Kart på iPhone etter oppdatering til iOS 6.0
Jeg oppdaterte min iPhone 4S til iOS 6.0 for noen dager siden. En konsekvens er at kartene i geocaching-appen har blitt byttet ut med de elendige kartene til Apple, selv om det fortsatt står Google i nedre høyre kant av kartbildet. I menyen står det fortsatt at kartene er fra Google selv om det åpenbart ikke stemmer.
Finnes det en måte å få de opprinnelige kartene fra Google tilbake i app-en?
Finnes det en måte å få de opprinnelige kartene fra Google tilbake i app-en?
Re: Kart på iPhone etter oppdatering til iOS 6.0
Trur da det er Google fortsatt eg?!
Niks, det er de tragisk dårlige kartene til Apple som gjelder i GC-appen under iOS6, dessverre. Det samme gjelder i en lang rekke andre apper. 
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
Apple tvinger kundene til å bruke ting de ikke vil....kosunde skrev:Niks, det er de tragisk dårlige kartene til Apple som gjelder i GC-appen under iOS6, dessverre. Det samme gjelder i en lang rekke andre apper.
Noen på Groundspeak-forumet skrev at det er en innstilling i gc-appen som gjør at du kan få Googlekartene tilbake
Det er enkelt å få tilbake Google Maps
Sakset ifra en artikkel i avisa Dagbladet:
Heldigvis er det enkelt å få tilbake Google Maps, og uten at du mister Apples nye kartløsning. Google har riktignok ikke en skikkelig iOS-app ennå, men de har laget en HTML5-basert web-app som ser ut og oppfører seg som en vanlig app.
Her kan du legge Google Maps til startskjermen.
For å legge til et Google Maps-ikon på startskjermen din gjør du som følger:
* Start opp Safari på iPhone.
* Gå til maps.google.com.
* Du får nå mulighet til å legge til en snarvei til Google Maps på startskjermen. Gjør dette ved å trykke Delingsknappen (pilen) og velg Legg til på Hjem-skerm.
Når du trykker den nye snarveien får du i praksis opp nettsiden til Google Maps, men selve nettleseren skjules så snart siden er lastet. Du kan nå søke etter steder, og du kan trykke nedoverpilen helt øverst til høyre for å få tilgang til menyvalget «Lag», som lar deg vise blant annet satellittvisning, trafikkinformasjon og informasjon om kollektivtrafikk.
Sakset ifra en artikkel i avisa Dagbladet:
Heldigvis er det enkelt å få tilbake Google Maps, og uten at du mister Apples nye kartløsning. Google har riktignok ikke en skikkelig iOS-app ennå, men de har laget en HTML5-basert web-app som ser ut og oppfører seg som en vanlig app.
Her kan du legge Google Maps til startskjermen.
For å legge til et Google Maps-ikon på startskjermen din gjør du som følger:
* Start opp Safari på iPhone.
* Gå til maps.google.com.
* Du får nå mulighet til å legge til en snarvei til Google Maps på startskjermen. Gjør dette ved å trykke Delingsknappen (pilen) og velg Legg til på Hjem-skerm.
Når du trykker den nye snarveien får du i praksis opp nettsiden til Google Maps, men selve nettleseren skjules så snart siden er lastet. Du kan nå søke etter steder, og du kan trykke nedoverpilen helt øverst til høyre for å få tilgang til menyvalget «Lag», som lar deg vise blant annet satellittvisning, trafikkinformasjon og informasjon om kollektivtrafikk.
Sorry, men den fremgangsmåten som er beskrevet i Dagbladet fungerer ikke i app-er, bare i nettleseren.
Det er heller ikke mulig å velge Google-kart under innstillinger i geocaching-appen siden Apple overstyrer kartkilde-valget. Det ser tilsynelatende ut som om vi kan velge Google Street-kart, men likevel er det Apple-kartet som gjelder.
