Oslo regionens adventskalender 2012

E-Lie
Bruker
Bruker
Innlegg:204
Registrert:man 04 jul 2011 14:46
Re: Oslo regionens adventskalender 2012

Legg inn av E-Lie » lør 01 des 2012 11:17

Noen som ikke kjenner Bjornda? Han tror jeg ikke du får helt taket på verken med tid eller sted!

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: Oslo regionens adventskalender 2012

Legg inn av mamoreb » lør 01 des 2012 19:24

Hvis jeg har skjønt riktig, er det ikke noen stor systematikk i tidspunkt for publisering av adventscachene. Reviewerne må trykke på de riktige knappene på det tidspunktet cachene skal publiseres, så det kommer nok litt an på når reviewerne har anledning. Det er litt for mye å forvente at de skal trykke på knappene presis kl 10 (eller hva som helst) hver dag.

Mine erfaringer fra de siste to årene var at cachene i Osloregionen stort sett kom i løpet av formiddagen.

I noen tilfeller gjør cacheeierne avtaler med reviewerne om tidspunkt. I fjor ba jeg om at min adventscache ble publisert på et eller annet tidspunkt etter skumring, ettersom cachen var en refleksløype. Publisering av dagens julestria-cache ifm. event etter midnatt var nok også avtalt.

Jeg kan tenke meg at reviewerne har nok å gjøre denne perioden, så jeg håper at utleggerne kun ønsker seg spesielle tidspunkt hvis det er god grunn (f.eks. ifm. event e.l.).
Bilde

Brukeravatar
pilt73
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:34
Registrert:lør 01 des 2012 10:44
Sted:Oslo

Re: Oslo regionens adventskalender 2012

Legg inn av pilt73 » lør 01 des 2012 21:29

Kan det plutselig hende at de blir lagt ut rett over midnatt også eller må man sove før det er en ny dag?

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: Oslo regionens adventskalender 2012

Legg inn av mamoreb » lør 01 des 2012 21:48

Det kan egentlig bare reviewerne svare på. Men jeg kan ikke huske at noen av Oslocachene har kommet like over midnatt. Det har vel vært noen før kl 7, men ikke flere timer før, etter det jeg husker.

Vil uansett anbefale å sove godt hver natt. :)
Bilde

oppned

Re: Oslo regionens adventskalender 2012

Legg inn av oppned » lør 01 des 2012 21:50

mamoreb skrev:
Publisering av dagens julestria-cache ifm. event etter midnatt var nok også avtalt.
Må nok dessverre beklage og si at julestria 1 ble publisert over 1 time for tidligt noe som ødela planene vi hadde med eventet..
Det samme skjedde også under mørkreddeventet.
Ved neste anledning kommer jeg til og be om publisering en 5 til 6 timer etter tidspunkt jeg ønsker.
Når jeg ber om publisering etter ett tidspunkt bør vel det i vært fall respekteres.

Mvh
oppned

Brukeravatar
LUDO
Bruker
Bruker
Innlegg:182
Registrert:ons 02 des 2009 15:20
Sted:Lindeberg, Oslo

Re: Oslo regionens adventskalender 2012

Legg inn av LUDO » lør 01 des 2012 23:05

Ser nå at det kan lønne seg å logge blant de første 25 dersom man har planer om å hevde seg innen lottocachingen. Logget i boka blant de ti-tolv første i dag, men logget ikke på nett før sent i kveld, etter de 30 første grunnet mye annet program. Er det sånn det skal fungere? I så tilfelle må jeg kanskje legge om strategien litt. Strategi er jo som kjent viktig i lotto (man må spille for å vinne). :P
Bilde Bilde
Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Oslo regionens adventskalender 2012

Legg inn av sven-egil » lør 01 des 2012 23:53

oppned skrev:
mamoreb skrev:
Publisering av dagens julestria-cache ifm. event etter midnatt var nok også avtalt.
Må nok dessverre beklage og si at julestria 1 ble publisert over 1 time for tidligt noe som ødela planene vi hadde med eventet..
Det samme skjedde også under mørkreddeventet.
Ved neste anledning kommer jeg til og be om publisering en 5 til 6 timer etter tidspunkt jeg ønsker.
Når jeg ber om publisering etter ett tidspunkt bør vel det i vært fall respekteres.

Mvh
oppned
Ja slikt er kjedelig....
Ber man om publisering ETTER klokken 01:00 og den blir publisert 00:00 blir det dumt...
Den kunne jo heller blitt publisert 8:00 eller ennå senere....
Skjønner at 10:00 ikke alltid går, men at det kan bli både 9 og 12...
Men når det er nesten et døgn å gå på for å oppfylle et ønske om en "etter publisering", da er det kjipt at det publiseres for tidlig....

Så skal man ha event og vil ha publisering etter en vis tid er det nok best med mye slingringsmonn :?
Eller dagen etter :roll:
Bilde Bilde Bilde

utpaaturaldrisur
Bruker
Bruker
Innlegg:133
Registrert:lør 21 nov 2009 20:18

Re: Oslo regionens adventskalender 2012

Legg inn av utpaaturaldrisur » lør 01 des 2012 23:58

Jepp, sånn er det, Ludo. For å være med i Lotto trekningen må man være blant de 25 første som har logget på nettet.

