Garmin Colorado, ny serie håndholdte.
Det har oppstått forsinkelser, og siste nytt fra belanor er at de "håper på at den kommer i begynnelsen av februar"...tomahg skrev:I dag kl 12:59 offentliggjorde Belanor at Garmin Colorado 300 vil være på lager i neste uke og at veiledende utsalgspris vil bli kr 5200,- inkl mva.gacrux skrev:Da er Colerado 300 forhåndsbestilt. Levering i midten av februar. Pris ukjent.
Dette oppslaget hos Garmin gir følgende:
-------------------------------------------------------------------------------
Colorado™ 300
Part Number: 010-00622-31
Manuals
No manuals are currently available for this product. Please check back for updates.
Luftslott?
Colorado™ 300
Manuals
No manuals are currently available for this product. Please check back for updates.
Luftslott?
Og håp om at de hadde 300 i butikkene til REI ble knust ettertrykkelig.tomahg skrev:Det har oppstått forsinkelser, og siste nytt fra belanor er at de "håper på at den kommer i begynnelsen av februar"...tomahg skrev:I dag kl 12:59 offentliggjorde Belanor at Garmin Colorado 300 vil være på lager i neste uke og at veiledende utsalgspris vil bli kr 5200,- inkl mva.gacrux skrev:Da er Colerado 300 forhåndsbestilt. Levering i midten av februar. Pris ukjent.
De hadde bare 400, og den hadde de heller ikke der jeg var.
Bare å vente.
hbrx.
Litt informasjon om Colorado 300 og kartkompabilitet:
Den er kompatibel med topografiske landkart, Bluechart g2 Vision* sjøkart og turn-by-turn veikart.
*Støtter ikke 3D over og under vann, fiskekart, Auto Guidance, grafisk info på kartet og bilder av havner og marinaer.
Siden Colorado er g2 Vision kompatibel, så vil den ikke støtte vanlig Bluechart (010-1318-00)
Kilde: Belanor.
Den er kompatibel med topografiske landkart, Bluechart g2 Vision* sjøkart og turn-by-turn veikart.
*Støtter ikke 3D over og under vann, fiskekart, Auto Guidance, grafisk info på kartet og bilder av havner og marinaer.
Siden Colorado er g2 Vision kompatibel, så vil den ikke støtte vanlig Bluechart (010-1318-00)
Kilde: Belanor.
Colorado event
Hva med å arransjere et aldri så lite Colorado eventgacrux skrev:Da har den kommet. Batterier stappet inn og enheten skrudd på. Den har fått kontakt med sattellittene og vet hvor jeg er.
Førsteinntrykk etter en times knotting.
Pen enhet, klar og fin skjerm.
Jeg trenger trening i håndtere hjulet. Det er litt uvant og jeg vet ikke om jeg kommer til å like det.
Ellers er det mye som er kjent fra 60C(x).
Største forbedringen er profiler, så du kan sette opp ulike profiler for geocaching, vann, bil mm. Så da får du f. eks km/t for bil og knop for sjø osv. osv.
Største svakhet så langt er at jeg synes fontene på monitorsiden kunne vært bedre og at det ikke ser ut til å ha like mange valg for innstillinger, f. eks finner jeg ikke ut hvordan sporlogg skal vises med grønn farge og bare de siste 3000 punkter. Finner heller ikke ut hvordan kart skal vises med nord opp for stor målestokk og track up for liten måleståkk.
Jeg har ikke prøvd geocaching enda, og heller ikke lest manualen (CD).
Pen enhet, klar og fin skjerm.
Jeg trenger trening i håndtere hjulet. Det er litt uvant og jeg vet ikke om jeg kommer til å like det.
Ellers er det mye som er kjent fra 60C(x).
Største forbedringen er profiler, så du kan sette opp ulike profiler for geocaching, vann, bil mm. Så da får du f. eks km/t for bil og knop for sjø osv. osv.
Største svakhet så langt er at jeg synes fontene på monitorsiden kunne vært bedre og at det ikke ser ut til å ha like mange valg for innstillinger, f. eks finner jeg ikke ut hvordan sporlogg skal vises med grønn farge og bare de siste 3000 punkter. Finner heller ikke ut hvordan kart skal vises med nord opp for stor målestokk og track up for liten måleståkk.
Jeg har ikke prøvd geocaching enda, og heller ikke lest manualen (CD).
Otto Milvang
Da har Garmin fått ut manualer på serveren sin. Se link ovenfor.bao skrev:Dette oppslaget hos Garmin gir følgende:
Colorado™ 300
Manuals
Luftslott?
Så mitt førsteinntrykk etter en times knotting:
+
- Stor og fin skjerm.