Det er heller ikke mulig å velge Google-kart under innstillinger i geocaching-appen siden Apple overstyrer kartkilde-valget. Det ser tilsynelatende ut som om vi kan velge Google Street-kart, men likevel er det Apple-kartet som gjelder.
Er sjeleglad jeg ikke har oppdatert til siste versjon enda.
De nye kartene virker jo til å være latterlig dårlige.
Stor skuffelse fra Epleleverandøren dette.
Blir ihvertfall ingen IPhone 5 på meg på lenge enda
De nye kartene virker jo til å være latterlig dårlige.
Stor skuffelse fra Epleleverandøren dette.
Blir ihvertfall ingen IPhone 5 på meg på lenge enda
Anbefaler å bytte til OpenStreetMap.org for kartvalg for gatekart. Disse er en del bedre enn apple kartet (denne kan også lagres offline).
Dette gjør du ved: Meny -> Instillinger . Under kartkilder, så trykker du på gate og endrer til openstreetmap.
Satelitt kartet synes jeg har blitt til dels bedre med de nye kartene, da de stedene jeg har forsøkt det i Norgem så synes jeg det har vært bedre.
Dette gjør du ved: Meny -> Instillinger . Under kartkilder, så trykker du på gate og endrer til openstreetmap.
Satelitt kartet synes jeg har blitt til dels bedre med de nye kartene, da de stedene jeg har forsøkt det i Norgem så synes jeg det har vært bedre.
Er det flere enn meg som opplever at de nye apple kartene fører til cachene i kartet står og flimrer? Ufattelig irriterende og slitsomt
Samme her. Irriterende som bare det...!neWhouZe skrev:Er det flere enn meg som opplever at de nye apple kartene fører til cachene i kartet står og flimrer? Ufattelig irriterende og slitsomt
I tillegg har "Min posisjon" problemer med å slippe tak i veibanen når jeg beveger meg vekk fra veien.
Først når jeg er nærmere cachen, enn veien, får jeg korrekt antall meter til cachen. Det er vel egentlig et ennå større problem
[quote="anprytz"]Dette gjør du ved: Meny -> Instillinger . Under kartkilder, så trykker du på gate og endrer til openstreetmap.
[quote]
Jeg finner ikke noe som heter kartkilder under Innstillinger. Der finner jeg bare noe som heter Kart, men innunder den ingenting som heter Kartkilder. Hvor finner jeg kartkilder?
[quote]
Jeg finner ikke noe som heter kartkilder under Innstillinger. Der finner jeg bare noe som heter Kart, men innunder den ingenting som heter Kartkilder. Hvor finner jeg kartkilder?
Ninad, det er i appen Geocaching du finner disse menyvalgene
Ah, skjønner. Litt treg der
Nå i helgen opplevde jeg at telefonen var helt vrang å cache med. Vi sto ved den nye cachen ved Sogn hagekoloni i Oslo, og selv om vi bare var noen meter fra gz påsto eplofonen at det var 40-60 meter unna. Er dette fremtiden eller kan det ha vært et enestående anfall?
Nå i helgen opplevde jeg at telefonen var helt vrang å cache med. Vi sto ved den nye cachen ved Sogn hagekoloni i Oslo, og selv om vi bare var noen meter fra gz påsto eplofonen at det var 40-60 meter unna. Er dette fremtiden eller kan det ha vært et enestående anfall?
Kan være nesten hva som helst, men fenomenet er veldig typisk for hele GPS-systemet. Hoster og harker og er langt fra så stabilt som man gjerne trorninad skrev:Er dette fremtiden eller kan det ha vært et enestående anfall?
- JonLeo

Dette er nok fremtiden for alle som er på eplekjøret, vi som har andre enheter er ikke plaget med detninad skrev:Nå i helgen opplevde jeg at telefonen var helt vrang å cache med. Vi sto ved den nye cachen ved Sogn hagekoloni i Oslo, og selv om vi bare var noen meter fra gz påsto eplofonen at det var 40-60 meter unna. Er dette fremtiden eller kan det ha vært et enestående anfall?