Garmin Oregon 450 eller 550? Hvor godt er kameraet?

Duppeditter og programvare
Brukeravatar
Smort78
Bruker
Bruker

Re: Garmin Oregon 450 eller 550? Hvor godt er kameraet?

Legg inn av Smort78 » tir 20 apr 2010 20:50

lunetix skrev:Jeg planlegger også kjøp av Oregon 550 om kort tid. (som sikkert betyr; etter jeg har fått lønning til helga :wink: )
Men er det noen som vet om det er penger å spare fra utenlandske nettbutikker?

Så vidt jeg vet (fant ikke for gps, men kun andre liknende elektriske produkter på toll.no) så er det tollfritt å importere gps. Slik at det er kun mva og frakt som kommer i tillegg.
Og er det forskjellige modell-varianter, for de forskjellige markedene?
En ting du bør tenke på er at om du får problemer med gps'en så er Belanor gode å ha, men da mener jeg at du må ha en norsk modell...

SnorreS
Junior
Junior
Sted: Telemark

Legg inn av SnorreS » tir 20 apr 2010 22:09

http://www.kartbutikken.no/garmin-gps-kart.php
Ser ut til at disse har en god pris på både 450 og 550 for tiden. Har selv en 450 på vei i posten da konemor må ha sin egen GPS vet du :wink:
BildeBilde

Brukeravatar
Hydronor
Nybegynner
Nybegynner
Sted: South of the Border

Legg inn av Hydronor » fre 21 mai 2010 20:14

Jeg har hatt 550 i 7 mnd nå, og er godt fornøyd med kameraet. Det er herlig enkelt, tåler en støyt og litt vann - og det er ALLTID der når jeg trenger det. Bildene blir mye bedre enn jeg forventet ut fra spesifikasjonene. Kunne ikke tenke meg å kjøpe en GPS uten..... :D

lunetix
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av lunetix » fre 21 mai 2010 23:47

Det er iallefall godt nok til å ta dette bildet:

Bilde

Kanskje ikke noe å forstørre, og henge på stueveggen. Men topp til bilder til å fylle logger med etc.
Også er det jo selvfølgelig artig med et kamera man kan bruke under vann også (uten å ha dyre undervannshus til andre kamera)
(forøvrig fra GC28J72)

gacrux
Senior
Senior
Sted: Langt syd i Oslo
Kontakt:

Legg inn av gacrux » lør 22 mai 2010 12:48

Når jeg tidligere har sagt at jeg synes kameraet på 550 ikke er særlig bra synes jeg solnedgangbildet er et greit eksempel på kvaliteten. Jeg synes bildet teknisk sett er ganske dårlig noe som til dels rettes opp med et godt motiv. Dette kommer særlig til synet på havet midt mellom land og sola hvor fargegjengivelsen er svært dårlig (spettete), og detaljer i skyer er også nærmest fraværende. Fjellet i bakgrunnen virker uskarpt. Men jeg er enig i at det holder godt som vedlegg for logger.

Det betyr ikke at kameraet i 550 er ubrukelig. Jeg bruker det ganske mye, men hensikten er at jeg har bilde fra et sted hvor bildet er geotagget.
Otto Milvang

Svar