- Rock'n'roller hjulet virket fint mens jeg holdt GPSen i hånda.
- Ved overføring av kart fikk jeg mulighet til å velge om de skulle plasseres i det innebyggede minnet (ca 380 MB ledig) eller på (det ikke medfølgende) minnekortet.
-
- Jeg så ingen norsk bruksanvisning, kun en sånn "hurtigstarts-guide". (edit: ok, var med på CD)
- Rock'n'roller hjulet virker vanskelig å bruke med GPSen er fastmontert i bil.
- Hvor er temperaturmåleren!?! (edit: ok, kan velges under "trip computer")
- Du kan enten navigere langs vei, eller utenfor vei. Man får ikke muligheten til å velge hver gang.
- Ikke mulighet for å midle koordinater ved lagring av veipunkt.
- Den skrudde seg av tre ganger under bruk
Jeg er nok ikke klar til å kvitte meg med min 76CSX riktig ennå...
+
- Stor og fin skjerm.
- Rock'n'roller hjulet virket fint mens jeg holdt GPSen i hånda.
- Ved overføring av kart fikk jeg mulighet til å velge om de skulle plasseres i det innebyggede minnet (ca 380 MB ledig) eller på (det ikke medfølgende) minnekortet.
-
- Jeg så ingen norsk bruksanvisning, kun en sånn "hurtigstarts-guide". (edit: ok, var med på CD)
- Rock'n'roller hjulet virker vanskelig å bruke med GPSen er fastmontert i bil.
- Hvor er temperaturmåleren!?! (edit: ok, kan velges under "trip computer")
- Du kan enten navigere langs vei, eller utenfor vei. Man får ikke muligheten til å velge hver gang.
- Ikke mulighet for å midle koordinater ved lagring av veipunkt.
- Den skrudde seg av tre ganger under bruk
Jeg er nok ikke klar til å kvitte meg med min 76CSX riktig ennå...
Sist redigert av tomahg den søn 27 jan 2008 22:45, redigert 2 ganger totalt.
Det var Norsk bruksanvisning på CD.
Og jeg har tatt min første cache med C300
Den fungerte fint på tur. Mistet aldri fix, og ga meg god retning mot cache. Ny firmware 2.30 gir mulighet til å slå av kompass. Artig med geocache-side. Det fine er selvfølgelig at beskrivelse og hint leses av fra GPS, men jeg synes ikke denne siden virket optimalt. Med cache-overskrift får man retning til cache, heading og pil, men velger man å se hele kartsiden forsvinner pila - pussig. En annen ting jeg mislikt var at geocachene ikke vises på kartet. Bare når du velger å navigere mot en cache kommer denne opp som en blå tegnestift. Heller ingen forskjell på hva du har tatt og ikke, selv om dette ligger i GPX-fila. La inn alle cacher som POI, men da måtte jeg zoome inn til 80m før de vistes på skjermen.
Så det støtter førsteintrykket, Svært følsom og god GPS-enhet med fin skjerm, men jeg er skuffet over mangelen på muligheter for å konfigurere enheten. Jeg tror Garmin har prøvd å lage en "enkel å bruke" GPS, men i virkeligheten har de laget en GPS som ikke tilfredstiller brukerene og det er synd.
Og jeg har tatt min første cache med C300
Den fungerte fint på tur. Mistet aldri fix, og ga meg god retning mot cache. Ny firmware 2.30 gir mulighet til å slå av kompass. Artig med geocache-side. Det fine er selvfølgelig at beskrivelse og hint leses av fra GPS, men jeg synes ikke denne siden virket optimalt. Med cache-overskrift får man retning til cache, heading og pil, men velger man å se hele kartsiden forsvinner pila - pussig. En annen ting jeg mislikt var at geocachene ikke vises på kartet. Bare når du velger å navigere mot en cache kommer denne opp som en blå tegnestift. Heller ingen forskjell på hva du har tatt og ikke, selv om dette ligger i GPX-fila. La inn alle cacher som POI, men da måtte jeg zoome inn til 80m før de vistes på skjermen.
Så det støtter førsteintrykket, Svært følsom og god GPS-enhet med fin skjerm, men jeg er skuffet over mangelen på muligheter for å konfigurere enheten. Jeg tror Garmin har prøvd å lage en "enkel å bruke" GPS, men i virkeligheten har de laget en GPS som ikke tilfredstiller brukerene og det er synd.
Otto Milvang
Et par muligens 'nyttige' linker over there.
Garmin Colorado FAQ
Garmin Colorado Issues List
Funnet på Groundspeak forums.
Garmin Colorado FAQ
Garmin Colorado Issues List
Funnet på Groundspeak forums.