FTF premier

Alt om geocaching
Svar
solblink
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:15
Registrert:tir 23 des 2008 13:11
FTF premier

Legg inn av solblink » tir 06 jan 2009 08:50

Hva liker dere å finne i cachen hvis dere er FTF? Til førstemann altså?
Bilde

gacrux
Senior
Senior
Innlegg:1098
Registrert:tir 20 nov 2007 22:59
Sted:Langt syd i Oslo
Kontakt:

Re: FTF premier

Legg inn av gacrux » tir 06 jan 2009 09:30

Jeg prøver ofte å komme først, men FTF-premier bryr jeg meg egentlig ikke om. Det er klart at om det ligger en fin premie på en cache til FTF så er det hyggelig det, og ofte (men ikke alltid) tar jeg meg meg FTF-premie. FTF-Sertifikater mm går i fjern-arkivet.

Til tross for dette hender det at jeg selv legger inn noen fine ting som FTF-premie. Grunnen til å sette det som FTF-premie er at jeg heller kan gi bort noen fine ting i stedet for å bli noe skuffet over logger av typen "fant det fineste som var i cachen og byttet det med en binders".
Otto Milvang

Brukeravatar
Team Olsson
Senior
Senior
Innlegg:392
Registrert:tir 18 des 2007 21:48
Sted:Tromsø

Re: FTF premier

Legg inn av Team Olsson » tir 06 jan 2009 09:41

Jeg synes det er bedre med en liten ting enn FTF sertifikat.

I mine cacher legger jeg alltid der det er plass en FTF pins.
Bilde

Brukeravatar
nordreaker
Senior
Senior
Innlegg:304
Registrert:tor 29 nov 2007 21:27
Sted:Oslo

Re: FTF premier

Legg inn av nordreaker » tir 06 jan 2009 19:49

Det er veldig sjelden jeg kommer først. Det er bare hvis en cache blir sluppet på en hverdag og ligger så langt til skogs at ingen andre har mulighet, og da er dét opplevelse stor nok i seg selv. I mine egne cacher legger jeg som regel en FTF premie hvis boksen er stor nok, og jeg prøver å legge noe jeg håper vil glede førstemann, spesielt hvis det kreves litt ekstra innsats for å komme til cachen. At det hittil har vært en mindre krets som nesten alltid er først, er annen sak, og det kan jo fort endre seg . . .
Bilde

Synth75
Senior
Senior
Innlegg:645
Registrert:fre 14 nov 2008 19:30

Re: FTF premier

Legg inn av Synth75 » tir 06 jan 2009 21:21

Forventer egentlig ikke en premie i en cache jeg kommer først til, men artig når det skjer.

FTF sertifikat tar jeg ikke vare på. I mine cacher vil jeg forsøke å legge igjen FTF premie, gjerne en som kan være litt morsom å få. Har cachen ikke plass til noe annet, har jeg tenkt å legge igjen "gjeldsbrev" på en øl/mineralvann på et stammtisch el. om vi møtes. Har i hvert fall bestemt meg for at en FTF-premie hører med.

Brukeravatar
PPJ
Senior
Senior
Innlegg:867
Registrert:tir 20 nov 2007 23:31
Sted:Skoggrensen
Kontakt:

Re: FTF premier

Legg inn av PPJ » ons 07 jan 2009 10:17

FTF er jo en bonus i seg selv, og for min egen del synes jeg da det viktigste er å gi noe tilbake til cache-eier: En fyldig og hyggelig logg, gjerne med bilder.

Mange opplever tydeligvis STF som en liten skuffelse, og de trenger kanskje en trøstepremie?
Jeg synes STF er nesten like gildt som FTF, og har "bedt" GSAK holde orden på dem også ...
8)

Det beste er en Co-FTF, og gjerne hvis det er tilfeldig .... :D
Bilde Bilde

Jokkolokko
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:24
Registrert:ons 09 jan 2008 09:55
Sted:Oslo

Re: FTF premier

Legg inn av Jokkolokko » ons 07 jan 2009 11:34

Enig med PPJ. Premie er ikke vesentlig for meg, men jeg prøver gjøre meg ekstra flid med mine FTF-logger.

