Sankthansevent

Svar
Brukeravatar
GadgetCats
Bruker
Bruker
Innlegg:239
Registrert:man 05 okt 2009 11:47
Sted:Bergen
Kontakt:
Sankthansevent

Legg inn av GadgetCats » ons 22 mai 2013 10:07

Vi har lyst til å se om vi kan få til et sankthansevent i Bergen i år, altså 23. juni.

Sannsynligvis er det lurt å velge et sted som ikke "alle andre" skal være. Er det noen som har gode forslag?
Bilde

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: Sankthansevent

Legg inn av ArveAnd » ons 29 mai 2013 19:03

Det var liten respons her... men sidan eg synst ideen er interessant vil eg skrive litt likevel - sjølv om eg ikkje har noko super ide...

Det første ein må bestemme seg for er vel om ein skal ein eigen jonsokfeiring med eige bål, eller om ein skal "snylte" på andre bål - altså utsikt til slike. Mhp det siste så er vel tønnebålet på Laksevåg det mest interessante å snylte på, men det tennes kanskje litt seint..? og utsikt til bålet er ikkje berre lett, iallefall om ein vil vere ein stad litt for seg sjølv.

brittish
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:1
Registrert:tir 23 apr 2013 13:18

Re: Sankthansevent

Legg inn av brittish » ons 29 mai 2013 21:44

Hva med å se litt på BOF sine friluftsområder?

Jeg foreslår Tyssøy, ikke akkurat Bergen og et stykke å gå fra parkeringen, men vågen der er jo idyllisk. Å brenne bål der vet jeg ikke om er lov, men det kommer vel uansett an på været de neste ukene.

Brukeravatar
GadgetCats
Bruker
Bruker
Innlegg:239
Registrert:man 05 okt 2009 11:47
Sted:Bergen
Kontakt:

Re: Sankthansevent

Legg inn av GadgetCats » ons 29 mai 2013 23:15

Vi har fått et forslag om et annet BOF-område, nemlig Sandholna ved Grønneviken på Milde.

Det koster imidlertid litt å leie, men er ledig den dagen. Vi kommer tilbake med mer informasjon etter hvert.
Bilde

Brukeravatar
olea
Senior
Senior
Innlegg:486
Registrert:tor 22 nov 2007 12:41
Sted:Bergen
Kontakt:

Re: Sankthansevent

Legg inn av olea » fre 31 mai 2013 08:51

Jeg er forhindret fra å delta på et St Hans-event, men jeg kan vel komme med forslag til sted. Hva med Skomakerdiket? Her er det lov å tenne bål, selv om det står 23 juni på kalenderen. Det er idylliske omgivelser, og det er gratis. Ulempen er at man ikke kan være sikker på å få stedet for seg selv, men jeg tror ikke det er noen overhengende fare for at det er andre som vil bruke dette stedet på St Hansaften.
Bilde

Brukeravatar
GadgetCats
Bruker
Bruker
Innlegg:239
Registrert:man 05 okt 2009 11:47
Sted:Bergen
Kontakt:

Re: Sankthansevent

Legg inn av GadgetCats » tir 04 jun 2013 13:20

GadgetCats skrev:Vi har fått et forslag om et annet BOF-område, nemlig Sandholna ved Grønneviken på Milde.

Det koster imidlertid litt å leie, men er ledig den dagen. Vi kommer tilbake med mer informasjon etter hvert.
Sandholna og alle andre BOF-områder er åpent for alle på sankthansaften og den helgen - altså ikke mulig å reservere/leie. Dermed blir det litt risikabelt for oss å satse på at vi får plass på noen av dem, ettersom slike områder er attraktive på sankthansaften.

Vi setter oss tilbake i tenkeboksen...
Bilde

Brukeravatar
olea
Senior
Senior
Innlegg:486
Registrert:tor 22 nov 2007 12:41
Sted:Bergen
Kontakt:

Re: Sankthansevent

Legg inn av olea » ons 05 jun 2013 11:47

Kanskje dere heller bør å satse på et sted som har plass til flere grupper? Du må nok regne med at det dukker opp andre mennesker, men det gjør vel ikke noe så lenge det er plass til alle? Jeg tenker da på steder som: Sikkert lurt å ha et større telt i bakhånd. I tilfelle det skulle bli «bergensvær».
Bilde

Brukeravatar
GadgetCats
Bruker
Bruker
Innlegg:239
Registrert:man 05 okt 2009 11:47
Sted:Bergen
Kontakt:

Re: Sankthansevent

Legg inn av GadgetCats » man 10 jun 2013 13:08

Nå har vil altså landet på en løsning, det blir event på Smøråsen dagen før sankthansaften:

http://coord.info/GC4DNJ6
Bilde

Svar