Skjerm - riper - slipemiddel

Duppeditter og programvare
Svar
Brukeravatar
Hydronor
Nybegynner
Nybegynner
Sted:South of the Border
Skjerm - riper - slipemiddel

Legg inn av Hydronor » lør 25 mai 2013 22:42

En ikke helt vakker dag hoppet min Montana ut av lomma og skle ned steinrøysa. Av en eller annen grunn var det kun en 4cm lang dobbeltripe på skjermen. Den kastet skygge fra sollyset og var distraherende.
En sjekk på nettet ga ingen gode svar om løsning. Mine erfaringer med bruk av tannpasta, lakkrubbing, bilpolish, mm tilsa at det beste var å gi opp. Det var ikke lett....
Etter en tid ruslet jeg i kjøkkenet og tok fram en flaske MrMusckle keramiktopprens.
En test på en utdatert phone ga håp. Forsiktig og tålmodig ble ripa polert nesten helt bort.
En Oregon 650 fikk også en omgang - samme gode resultat.
Begge GPS har vært i bruk etter behandlingen. Ingen negative følger funnet 2 uker etter behandling.

hIa69
Nybegynner
Nybegynner

Re: Skjerm - riper - slipemiddel

Legg inn av hIa69 » lør 25 mai 2013 23:14

Hydronor skrev:En ikke helt vakker dag hoppet min Montana ut av lomma og skle ned steinrøysa. Av en eller annen grunn var det kun en 4cm lang dobbeltripe på skjermen. Den kastet skygge fra sollyset og var distraherende.
En sjekk på nettet ga ingen gode svar om løsning. Mine erfaringer med bruk av tannpasta, lakkrubbing, bilpolish, mm tilsa at det beste var å gi opp. Det var ikke lett....
Etter en tid ruslet jeg i kjøkkenet og tok fram en flaske MrMusckle keramiktopprens.
En test på en utdatert phone ga håp. Forsiktig og tålmodig ble ripa polert nesten helt bort.
En Oregon 650 fikk også en omgang - samme gode resultat.
Begge GPS har vært i bruk etter behandlingen. Ingen negative følger funnet 2 uker etter behandling.
TOPP
Dette skal testes på min Montana. Fikk en ripe FØR jeg fikk på ekstra film.... :-/
KS

Brukeravatar
Viking_Princess
Bruker
Bruker
Sted:Hedmark

Re: Skjerm - riper - slipemiddel

Legg inn av Viking_Princess » man 27 mai 2013 20:47

Detta høres nesten for godt ut til å være sant :D
Hva slags klut/papir brukte du?

Jeg har klart å lage noen riper i min, med min egen negl...trodde jeg kunne glemme å noen gang få fjernet den!

Noen som veit hvor tykt den overflata egentlig er???

Jeg har en Dakota 20
Bilde

Svar