Brukeravatar
Luna B
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:26
Registrert:ons 09 jan 2008 13:46
Sted:Bjørgvin

Re: FTF premier

Legg inn av Luna B » ons 07 jan 2009 11:52

PPJ skrev:Det beste er en Co-FTF, og gjerne hvis det er tilfeldig .... :D
Helt enig! :D
Å treffe andre på jakt er en bonus i seg selv, så gjør det mindre om en ikke blir først ani.

--

Ser at flere "fjernarkiverer" evt FTF-sertifikat.

En tanke:
Hva om dette ikke ligger i boksen, men lastes opp på beskrivelsen?
Da er det fritt for å skrive ut for dem som liker dette, og kanskje en ekstra honnør fra eier...

Brukeravatar
JHG
Bruker
Bruker
Innlegg:149
Registrert:tir 20 nov 2007 22:48
Sted:Rett til venstre for hovedstaden
Kontakt:

Re: FTF premier

Legg inn av JHG » ons 07 jan 2009 16:52

Det morsomste er jo å se en jomfruelig loggbok, da kommer det alltid frem et lite smil hos meg i hvert fall. 8)
Om det befinner seg en premie eller et sertifikat der er også hyggelig men jeg blir absolutt ikke skuffet om det ikke ligger noe der.
Og som flere har nevnt, muligheten for å treffe andre er helt klart størst når man deltar i dette eksklusive jaktlaget.
[Alias Mr Early Bird]

Brukeravatar
solve
Senior
Senior
Innlegg:705
Registrert:man 11 feb 2008 15:18

Re: FTF premier

Legg inn av solve » ons 07 jan 2009 20:51

Jeg må innrømmet at jeg har så barnlig glede av å komme først, at jeg stort sett putter evt FTF-sertifikater i en egen konvolutt jeg har i cache-plastikkassa mi (70l oppbevaringskasse med alt mulig rart oppi).

premier er ikke så farlig med (selv om jeg fikk et visittkortetui som jeg faktisk bruker gjevnlig), det er selve FTFen og den helt tomme loggboka som er viktig.
Jau, og at det er skikkelige bokser da. Bruk heller penger på skikkelig solide, vanntett bokser enn FTFpremie.
BildeBilde

Brukeravatar
TeamHatlAnd
Bruker
Bruker
Innlegg:139
Registrert:ons 11 jun 2008 00:17

Re: FTF premier

Legg inn av TeamHatlAnd » søn 11 jan 2009 00:48

Nå har vi fyllt 3 nye cacher med loggbok, infoark, bytteting, FTFC og gave til FTF.
Når vi leser denne tråden og tråden om "Tom boks" er det med blandede føleser vi legger arbeid i klargjøring av disse nye cachene.
Vi har ihvertfall 3 ting til FirstToFind: FTFC, gave og en blank logg.
Vi synes selve jakten på en ny cache er utrolig spennede! :mrgreen:
Det å bli først, se en blank logg er en tilfresstillelse. Det er kjekt med et FTFC og setter stor pris på en gave.
Siden vi ikke er så drevne synes vi det er stas med FTFC. Dette går sikker over.. :roll:
Bilde

solblink
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:15
Registrert:tir 23 des 2008 13:11

Re: FTF premier

Legg inn av solblink » man 12 jan 2009 10:10

Greie innspill, takk skal dere ha. Foreløpig har jeg bare lagt ut 1 cache, og da var jeg så ny at jeg knapt hadde funnet en selv :) og FTF-premie visste jeg ikke om.
Tror jeg går for FTFpins i mine neste cacher, det kan være fint til både barn og voksne :)
Bilde

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo

Re: FTF premier

Legg inn av tomahg » man 12 jan 2009 10:27

TeamHatlAnd skrev:Når vi leser denne tråden og tråden om "Tom boks" er det med blandede føleser vi legger arbeid i klargjøring av disse nye cachene.
La oss håpe dette er et "byfenomen"...

På mine egne cacher har jeg ikke vært plaget med dette, men det motsatte har jeg opplevd flere ganger. Nemlig at boksene er så fulle av fine bytteting, at lokket knapt sitter på!

Nei, fortsett å legge ut velfylte cacher! :D

Svar