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Oslo regionens adventskalender 2012

Legg inn av sven-egil » søn 02 des 2012 00:01

Da lønner det seg med en TFTC direkte fra stedet ;-)


(Og så selvfølgelig redigere til noe fornuftig i ettertid)
Bilde Bilde Bilde

Brukeravatar
Cervis Venator
Junior
Junior
Innlegg:51
Registrert:man 03 sep 2012 08:04

Re: Oslo regionens adventskalender 2012

Legg inn av Cervis Venator » søn 02 des 2012 01:02

sven-egil skrev:
oppned skrev:
mamoreb skrev:
Publisering av dagens julestria-cache ifm. event etter midnatt var nok også avtalt.
Må nok dessverre beklage og si at julestria 1 ble publisert over 1 time for tidligt noe som ødela planene vi hadde med eventet..
Det samme skjedde også under mørkreddeventet.
Ved neste anledning kommer jeg til og be om publisering en 5 til 6 timer etter tidspunkt jeg ønsker.
Når jeg ber om publisering etter ett tidspunkt bør vel det i vært fall respekteres.

Mvh
oppned
Ja slikt er kjedelig....


Det er bare å beklage.. Men med over 300 adventcahcer som skal publiseres kan det nok ikke alltid bli slik cacheeier ønsker. Vi reviewere prøver å etterkomme ønsker, men vi sitter ikke bak pc'en 24 timer i døgnet. Mange av cachene har kun ønsket dato og disse vil bli publisert i løpet av dagen. Alt fra morgen, dag, ettermiddag og kveld ..
Cervis Venator
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Synth75
Senior
Senior
Innlegg:645
Registrert:fre 14 nov 2008 19:30

Re: Oslo regionens adventskalender 2012

Legg inn av Synth75 » søn 02 des 2012 03:49

Wow, 39 funnet-logger etter første dag (og sikkert en del god del som ikke har fått logget på nett enda). Det er mange som tok turen helt opp til Tryvann for første luke! Ser ut som folk setter pris på opplegget :)
Synd jeg ikke får være med i år. Jeg får heller følge med på dere andres gleder på litt avstand.

Brukeravatar
pilt73
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:34
Registrert:lør 01 des 2012 10:44
Sted:Oslo

Re: Oslo regionens adventskalender 2012

Legg inn av pilt73 » søn 02 des 2012 09:08

utpaaturaldrisur skrev:Jepp, sånn er det, Ludo. For å være med i Lotto trekningen må man være blant de 25 første som har logget på nettet.
Men skulle man ikke få ett poeng hvis man logget på samme dag som den ble lagt ut også? Det vil ikke alltid være lett å bli blant de første om cachene legges ut kl. 9 og man ikke kan dra fra jobb før 16.

marlin85
Bruker
Bruker
Innlegg:156
Registrert:ons 09 feb 2011 18:11
Sted:Lier

Re: Oslo regionens adventskalender 2012

Legg inn av marlin85 » søn 02 des 2012 09:23

Håper alle iverige FTF jegere at dem kjører som folk. Er ofte veldig fristende å ha en tung høyre fot nå i disse tider :)

Ha en fin fin advent alle sammen :)

Litt synd med for tidlig publisering oppned
Bilde

Bilde

Brukeravatar
nordreaker
Senior
Senior
Innlegg:304
Registrert:tor 29 nov 2007 21:27
Sted:Oslo

Re: Oslo regionens adventskalender 2012

Legg inn av nordreaker » søn 02 des 2012 10:15

pilt73 skrev:
utpaaturaldrisur skrev:Jepp, sånn er det, Ludo. For å være med i Lotto trekningen må man være blant de 25 første som har logget på nettet.
Men skulle man ikke få ett poeng hvis man logget på samme dag som den ble lagt ut også? Det vil ikke alltid være lett å bli blant de første om cachene legges ut kl. 9 og man ikke kan dra fra jobb før 16.
Her er det bare flaks og timing som teller. Rettferdighet er ikke med i dette spillet. Jeg ga opp å være med i FTF-race allerede første sesongen (2007) jeg var med på X-mas caching. Det var like vanskelig som å vinne i Lotto å finne ut om dagens cache ville bli lagt ut rett etter midnatt eller rett før midnatt, eller et sted i mellom, og noen av gutta sov aldri . . .
Bilde

utpaaturaldrisur
Bruker
Bruker
Innlegg:133
Registrert:lør 21 nov 2009 20:18

Re: Oslo regionens adventskalender

Legg inn av utpaaturaldrisur » søn 02 des 2012 12:53

pilt73 skrev:
utpaaturaldrisur skrev:Jepp, sånn er det, Ludo. For å være med i Lotto trekningen må man være blant de 25 første som har logget på nettet.
Men skulle man ikke få ett poeng hvis man logget på samme dag som den ble lagt ut også? Det vil ikke alltid være lett å bli blant de første om cachene legges ut kl. 9 og man ikke kan dra fra jobb før 16.
Det er viktig å skille mellom årets adventscacher som premierer FTF og funn samme dag med henholdsvis 3 og 2 poeng og Lotto konkurransen. Lotto konkurransen er som nordreaker beskriver, kun flaks og timing. Her er det kun viktig at man er blant de 25 første funn-loggerne på geocaching siden (ikke i loggboken på stedet).

Hvorfor akkurat 25 funn? Vel, ut i fra fjorårets funn fant vi ut at 25 kunne være et greit antall. Etter gårsdagens folkevandring opp i høyden kan det se ut til at man må være kjapp med å logge på nettet også (noe Sven-Egil også kommenterte). Reglene blir nok stående i år, men hvis engasjementet holder seg gjennom adventstiden får vi se om vi ikke må revidere antallet til neste.

Svar