bare å legge inn stemmer her.

Denne har fått 3 stemmer av meg!!
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
JanIflisa
Bruker
Bruker

Legg inn av JanIflisa » man 02 mai 2011 10:16

Bra jobba! Stemte sjøl.
Bilde

Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Sted: Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Legg inn av sven-egil » man 02 mai 2011 11:21

3 fra meg også :D
Bilde Bilde Bilde

kosunde
Bruker
Bruker
Sted: Ringerike

Legg inn av kosunde » man 02 mai 2011 19:34

At det er så vanskelig å få korrekt statistikk over besøkene på egne cacher har irritert meg grenseløst. 3 stemmer til forslaget er herved avgitt! ^^

kosunde
Bilde

Brukeravatar
bjornda
Bruker
Bruker

Legg inn av bjornda » man 02 mai 2011 20:29

Jeg forstår det slik at forslaget er nå slått sammen med et annet forslag og ligger "til review":

http://feedback.geocaching.com/forums/7 ... y-hides-pq

Svar